Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #41 Skrevet 18. mai 2010 er dere som er anti sirkus vegeterianere? det burde dere være ,for det er nok ikke mye hyggeligere å bli slaktet å spist!
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #42 Skrevet 18. mai 2010 Det er bevist at dyr på sirkus får altfor lite mosjon og hjernetrim. Og hvorfor rettferdiggjør du sirkus ved å sammenligne med at enkelte hunder også har det vondt? Da er det liksom greit? Min hund har det bra. Jeg boikotter sirkus, og jeg ser faktisk ned på dem som går på sirkus. "Det er bevist"? Åja, da så. Når er det bevist? Hvem har bevist det? Hvor er kilden som viser oss at det er bevist?
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #43 Skrevet 18. mai 2010 er dere som er anti sirkus vegeterianere? det burde dere være ,for det er nok ikke mye hyggeligere å bli slaktet å spist! Har ikke skrevet i denne tråden tidligere, men jeg er i alle fall vegetarianer, og holder meg borte fra sirkus.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #44 Skrevet 18. mai 2010 http://www.dagbladet.no/2008/12/18/nyheter/dyrenes_nyheter/kina/4076287/ Tenk om alle dyr var like tøffe som disse?
Gjest Badabing Skrevet 18. mai 2010 #45 Skrevet 18. mai 2010 "Det er bevist"? Åja, da så. Når er det bevist? Hvem har bevist det? Hvor er kilden som viser oss at det er bevist? Mattilsynet. Men når det er noe folk ikke bryr seg om (her: sirkussdyr), virker det som man heller vil være ignorant, og ingen kilder er bra nok..
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. mai 2010 #46 Skrevet 18. mai 2010 Mattilsynet. Men når det er noe folk ikke bryr seg om (her: sirkussdyr), virker det som man heller vil være ignorant, og ingen kilder er bra nok.. Gi oss en link.
Gjest Micka Skrevet 18. mai 2010 #47 Skrevet 18. mai 2010 Er helt imot å bruke dyr som underholdning. Synes det er helt utrolig man man holder på med dette enda.
Gjest Badabing Skrevet 19. mai 2010 #48 Skrevet 19. mai 2010 Gi oss en link. Den ligger ikke på nett så vidt jeg vet, men du kan bestille rapporten her: http://www.vkm.no/
Gjest Badabing Skrevet 19. mai 2010 #49 Skrevet 19. mai 2010 Er helt imot å bruke dyr som underholdning. Synes det er helt utrolig man man holder på med dette enda. Faktisk er det forbudt i følge dyrevernloven, men akkurat sirkus har fått dispensasjon... :o
Sugerøret Skrevet 19. mai 2010 #50 Skrevet 19. mai 2010 Går ikke på sirkus da jeg ikke liker å se løver,elefanter ,sjøløver/seler som er kuet og utenfor sitt naturlige element. En løve/elefant/sel skal være frie og gjøre hva innstinktet tilsier. Om en må bygge parker for at dyrene skal få være i fred/slippe utryddelse ,det er mer forståelig enn å frakte disse i trange bur,tvinges til å opptre i et unaturlig miljø
Gjest stillness Skrevet 19. mai 2010 #51 Skrevet 19. mai 2010 Jeg har vært på sirkus når jeg var liten,men nå ville jeg ikke dratt på det. Dyr er ikke skapt for vår underholdning. Elefanter,løver,tigre,sjøløver osv. er ville dyr.De er ikke tamme sånn som hunder og hester er så en sånn situasjon er unaturlig for dem uansett(ikke det at jeg sier at de tamme dyrene har det noe bedre på sirkus).Dessuten det å for eksempel holde en elefant på en så liten plass er dyreplageri i mine øyne uansett.Man trenger vel ikke akkurat bevis for å skjønne at dette er en unaturlig situasjon for disse dyrene. Jeg er imot sirkus så lenge forholdene er slik som de er,dette er dyr som naturlig lever på store områder der de kan bevege seg fritt.
Duracella Skrevet 19. mai 2010 Forfatter #52 Skrevet 19. mai 2010 (endret) er dere som er anti sirkus vegeterianere? det burde dere være ,for det er nok ikke mye hyggeligere å bli slaktet å spist! Er ikke vegeterianer. Jeg synes det er stor forskjell på slakt, og slik 'bruk' av dyr. Jeg synes flere slaktemetoder er forferdelige (tror jeg har lest en plass at det er mer human slaktemetode i norge da..?), ja, men man kan heller ikke stoppe det, slik er det bare. Men dyr som er i live, og da spesielt eksotiske dyr, som brukes på denne måten, og lever livet sitt i 'tvangsarbeid'- DET er i mine øyne værst. Endret 19. mai 2010 av Duracella
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. mai 2010 #53 Skrevet 19. mai 2010 Veldig enig med deg, Nalla. Så bare fordi du mistenker noe, så har du gått såpass på bakbeina at du misliker alle form for dyrehold på sirkus? Hva med å kanskje sette seg litt inn i saken om man skal gjøre opp noen bastante meninger for det? VET du at dyrene står bindt store deler av livet, eller er dette noe du TROR? Og for å se på det på en annen måte - hvor mange hunder er vel ikke bindt store deler av livet sitt, UTEN å få noen hjernetrim eller mosjon? Er det noen her som i det hele tatt ser poenget jeg prøver å få frem? Ja, jeg ser poenget. Du TROR at dyrene har det bra på lik linje med de som TROR dyrene ikke har det bra. Sannheten er vel at ingen vet hvordan hvert enkelt føler og tenker, men det logiske er jo at de nok ville ha trivdes bedre i sitt rette element.
Tabris Skrevet 19. mai 2010 #54 Skrevet 19. mai 2010 Men dyr som er i live, og da spesielt eksotiske dyr, som brukes på denne måten, og lever livet sitt i 'tvangsarbeid'- DET er i mine øyne værst. Selv om jeg selvsagt mener rask og human avliving er ekstremt viktig, så ser jeg også mer på hvordan dyret lever enn hvordan det dør. Og jeg vil våge å påstå at f.eks kyllinger og burhøns i Norge ikke har et særlig bedre liv enn sirkusdyr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå