Gjest TS Skrevet 16. mai 2010 #1 Skrevet 16. mai 2010 Jeg er en kvinne i begynnelsen av tredveårene med en seks år gammel sønn fra tidligere forhold. For et halvt år siden møtte jeg en fantastisk mann som jeg raskt ble kjæreste med. Vi har nå begynt å snakke om samboerskap, min sønn og jeg bor alene i et stort hus jeg arvet etter min bestemor, og det hadde vært fint å kunne være en slags familie. Jeg har visst fra begynnelsen av vårt forhold at kjæresten min har tre barn fra tidligere forhold; en jente fra et forhold som varte i to år, og to sønner fra hans siste forhold før meg som varte i ca. 5 år. Sønnene har han helgesamvær med, datteren treffer han hver sommer (hun bor på en annen kant av landet). Etter noen måneder fortalte han at han har en sønn til, med en kvinne han var i et kort forhold med for mange år siden. Han har ingen kontakt med denne gutten, som nå er i tenårene. Vi har det veldig fint sammen, og jeg ønsker ikke å miste denne mannen. Samtidig er det vel noe uvanlig å ha fire barn med tre ulike kvinner, selv i et moderne land som Norge? Min eks, og far til min sønn, har vært ganske krass siden jeg fortalte at jeg ønsket å la denne mannen flytte sammen med meg og vår sønn. Han mener denne mannen må være uansvarlig og ikke er noe å satse på som stefar. Kjæresten min er klar over at jeg ønsker meg flere barn enn det ene jeg har. Han sier at om dette er noe jeg ønsker, så er han villig til å få et barn til. Ville dere vært skeptiske til å gå inn i et seriøst forhold med en mann som har tre barnekull fra før? Har noen av dere vært i samme situasjon?
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #2 Skrevet 16. mai 2010 Skeptisk, JA absolutt! ikke pga barna, men pga de 3 eksene som da automatisk blir en del av mitt liv, en eks kanb være ille nok...3....mareritt...
addict Skrevet 16. mai 2010 #3 Skrevet 16. mai 2010 Hadde nok vært skeptisk, men min egen far har 6 barn med 3 forskjellige damer, og han er fortsatt en god far og en ansvarlig mann.
Gjest gjest Skrevet 16. mai 2010 #4 Skrevet 16. mai 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal ha barn sammen. Er det ikke nok med de ungene som er??
silje2nd Skrevet 16. mai 2010 #5 Skrevet 16. mai 2010 Han kan være en god far på tross av omstendighetene, MEN 3 ekser å forholde deg til hørtes litt mye ut. Moren til datteren som bare blir en feriegjest blir nok ikke noe problem, annet enn hans økonomiske ansvar ovenfor datteren. Moren til sønnene han har i helgene er du helt avhengig av å ha et bra samarbeid med. Hadde jeg vært deg så hadde jeg villet møte henne så tidlig som mulig for å finne ut av eventuelle konflikter mellom de eller om hun har noe imot deg. Hans eks som fiende vil du ikke ha. Jeg setter et stort spørsmålstegn ved at han ikke har kontakt med den siste gutten. Er det slik at om noe blir vanskelig så backer han ut? og om det er moren somm ikke ville at de skulle bli kjent, så lurer jeg på hvorfor han ikke har krevd sin farsrett til å se barnet? hadde jeg vært deg så hadde jeg nok vært litt skeptisk. Det kan jo gå bra, men det kan også bli veldig vanskelig. Er du veldig klar for ham så er det ingen enkel sak å kutte ham ut heller. Du burde kanskje se an en stund før du får barn med ham. Vil han kunne gi det nye barnet den oppmerksomhet det trenger? vil han kunne være en god far? eller virker det som om han har mer enn nok med de han har fra før? Håper dere evnt skaffer et stort hus...
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2010 #6 Skrevet 16. mai 2010 Jeg personlig hadde aldri i verden ville lagd mer familie med denne mannen. Jeg forstår heller ikke at han vil ha flere barn, han har nå mer enn nok med å ta seg av de han allerede har lagd.
Gjest Mysticgirl Skrevet 16. mai 2010 #7 Skrevet 16. mai 2010 Jeg personlig hadde aldri i verden ville lagd mer familie med denne mannen. Jeg forstår heller ikke at han vil ha flere barn, han har nå mer enn nok med å ta seg av de han allerede har lagd. mmhmm
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2010 #8 Skrevet 16. mai 2010 hva er det som får en mann til å sette barn på flere forskjellige kvinner og springe fra ansvaret sitt slik som denne mannen? En må være passe hjernedød for å bli sammen med et slikt menneske og bli neste stopp på veien for denne fyren.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #9 Skrevet 16. mai 2010 Skeptisk til å flytte sammen pga barna? Nei. Kanskje av andre grunner, men de vet ikke jeg om finnes hos din kjæreste. Føler du det er rett, så skal du stole på magefølelsen synes jeg. Men - jeg hadde aldri fått barn med en mann som hadde barn i tre omganger fra før. Særlig ikke når han ikke har jevnlig kontakt med alle.
