Gå til innhold

En Simple dagbok..


Simpleminded

Anbefalte innlegg

Hm. 2 år er litt lenge, ja. Skjønner at du ikke vil binde deg til det. Går det an å forhandle med eier om det?

Gratulerer med gårsdagen! Håper dere hadde en koselig feiring :)

Nå har jeg takket ja til den andre leiligheten, så da slipper jeg hvertfall det dilemmaet ;)

Ja, vi hadde en ok feiring :) Håper dere hadde en flott 17.mai :flagg:

Binde deg i 2 år??!! Jøsses...er det vanlig praksis??!! Høres i mine ører litt urimelig ut.... :sjenert:

Tror ikke det er så veldig vanlig praksis, men iflg. loven kan man faktisk binde en leieboer opptil 3 år :sjokkert: Men som sagt så vet jeg jo ikke ståa 2 år fram i tid.. Og hvis jeg ikke makter dette uten familien min, så ser jeg jo ingen annen utvei enn å flytte nærmere dem etterhvert.. Og da må jeg ha muligheten til å si opp leieavtalen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg tatt det første steget.... :jepp:

Jeg har takket ja til den andre leiligheten! 20 minutter herfra, selv om det er i en annen kommune. Så håper virkelig at T lar oss få flytte..

Leiligheten er litt over 80kvm, 2 soverom, stoooort bad, nytt kjøkken og nyoppusset overalt :) Jeg tror og håper jeg kommer til å trives der :Nikke:

Det er kun 6500,- i måneden inkludert internett og tv, så det er en stor mulighet for meg til å spare meg opp noen kroner i en tid framover.

Gruer meg kjempemye til å fortelle det til T i kveld. Må ta det etter barna er lagt fordi jeg vet aldri hvordan han vil reagere.. Jeg er redd han til tider.. :sukk:

Hver dag nå holder jeg på å bryte sammen.. I går i 17.mai-toget også :( Føler meg bare som et tomt skall som går der og later som om alt er bra.. Er virkelig ikke meg selv for tiden. Håper på lysere dager nå som jeg flytter ut fra det som trykker meg ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Simple :klemmer:

Trist å høre at du har det så tøft. Du fortjener ikke det :troest: Håper virkelig det ordner seg for deg og ungene dine :klemmer:

Tenker på deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KLart du har det tøft :klemmer: Du er igjennom et samlivsbrudd, og selv om det er du som går er det akkurat like vondt og vanskelig for det :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Koselig å se deg tilbake, Simple.

Jeg og flere her har tenkt på deg, og lurt på hvordan det gikk.

Gratulerer så mye med en liten gutt.

Skjønner godt at det er veldig tøft for deg nå, det er en stor og alvorlig avgjørelse å ta. Men det er det beste for deg og ungene, og det er tross alt det viktigste.

Tenker på deg, og skal stikke innom når jeg har mulighet. Ikke alltid like enkelt med 2 små, det vet du vel alt om ;)

Håper det gikk greit med T. når du fortalte om den nye leiligheten og at alt vil ordne seg for dere 3.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 min er virkelig ikke mye, han bør da kunne godta det!! :jepp:

Tenker på deg, og håper det går bra med å overbringe nyheten for T. Det skjer kanskje akkurat på denne tida... Håper det blir uten for mye krangel! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen tilbake, Simple :klemmer:

Trist å høre at du har det så tøft. Du fortjener ikke det :troest: Håper virkelig det ordner seg for deg og ungene dine :klemmer:

Tenker på deg :klem:

Tusen takk Tusle! Koselig å se deg her :)

Jeg håper virkelig at det snart er på tur oppover igjen her.. Tungt å konstant føle seg nede..

Det ordner seg alltid for snille piker :rødme:

:klem:

KLart du har det tøft :klemmer: Du er igjennom et samlivsbrudd, og selv om det er du som går er det akkurat like vondt og vanskelig for det :klem:

:klem:

:hug: Koselig å se deg tilbake, Simple.

Jeg og flere her har tenkt på deg, og lurt på hvordan det gikk.

Gratulerer så mye med en liten gutt.

Skjønner godt at det er veldig tøft for deg nå, det er en stor og alvorlig avgjørelse å ta. Men det er det beste for deg og ungene, og det er tross alt det viktigste.

Tenker på deg, og skal stikke innom når jeg har mulighet. Ikke alltid like enkelt med 2 små, det vet du vel alt om ;)

Håper det gikk greit med T. når du fortalte om den nye leiligheten og at alt vil ordne seg for dere 3.

:klemmer:

Så koselig å se deg her! :klemmer:

Jeg vet at jeg kommer til å klare meg når jeg tenker på de vidunderlige barna jeg har :hjerte: Det er dem jeg lever og ånder for :)

20 min er virkelig ikke mye, han bør da kunne godta det!! :jepp:

Tenker på deg, og håper det går bra med å overbringe nyheten for T. Det skjer kanskje akkurat på denne tida... Håper det blir uten for mye krangel! :klemmer:

Håper virkelig han godtar det.. Ønsket var jo at krølla skulle slippe å bytte barnehage, men nå som jeg flytter til en annen kommune blir det kanskje litt vanskelig å la henne bli værende der? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart, blir vel tungvidt å ha henne i barnehagen i en annen kommune.. Men trives hun i barnehagen nå, så kommer det helt sikkert til å gå bra å bytte barnehage også!!! :jepp: Fikk du tatt det opp med T i går kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart, blir vel tungvidt å ha henne i barnehagen i en annen kommune.. Men trives hun i barnehagen nå, så kommer det helt sikkert til å gå bra å bytte barnehage også!!! :jepp: Fikk du tatt det opp med T i går kveld?

Ja, jeg tror nok hun vil klare overgangen med å bytte til en annen barnehage greit :) Det er bare mammahjertet som syns det er tungt, nå som jeg har blitt kjent med personalet og sett hvor fin barnehagen er :sjenert:

Ja, snakket med T i forigårs kveld. Han tok det overraskende "bra".. Mer om det nedenfor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart, blir vel tungvidt å ha henne i barnehagen i en annen kommune.. Men trives hun i barnehagen nå, så kommer det helt sikkert til å gå bra å bytte barnehage også!!! :jepp: Fikk du tatt det opp med T i går kveld?

Ja, jeg tror nok hun vil klare overgangen med å bytte til en annen barnehage greit :) Det er bare mammahjertet som syns det er tungt, nå som jeg har blitt kjent med personalet og sett hvor fin barnehagen er :sjenert:

Ja, snakket med T i forigårs kveld. Han tok det overraskende "bra".. Mer om det nedenfor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Det er slitsomt å registrere flytting for ørtende gang... Men nå har jeg skrevet leiekontrakt på at jeg skal bo i leiligheten 1 år, så det blir heldigvis en stund til neste flyttesjau.

Vedrørende flyttinga så må jeg komme meg ut så fort som mulig.. T snur så fort i humøret at jeg blir helt utmattet.. :sukk: Når jeg fortalte at jeg hadde funnet leilighet på mandagen så tok han det tilsynelatende fint. Men det var faktisk rett før han skulle til å gråte.. Og det var jo vondt å se :sjenert: Han ble veldig tankefull og gikk ut og tok seg en røyk. Dagen etter, i går, var han annerledes igjen. Han sa følgende: "Jeg tror ikke du vet hvor vondt dette her er for meg. Du tenker ikke på meg eller barna i det hele tatt. Jeg SKAL ha V 50%.". Tidligere har han også sagt: "Du er så utrolig råtten! Dette hadde jeg aldri trodd om deg. At du kan gjøre dette mot ungene dine til og med. Du er en dårlig mor."

Han spiller på de rette strengene for å få meg til å føle meg som en dårlig mor og få dårlig samvittighet for at jeg går fra han.. :(

Over til noen koselige nyheter :) Lille T ble veid og målt i dag :hoppe: Han er en flott og frisk gutt på 7 uker som nå er 59cm lang og 5,55kg tung :rødme: Herlige, gode gutten min.. :hjerte:

I tillegg var jeg på 6-ukerskontroll for meg selv hos jordmor. Fikk tatt celleprøve som forhåpentligvis er akkurat som den skal være :) Jordmora var god å prate med og jeg har faktisk fått en ny time hos henne sånn at jeg kan få pratet og bearbeidet det jeg går gjennom. Hun forstår meg, og det er så godt å ha noen utenforstående å lette hjertet til :Nikke: Hun er opptatt av hvordan jeg har det og vet hvordan en hektisk hverdag med to små er.. og når jeg har dette samlivsbruddet på toppen, så er det utrolig tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kom over dagboken din og vil gjerne ha den på mine innlegg så jeg kan følke med deg å se hvordan det går med deg og barna :jepp:

Lykke til videre og håper dette blir en ny start for deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kom over dagboken din og vil gjerne ha den på mine innlegg så jeg kan følke med deg å se hvordan det går med deg og barna :jepp:

Lykke til videre og håper dette blir en ny start for deg! :klemmer:

Så koselig! Du er hjertelig velkommen til å følge meg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Du må bare høre etter med et halvt øre når han snakker til deg fra nå av. Du kan ikke la de tingene han sier gå innover deg, for han høres ut som om han KUN ønsker å såre deg. Det kan bli mye gnissing og kriging under et brudd, bare gled deg til du kommer vekk å får ting på avstand. Hverdagen kommer til å bli mye bedre og jeg er sikker på at du da kommer til å få krefter som nå kanskje er borte, tilbake igjen!

Du er tøff! Det må du være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Du må bare høre etter med et halvt øre når han snakker til deg fra nå av. Du kan ikke la de tingene han sier gå innover deg, for han høres ut som om han KUN ønsker å såre deg. Det kan bli mye gnissing og kriging under et brudd, bare gled deg til du kommer vekk å får ting på avstand. Hverdagen kommer til å bli mye bedre og jeg er sikker på at du da kommer til å få krefter som nå kanskje er borte, tilbake igjen!

Du er tøff! Det må du være!

Tusen takk for oppmuntrende ord :) Sånt trenger jeg i disse dager... :sjenert:

Akkurat nå så er alt et ork. Det å gå her i huset og vite at han snart kommer hjem fra jobb.. Tanken på alt som skal pakkes ned og flyttes over i leiligheten... Men så prøver jeg å se fremover så godt jeg kan, og jeg vet jo at det vil komme lysere tider når alt dette strevet med flyttingen er over :Nikke: Da kan jeg konsentrere meg fullt og helt om barna mine igjen og slippe den byrden det er av å bo under samme tak som T. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er skikkelig tøff, Simple! Håper du greier å stenge ut alt det stygge han sier til deg...

Så bra at du har noen å snakke med, som du virkelig kan stole på. Det tror jeg er gull verdt i denne tida :)

Lykke til med flytting :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt du har noen å snakke med ja.

Håper du har noen som kan hjelpe deg litt også.

Det han sier til deg må du ta med en diger sleiv med salt. Han er bitter, og det er bedre for ungene å vokse opp hos en mor som har det bra enn i et hjem som ikke fungerer. Han har selv gjort dette mot deg, og du har virkelig forsøkt å få det til å fungere. Så dette skal du ikke ha dårlig samvittighet.

Det blir kjempetøft nå, spesielt med en som er så liten. Men når du er ferdig med dette blir det bare lettere.

Stå på Simple, får håpe du er på plass i leilighet snart

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over dette innlegget, og tenkte jeg skulle følge med fremover :)

Leste nettop gjennom dagboken din. Syns du er veldig sterk jeg, Simpleminded. Skjønner at du har det veldig vanskelig nå for tiden. Du får bare tenke på dine to små, og hvor mye de trenger deg.

Men en ting jeg ikke skjønte når jeg leste: hvorfor får du ikke lov til å flytte langt ifra? Er det p.g.a treffe barna?

Vil gi deg en :klem: jeg, også håper jeg alt ordner for deg etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Simple!

Endeleg fann eg den nye dagboka di :)

Gratulerer med guten din :babygutt:

Trist å lese om korleis du har det om dagane. Eg er jo i omtrent same situasjon, og det er ikkje enkelt... Det hjelper veldig å ha nokon å prate med. Eg har hatt veldig god nytte av å snakke med ein familieveiledar - ein slik kan ein snakke med åleine eller som par. Det er gratis og finns i dei fleste kommunar. Det er heller ikkje lett å skulle ta seg av to små åleine. Og din yngste er jo enno yngre enn min yngste...

Har du og T avtalt noko samværsavtale? Vore til mekling?

Sender deg store :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er skikkelig tøff, Simple! Håper du greier å stenge ut alt det stygge han sier til deg...

