Gå til innhold

En Simple dagbok..


Simpleminded

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, kjære Simple :klemmer:

Håper alt står bra til med deg og dine to små. Jeg fikk ikke sett bildet, men er sikker på at de er helt fantastiske begge to :)

Tenker på deg stadig vekk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og gratulerer med ny dagbok.

Håper du og ungene trives i den nye leiligheten, høres iallefall ut som om du har det bedre nå. Og ja, gratulerer så mye med lillemannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Her er jeg! :vinke:

Bare innom for en liten oppdatering fra min kant.. Mye å fortelle, men tar kortversjonen ;)

Lillegutt vokser seg stor og sterk og er allerede rukket å bli 8,5 måned :sjokkert: Han er en helt annen baby enn det snuppa var - stikk motsatt faktisk!

Lille V var bedagelig, rolig og fornøyd med å ligge på stedet hvil. Hun satt når hun var 10 måneder, krabbet når hun var 12 mnd og gikk når hun var 15 mnd.

Lille T er aktiv, urolig og har mark i rompa :ler: Så her har jeg nok å holde fingrene i! Han sitter stø som en stein, og har vist forsiktige tegn til å ville prøve seg litt på krabbing.

Det å se barna mine sammen er det beste som finnes! Blir helt forelska når jeg ser dem kikker på hverandre og smiler, eller snuppa gjør alt for å underholde lillebroren sin for å holde han i godt humør :rødme: Hvis han skriker litt kan hun finne på å spørre han; "gåj det bja?" - hun er så omsorgsfull og snill at jeg blir helt rørt av og til :rodme:

Så er det store nyheter vedrørende min sivilstand. Jeg er ikke lenger singel, men har fått meg kjæreste :hjerte: Vi er sammen så ofte det lar seg gjøre, og når vi ikke er sammen så savner jeg han så utrolig masse! Han er fantastisk flink med ungene, og jeg kunne ikke hatt en bedre stefar for mine barn! Men foreløpig tar vi det rolig i forhold til det å flytte sammen.. Det er mye som skal tenkes gjennom før man går til det steget...

Julaften feires hos pappaen til barnas familie. Dette fordi det var hans tur til å ha barna, og fordi jeg ikke har hjerte til å reise fra minstegutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hei, her var du jo! Velkommen tilbake!

Så hyggelig å høre at ting ser lyst ut for deg. Håper dere har hatt en fin julefeiring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

En rask liten hilsen, så kommer oppdatering fra mitt liv siden 2010 straks..

:rodmer: Kjenner det er godt å være tilbake.. Jeg trenger dette, jeg trenger denne dagboken, og jeg trenger dere som ønsker å følge den.

Nå er det straks tid for korps-øvelse - siste øvelse før 17.mai, så denne kan jeg ikke gå glipp av! Ut og marsjere skal vi og.. Men popper straks tilbake igjen!! :klem::smilyblomst:

~Simpleminded~

Måtte bare skifte skriftfargen.. :sjenert:

Endret av Simpleminded
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer oppdateringen på førstesiden inn her jeg:

Ja, livet gir motgang og medgang. Akkurat nå er jeg litt imellom, men det kommer jeg innpå i hverdagslivet mitt.

Jeg er alenemor, og kommer aldri til å gå tilbake til eksen. Han gjorde så mye ufortjent mot meg at jeg ikke lenger klarer å se på han uten å føle avsky. Men det tok sin tid før jeg innså hva han faktisk gjorde mot meg..

Heldigvis har jeg kommet meg videre i livet og i fjor sommer ble jeg og barna samboer med en fantastisk mann! Etter 1 år som kjærester måtte vi ta valget for hva vi ønsket å gjøre videre - vi merket at et avstandsforhold var tøft. :sukk:

Etter nøye gjennomtenking og mye grubling ble det til at jeg og barna valgte å prøve lykken på hans side av landet. Kjæresten min er etablert med eget hus han har bygget selv, i tillegg til at familien hans er en utrolig god støttespiller i livet hans (og nå vårt). Og det fantastiske med det hele er at vi aldri har angret!

Etter jeg fortalte eksen at vi skulle flytte, hadde vi møte på fv-kontoret, og han hadde tydeligvis en plan. Barna var på den tiden halvannet og 2,5 år. Han mente at det beste for barna var å være 50% hos mor og 50% hos far - og løsningen hans var annenhver uke hos hver forelder. Som mamma visste jeg at det ikke var den beste løsningen for barna og foreslo tredjehver helg fra torsdag til søndag. Men det ville han ikke gå med på, og det endte med at vi fikk beskjed om å ta kontakt med hver vår advokat for å komme til enighet.