Leanne Skrevet 16. mai 2010 #10 Skrevet 16. mai 2010 Jeg ville vært meget skeptisk til en mann som har et barn han aldri ser og et barn han kun ser om sommeren.. Det sier jo litt om farsfølelsen.. Godt han i alle fall stiller opp for de to han har i helgene, men hvorfor har han de ikke mer? Ønsker han ikke å ha de mer, eller er det mor som ikke ønsker det.. For hvis far selv synes det er nok med annenhver helg sier jo også det litt om farsfølelsen..
nybegynneren Skrevet 16. mai 2010 #11 Skrevet 16. mai 2010 Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg tatt en vennskapelig prat med x ene hans og håpet på ett ærlig svar på hvorfor det ble slutt. Har han veldig negative sider som kommer fram etter barnet har kommet til verden ettersom ting er som dem er?
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mai 2010 #12 Skrevet 16. mai 2010 hva er det som får en mann til å sette barn på flere forskjellige kvinner og springe fra ansvaret sitt slik som denne mannen? En må være passe hjernedød for å bli sammen med et slikt menneske og bli neste stopp på veien for denne fyren. Og hva vet du om han sprang fra ansvaret? Det kan jo være at hun var utro. Skulle han blitt da? Når det gjelder barnet han ikke har kontakt med - fy så fordomsfulle dere er. Jeg kjenner flere jeg som gjerne ville fått være far eller mor for sitt barn men ungene blir manipulert eller flyttet så langt bort at det ikke er mulig. Og dette er ikke avvikere som ikke evner å ta seg av barn - de har bare vært vanvittig uheldig med den de valgte å få barn med.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2010 #13 Skrevet 16. mai 2010 Jeg ville latt mitt eget hjerte bestemme om dette var mannen for meg. Ville dere latt eksen bestemme om dere var kjærestepotensiale? Tenkte det ja: hvordan et menneske er med deg, er kanskje noe helt annet enn hvordan hxn er med en annen. Ville ikke blitt gravid med en gang: men sett ann forholdet og latt det gå seg til. Skjønner godt at TS ønsker seg flere barn: hun har jo tross alt "bare" et.
Gjest Lizzette Skrevet 16. mai 2010 #14 Skrevet 16. mai 2010 Nå er det utelukket å innlede forhold til en mann med barn fra før, men med tre barnekull hadde ikke det vært noe spørsmål en gang. Da krever det mye arbeid for å få hverdagen til å fungere, og med så mange barn involvert finnes det garantert en eller annen som vil prøve å sabotere. Så, det hadde vært totalt "out of the question." Visste ikke du at han hadde barn med tre ulike mødre da dere ble kjent? Synes jeg leser mange tråder om folk som begynner å tenke på dette langt ut i forholdet. Sånne spørsmål bør man avklare, og ta standpunkt til, i starten, synes jeg.
missLynch Skrevet 16. mai 2010 #15 Skrevet 16. mai 2010 Skeptisk? Ja, veldig. Jeg er så kynisk at jeg også hadde tenkt på bidrag- hva denne mannen må ut med hver måned. Det er ikke lite. Og jeg vil tro at det går ut over husstandens økonomi.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #16 Skrevet 16. mai 2010 ville vært like skeptisk som til en kvinne med tre unger og tre fedre
Disturbed Skrevet 16. mai 2010 #17 Skrevet 16. mai 2010 Litt vanskelig å gi noe godt svar eller godt råd, for mye er jo personavhengig synes jeg. Kan jo være allverdens grunner til at han har endt opp som far til 3 barnekull med forskjellige damer, han kan jo være en flott fyr uansett... Men sånn helt generelt ville jeg nok ikke etablert meg med en som har såpass mye "synlig" fortid. Han blir jo ikke kvitt hverken barn eller ekser, og jeg kjenner at jeg rett og slett blir litt sliten bare av tanken...
Trampe Skrevet 16. mai 2010 #18 Skrevet 16. mai 2010 Jeg ville aldri innledet et forhold med en mann som har barn med forskjellige kvinner fra før. Jeg kunne til nøds godkjent en ex og barn der, men fire barn fra før - med tre forskjellige kvinner? Niks.
MissStiles Skrevet 16. mai 2010 #19 Skrevet 16. mai 2010 Jeg har vært på date med en fyr som hadde 2 barn med 2 forskjellige damer. Ble litt skeptisk. Likte ikke tanken. Hvis jeg skulle blitt sammen med han, så må jeg forholde meg til 2 barn og 2 ekser.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. mai 2010 #20 Skrevet 16. mai 2010 Hadde ikke fått barn med en som har tre kull, med tre forskjellige damer. Blir alt for mange å forholde seg til, ta hensyn til og for vanskelig å få hverdagskabalen til å gå opp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå