Gå til innhold

Forhold til mann med tre barnekull


Fremhevede innlegg

Skrevet

Så mange fordomsfulle folk!

Han kan då vere ein bra mann sjølv om han har ei litt brokete fortid. Det er heldigvis mogleg å vere eit godt menneske sjølv om ein har begått nokre feiltrinn eller ukloke val tidlegare i livet. Ein kan godt vere skeptisk til ein person med fire ungar med tre forskjellige partnerar, men det er jo veldig mange andre forhald som må vere med i vurderinga av om han er noko å satse på. Forhald som TS ikkje skriv særleg mykje om her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt: denne mannen har MYE bagasje! Å det kan være en stor ulempe. I mi slekt (langt ut) ble en mann inngift til slekta/familien og han hadde en del bagasje. Han er superflott på alle andre mulige måter, men akkurat denne bagasjen har ødelagt så mye mer enn hva vi først trodde var mulig. Hvordan kan ex-koner og barn ødelegge liksom? Verst er det for barna som får stesøsken, selvfølgelig i ditt tilfelle kan det være godt for din sønn og få nesten søsken, men samtidig er man ikke alltid like heldig med å få det. Og disse ex-konene kan også finne på så mangt.

Likevel, hvis du virkelig elsker denne mannen er det klart at du vil bo sammen med ham. Jeg tror likevel du skal vurdere dette nøye og tenke deg om både to og fem ganger før du tilbyr han å bo sammen med dere. Du kan jo tenke det på den måten at hvis han flytter inn til deg, skriver du ikke noen kontrakter som gjør han til deleier, som gir deg den forpliktelsen dersom det ikke skulle fungere. Det er uansett ingen vits å sitte på sidelinjen og ha kjærlighetssorg fordi du ikke turte ta sjansen og prøve. Du har jo et stort ansvar overfor din sønn, men samtidig har du rett til å være lykkelig, noe du tydeligvis er med denne mannen.

Sier bare, lykke til kjære deg :smilbla:

Skrevet

Det er jo klart at han kan være en bra mann selv om han har en slik historie bak seg. Alle kan gjøre "feil" - i den grad man kan kalle et ekteskap og barn for akkurat det... Jeg ville alikevel ikke satset på en slik mann, fordi det for meg ville vært for mange hensyn å ta og for mye bagasje med på lasset.

Jeg kjenner ei som er kone nummer tre, han har tre barn fra før med to forskjellige koner, og de har to sammen. Hun valgte å satse på ham selv om han har den fortiden han har, og hun sier at det går - selv om det ikke er ideelt. Det er de små tingene i hverdagen som blir litt vanskeligere når man har mange unger å forholde seg til. Noen blir bedre fulgt opp av sine mødre enn andre, det er alltid en kabal å legge og hensyn å ta. Det å reise på ferie er vanskelig, skal man da ha med seg alle fem har man ikke råd til å dra, drar man uten noen av de blir det også feil.

Skrevet

Hadde mer og si....

Onkelen min har hatt 3 koner og han har 6 barn. Et barn med første kona, 2 barn med den neste og 3 med den siste. Jeg ser på det som en mann med veldig mye bagasje. Med kone nr 1 har han lite kontakt, spesielt siden ungen er godt voksen nå. Men med de to andre må man ha kontakt siden ungene er under 18år. Onkelen min er snill og god mann men allikevel..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

min mann, som jeg har ett barn med, har to barn med to forskjellige kvinner fra tidligere. Jeg elsker mannen min, han er en god far og ikke en mann som stikker av fra forpliktelser, selv om det kan virke sånn ifht fortiden hans. Saken er den at det er grunner som gjør at det ble som det ble. Første gangen var han veldig ung, og andre gangen var det hun som tok den endelige avgjørelsen. Det er ikke bare bare å få ting til å gå opp med to eksers behov, samtidig som jeg ikke er så veldig begeistret for noen av dem i grunn. Dette har mer med personligheten dems å gjøre enn det faktum at de er min manns ekser. Allikevel hadde jeg aldri valgt annerledes. Og det positive oppveier for det negative, heldigvis :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er jo klart at han kan være en bra mann selv om han har en slik historie bak seg. Alle kan gjøre "feil" - i den grad man kan kalle et ekteskap og barn for akkurat det... Jeg ville alikevel ikke satset på en slik mann, fordi det for meg ville vært for mange hensyn å ta og for mye bagasje med på lasset.

Jeg kjenner ei som er kone nummer tre, han har tre barn fra før med to forskjellige koner, og de har to sammen. Hun valgte å satse på ham selv om han har den fortiden han har, og hun sier at det går - selv om det ikke er ideelt. Det er de små tingene i hverdagen som blir litt vanskeligere når man har mange unger å forholde seg til. Noen blir bedre fulgt opp av sine mødre enn andre, det er alltid en kabal å legge og hensyn å ta. Det å reise på ferie er vanskelig, skal man da ha med seg alle fem har man ikke råd til å dra, drar man uten noen av de blir det også feil.

Jeg ER kone nr 3, og ja, til tider er det en vanskelig kabal. Vi har ikke annet valg enn å dra på ferie uten barna hans fra tidligere, av og til bare ta med en av de, rett og slett fordi vi ikke har råd. Sånn må det bare bli, selv om det sikkert vil føles feil for mange..

Skrevet

Tja, noen er meir uheldig enn andre. Velger å tru at det gjeld han.

Skrevet

Min eks hadde tre barn med to ulike kvinner når vi ble sammen, og jeg var super skeptisk. Men vi ble samboere og fikk et barn sammen, og nå har han gått fra meg for å være sammen med en annen kvinne som selv har to barn, så dessverre så viste magefølelsen min at jeg ikke skulle blitt sammen med ham. Han har nå fire barn med tre ulike kvinner, og jeg kan love deg at han er akkurat så uansvarlig som jeg lurte på om han kunne være. Så i dag er det fullstendig uaktuelt for meg å bli sammen med en som har flere barn med flere kvinner.

Jeg er fullstendig unteressert i ha ha noe som helst med denne damen å gjøre, så jeg har kun kontakt med min eks pr sms og mail. Jeg kan love dere at hun heller ikke vil ha noe med meg å gjøre, og det passer meg helt fint. Jeg tenker bare stakkars barna hans som ble involvert i henne før han gikk fra meg....

Gjest jomfrua
Skrevet

Vel, først burde du se på prosentvis sjanse for at han blir værende hos deg med dine, mine, våre barn situasjonen.

Du vil ende opp med en stor risiko for at dette skal gjenta seg. Så får du se på om du kan se for deg en fremtid alene med 2 barn med ulike fedre - og ta ett valg ut fra det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Han kunne vært drømmemannen på alle andre områder, men barn med tre ulike kvinner (eller selv to ulike kvinner) hadde fått meg til å rygge. Jeg vil ikke forholde meg til tre ekser (helst vil jeg ikke forholde meg til en eneste eks), jeg vil ikke være med å oppdra andres barn og jeg vil ikke ha et forhold eller få barn med en mann som ikke har klart å holde på forhold før. Jeg ville anse sannsynligheten for å ende opp alene med vårt felles barn som meget høy. Joda, alle kan gjøre en feil, men tre feil? Nei, han vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

Gjest annemor30
Skrevet

Tenk bare på konfirmasjonene som kommer.... med alle barnas slekt... Ville styrt unne hele mannen jeg...

Gjest Gjest
Skrevet

Herregud, er det rart det er mange dine, mine, våre barn? Stakkars unger. Det virker som om manges vurderingsevne er helt lavmål.

JA, ts! I framtiden er det stor sannsynlighet for at din elskede kommer til å gå fra deg og deres evt. felles barn. Men er du villig til å ta den risken, så vær så god.

Skrevet

Joda, bagasje i en eller annen form har de fleste av oss. Og ja, alle har gjort feil (i den grad forhold og barn er feil) som man ikke skal dømme dem for resten av livet. Men at man i løpet av relativt få år (TS er i begynnelsen av 30 årene, så jeg tar utgangspunkt i at mannen det er snakk om er i 30-årene han også) har pløyd seg gjennom såpass mange forhold som har resultert i barn at både en og to og tre varsellamper blinker for min del.

Det ene er at jeg stiller meg spørrende til hvor seriøs og stabil denne mannen faktisk er. Hva var årsaken til at alle disse andre forholdene tok slutt? Er han en stabil type som man kan satse på i det lengre løp (men som dessverre har valgt kvinner som har forlatt han/gjort ting som gjør at han har forlatt dem), eller er han en ustabil fyr som hopper fra blomst til blomst når den første forelskelsen er over og ting begynner å bli "kjedelig"?

Det andre er det rent praktiske (og økonomiske) rundt å måtte forholde seg til x-antall ekser og barn. At han også har et barn han ikke har noe kontakt med er noe jeg stiller meg negtiv til (det kan selvsagt være årsaker utenfor hans kontroll som gjør at de ikke har kontakt, men en eller annen kontakt - i det minste at man møtes hver sommer - burde være mulig å få til hvis man virkelig ønsket det).

Gjest tulla
Skrevet

Fy f.... Stikk! Tre x-kjærringer! Hallo! Vil du deg selv vondt eller?

Gjest Olsen
Skrevet

Her er det grunn til å være skeptisk, ja.

Du må gå noen runder med deg selv for å finne ut om du orker en framtid der du skal forholde deg til 3 ekspartnere.

Bare tanken på å planlegge samværshelger eller ferie med en mann med tre barnekull er nok til at jeg mener det er god grunn til skepsis.

Det avhenger jo mye av hvordan du er som type, også. Ser du løsninger på det meste, og ikke må ha din planer gjennomført alltid? Er du åpen for å ha tre andre kvinners barn i ditt hjem?

Å få barn med en mann med tre barn med tre forskjellige kvinner vil jeg se på som risikabelt med tanke på stabilitet.

At han ikke forteller om alle barna før etter noen måneder ville fått en varselklokke til å ringe hos meg.

Dersom han selv nå er klar for et fjerde kull barn, er det kanskje et tegn på ansvarsløshet, kanskje et tegn på at han er glad i barn, kanskje et tegn på at han tror han bør avle flest mulig barn, eller noe helt annet.

Bare du kjenner fyren, men generelt ville jeg vært meget skeptisk.

Tror det kan bli et interessant arveoppgjør etter denne mannen når den tid kommer!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tja, noen er meir uheldig enn andre. Velger å tru at det gjeld han.

"Uheldig"?

Ja det var en interessant måte å se det hele på. Barn med 3 ulike damer er ikke uhell- det er uforsiktighet, og tankeløshet.

Det er påfallende hvor ofte idioti/dumhet alltid skal kamufleres med "uflaks/uheldig".

Gjest Gjest
Skrevet

Han kunne vært drømmemannen på alle andre områder, men barn med tre ulike kvinner (eller selv to ulike kvinner) hadde fått meg til å rygge. Jeg vil ikke forholde meg til tre ekser (helst vil jeg ikke forholde meg til en eneste eks), jeg vil ikke være med å oppdra andres barn og jeg vil ikke ha et forhold eller få barn med en mann som ikke har klart å holde på forhold før. Jeg ville anse sannsynligheten for å ende opp alene med vårt felles barn som meget høy. Joda, alle kan gjøre en feil, men tre feil? Nei, han vil jeg ikke ha noe med å gjøre.