I mellomtiden flyttet jeg med barna (35mil) og vi hørte ingenting fra eksen. Barna begynte i barnehage og hadde mye å tilpasse seg, men alt gikk strålende. Lillebror elsket å begynne i barnehage! Og Storesøster tilpasset seg like raskt som lillebror :rodmer:

Men det var viktig for meg at barna fikk beholde kontakten med sin far, så jeg valgte selv å ta kontakt med fv-kontoret på ny for å gi muligheten til å komme frem til en rimelig samværsavtale, en siste sjanse. Det gjorde vondt at deres egen far ikke hadde gjort noen tilnærminger for å snakke med dem eller kontakte meg for å få til en samværsordning :sukk:

Men barna går fremfor alt, så nå var det viktig at vi klarte å få til et samvær. Og heldigvis! Han aksepterte samværsordningen...

I februar i år så fridde jeg til min kjære - og jeg fikk mitt ja! :yvonne: Så nå er vi lykkelig forlovet og har satt bryllupsdato til 4. august :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Endelig kommet hjem og skal straks ta kvelden. Etter jeg kom hjem fra jobb rundt 17, var det tid for middag av min kjære S. Han hadde laget pasta og kjøttdeig og barna spiste mer enn begge oss to til sammen - så det var herlig å se, og absolutt en sjelden begivenhet.. :jepp:

Etter middag og kveldsstell av de små bar det avgårde på korps-øvelse. Planen var jo at vi skulle ut og marsjere, men da hadde vi nok blåst vekk og regnet bort :fnise: Så det ble til at alle marsjene ble spilt innendørs og vi ble enige om å gjøre vårt beste på 17.mai med tanke på marsjeringen..

(ja, jeg er en band-geek.. :fnise: )

Forresten - kjenner dere fortsatt fantomspark i magen? Lillebror er rukket å bli hele 2 år, men fortsatt kjenner jeg noen skikkelige fantomspark i magen innimellom.. Og jeg er ikke gravid :nei: Kanskje bare et tegn på at jeg bør begynne å stramme den opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Så koselig at du er tilbake! :)

Gratulerer så mye med forlovelse og bryllupsplaner! Herlig at du har funnet kjærligheten :)

Gleder meg til å følge deg videre, og jeg er helt sikker på at dere marsjerer så flott som bare det på 17. mai :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så koselig at du er tilbake! :)

Gratulerer så mye med forlovelse og bryllupsplaner! Herlig at du har funnet kjærligheten :)

Gleder meg til å følge deg videre, og jeg er helt sikker på at dere marsjerer så flott som bare det på 17. mai :biggrin:

Å, så koselig at du vil følge meg videre Ella! Nå ble jeg glad :klemmer:

Ja, jeg føler meg som verdens heldigste som har funnet en som tar godt vare på meg og barna. Alle gleder som oppleves med barna, opplever jeg sammen med han. Om lillebror smiler lurt til S så kan jeg se at øynene hans stråler av kjærlighet mot han.. Tenk - han har vært i lillebrors liv siden lillebror var 3 måneder gammel! :jepp: Så han har en ordentlig farsfigur for han når han ikke er med pappaen sin.. Storesøster er også veldig glad i S som elsker og herje og leke med henne. Hun skratt-ler og koser seg, samtidig som hun respekterer at han er med og oppdrar henne på lik linje som meg :)

Satser på at 17.mai blir bra ja.. Håper bare været holder seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på telefon... Han skulle ringe rundt kl. 18:00, men nå er klokka allerede halv syv!

Jeg skal på jobb-intervju.. Jobb har jeg jo allerede, og jeg stortrives; men så var det denne avstanden til jobben da. Og i forhold til arbeidet jeg gjør så syns jeg lønnen kunne vært høyere, men det er jo gjerne sånt som kommer etterhvert? Jeg jobber 6 timer hver dag, og det er jo egentlig ypperlig i forhold til barna. De slipper å være hele dagen i barnehagen og jeg rekker å kose meg med å lage middag til dem og leke litt på ettermiddagen. :rodmer:

Jobben jeg har søkt på er kun 10 minutter unna (mens den andre er 50 min unna). Og det er en 60% stilling som er et vikariat med mulighet for fast ansettelse.. Men så var det det med vikariat da.. Litt mer usikkert :tristbla: Får se hvordan intervjuet blir først, og så er det ikke sikkert det blir noe av intervjuet i dag..

Snakkes! Nå skal lillebror sove! Og i morgen må vi opp klokka 5 for å fly til pappaen dems.. :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Simpleminded :vinke: så koselig å "se" deg igjen :hoppe:

Gratulerer med forlovelse og bryllupsplaner :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...