Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enig. Og resten av året klages det over hvor lite fellesskap og folkeliv det er i Norge; vi er så innesluttede, holder oss for oss selv osv. Jeg tror faktisk ikke unger har vondt av å bli pushet til å delta på visse arrangementer, for å lære seg å bli sosiale vesner som ser verdien av fellesskap.

Til TS: Kanskje barnet ditt fanger opp at du ikke er så begeistret for 17. mai, og at denne negativiteten knyttet til dagen smitter over på h*n?

Veldig einig i dette :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er MÅTEN 17 mai feires på som gjør det til 17 mai. Hvis ikke kan vi like så godt drite i hele dagen.

Enig her ja, det helt spesielle "nasjonaldag symbolet" i Norge er jo barnetogene. Ifjor 17 mai hadde vi besøk av en kvinne fra Frankrike som ble med til Oslo sentrum for å se på barnetoget. Hun sa at det å se barn, istedetfor en militærparade, hadde gjort et utrolig sterkt inntrykk på henne, og hun glemmer det aldri. Og jeg var så stolt over å kunne vise det frem.

Skrevet

Barnetoget er mitt eneste minne fra 17. mai da jeg var liten, og jeg husker det med stor glede. Barnetoget er det som gjør 17. mai feiringen spesiell synes jeg, og hvis den tradisjonen forsvinner, blir 17. mai som enhver st.hans aften feiring.....Det er viktig at vi som foreldre viderefører denne tradisjonen til våre barn. Jeg syns også 17. mai er en slitsom pesete dag, men sønnen min på 5 som for første gang var nede i byen iår, syns det var helt fantastisk, så da er det bare å bite tennene sammen veive med flagget og rope hurra, og så får man heller slenge biffen på grillen på terassen når ungene har lagt seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...