Av en eller annen grunn ser jeg for meg at en mann ville blitt nedsablet her inne dersom rollene hadde vært byttet om, og han hadde vært like mistroisk som det flere av dere er. Det er i alle fall nok av alenemødre på nettdatingsider, som gjerne har flere barnekull. Hvorfor er det verre for en mann å ha bagasje enn det er for en kvinne? Jeg mistenker at dere ikke er annet enn stakkarslige hyklere.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg så tilfeldig på TV en kveld og fikk med meg at det var en norsk kjendis som hadde 27 barn med 23 forskjellige kvinner. Det virker som det fungerte greit for han så det blir sikkert ikke noe problem for deg heller.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

min mann, som jeg har ett barn med, har to barn med to forskjellige kvinner fra tidligere. Jeg elsker mannen min, han er en god far og ikke en mann som stikker av fra forpliktelser, selv om det kan virke sånn ifht fortiden hans. Saken er den at det er grunner som gjør at det ble som det ble. Første gangen var han veldig ung, og andre gangen var det hun som tok den endelige avgjørelsen. Det er ikke bare bare å få ting til å gå opp med to eksers behov, samtidig som jeg ikke er så veldig begeistret for noen av dem i grunn. Dette har mer med personligheten dems å gjøre enn det faktum at de er min manns ekser. Allikevel hadde jeg aldri valgt annerledes. Og det positive oppveier for det negative, heldigvis :)

Jeg tenker at så lenge han har kontakt med barna fra tidligere, og stiller opp for dem på en god måte, trenger det jo ikke være så negativt. Jeg vet om flere menn som har barn med flere, og han ene virker for meg som en super fyr, omsorgsfull, snill og kjekk. Han greier også å prioritere barna fra alle forholdene og slo seg også veldig til ro med samboer/kone nr 3. Man kan jo ha vært uheldig i de forholdene man har vært i før og ikke tenkt kritisk nok i forhold til det å få barn i "dårlige" forhold. Men jeg kjenner også til en mann som har satt seg selv foran barna fra de ulike forholdene og f eks flyttet langt vekk fra der barna fra to av forholdene bor, og nå enda en gang holder på å gjøre noe egoistisk. En slik mann synes jeg signaliserer egenskaper som ikke er noe særlig over tid, selv om han også åpenbart har sider som man synes er attraktive i første omgang (hvis ikke hadde han gjerne ikke hatt barn med "mange" forskjellige, ressursterke kvinner). Det å ha barn man ikke har kontakt med ville også skremt meg (de jeg kjenner som har vokst opp med en far som ikke har ønsket kontakt har vært veldig såre pga dette), jeg ville i det minste fått en god forklaring, gjerne fra eksen også...

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tenker at så lenge han har kontakt med barna fra tidligere, og stiller opp for dem på en god måte, trenger det jo ikke være så negativt. Jeg vet om flere menn som har barn med flere, og han ene virker for meg som en super fyr, omsorgsfull, snill og kjekk. Han greier også å prioritere barna fra alle forholdene og slo seg også veldig til ro med samboer/kone nr 3. Man kan jo ha vært uheldig i de forholdene man har vært i før og ikke tenkt kritisk nok i forhold til det å få barn i "dårlige" forhold. Men jeg kjenner også til en mann som har satt seg selv foran barna fra de ulike forholdene og f eks flyttet langt vekk fra der barna fra to av forholdene bor, og nå enda en gang holder på å gjøre noe egoistisk. En slik mann synes jeg signaliserer egenskaper som ikke er noe særlig over tid, selv om han også åpenbart har sider som man synes er attraktive i første omgang (hvis ikke hadde han gjerne ikke hatt barn med "mange" forskjellige, ressursterke kvinner). Det å ha barn man ikke har kontakt med ville også skremt meg (de jeg kjenner som har vokst opp med en far som ikke har ønsket kontakt har vært veldig såre pga dette), jeg ville i det minste fått en god forklaring, gjerne fra eksen også...

Rar tråd. Jeg trodde det nettopp var slike menn kvinner likte, jeg. Dvs. at dere går etter menn som andre kvinner også går etter. Han her må jo være en slik type som allerede har fått godkjent-stempelet i panna, so what gives?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...