Så bra at du har noen å snakke med, som du virkelig kan stole på. Det tror jeg er gull verdt i denne tida :)

Lykke til med flytting

Tusen takk! :klemmer:

Det er vanskelig å stenge ute det han sier når han spiller på samvittigheten min.. :sukk: Men jeg gjør mitt beste for å heve meg over det han sier til meg.

Godt du har noen å snakke med ja.

Håper du har noen som kan hjelpe deg litt også.

Det han sier til deg må du ta med en diger sleiv med salt. Han er bitter, og det er bedre for ungene å vokse opp hos en mor som har det bra enn i et hjem som ikke fungerer. Han har selv gjort dette mot deg, og du har virkelig forsøkt å få det til å fungere. Så dette skal du ikke ha dårlig samvittighet.

Det blir kjempetøft nå, spesielt med en som er så liten. Men når du er ferdig med dette blir det bare lettere.

Stå på Simple, får håpe du er på plass i leilighet snart

:hug:

Jeg har sovet min første natt i leiligheten, og det føles veldig bra :) I natt er det første natta for snuppa mi her.. Hun har ikke funnet søvnen ennå, for hun reiser seg stadig opp og skal ha meg til å komme inn. Men det går helt fint å legge henne ned igjen når jeg først har betrygget henne om at jeg er der og at alt er trygt :Nikke:

Jeg kjenner det på hele kroppen at dette tar på! Men jeg vet jo at det vil roe seg så fort alt er på plass her :) Den dagen gleder jeg meg til..

Kom over dette innlegget, og tenkte jeg skulle følge med fremover :)

Leste nettop gjennom dagboken din. Syns du er veldig sterk jeg, Simpleminded. Skjønner at du har det veldig vanskelig nå for tiden. Du får bare tenke på dine to små, og hvor mye de trenger deg.

Men en ting jeg ikke skjønte når jeg leste: hvorfor får du ikke lov til å flytte langt ifra? Er det p.g.a treffe barna?

Vil gi deg en klem jeg, også håper jeg alt ordner for deg etterhvert :)

Velkommen skal du være! :)

Det er barna som driver meg, og det er for barna jeg må gjøre dette. For en ulykkelig mamma er ingen god mamma.. Jeg kjenner jeg allerede begynner å leges nå som jeg har kommet meg ut av huset hans, men det vil nok ta en tid å vende seg til å være alenemamma.. :sjenert:

T ville ikke tillatt meg å flytte så langt som til familien min, og hadde dermed nektet å skrive under flyttemeldingen hvis jeg hadde valgt det. Og da ville jeg stilt i et dårligere utgangspunkt med tanke på stønadene blant annet, fordi jeg ikke ville fått bekreftet at jeg hadde flyttet med barna før etter 6mnd. da jeg kunne bevist at jeg har den daglige omsorgen for dem.. Litt forvirrendes forklaring kanskje, men vanskelig å beskrive det på noen annen måte.

:klem: tilbake :)

Hei Simple!

Endeleg fann eg den nye dagboka di :)

Gratulerer med guten din

Trist å lese om korleis du har det om dagane. Eg er jo i omtrent same situasjon, og det er ikkje enkelt... Det hjelper veldig å ha nokon å prate med. Eg har hatt veldig god nytte av å snakke med ein familieveiledar - ein slik kan ein snakke med åleine eller som par. Det er gratis og finns i dei fleste kommunar. Det er heller ikkje lett å skulle ta seg av to små åleine. Og din yngste er jo enno yngre enn min yngste...

Har du og T avtalt noko samværsavtale? Vore til mekling?

Sender deg store :klemmer:

Takk for gratulasjonen! :) Lille T er herlig :rødme: Er forelsket på nytt jeg..

Jeg har kontakt med familiekontoret i kommunen, men de har ganske lang ventetid før jeg får kommet inn til samtale. Derfor så var det så godt at jeg fikk snakket ut med jordmoren min :)

Tenk at det var der jeg skulle få forståelsen og ikke minst tilbudet om å bearbeide ting!

Nei, vi har ikke avtalt noe samværsavtale ennå. Og jeg ser for meg at det vil bli vanskelig for oss å bli enige om noe.. Vi har ikke vært til mekling heller ennå, men håper innkallelsen kommer snart! Jeg ringte familievernkontoret med en gang jeg hadde fått tak i leiligheten.

Hvordan går det med deg imli? Tenker mye på deg.. Har du blogg forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...