Gå til innhold

Tips?

Gjest milla

Anbefalte innlegg

Gjest milla

Hei :)

Jeg er ei jente på 21 år som plutselig i de siste mnd har fått noen områder (kinn,tinningen) med utbrudd av kviser eller nupper. Gikk først til apoteket, og fikk noe ansiktsrens og krem, men etterhvert som ikke det hjalp fikk jeg råd om og gå til lege. Det gjorde jeg og fikk to produkter jeg skulle bruke på huden morgen og kveld. Dalacin og Differin. Nå har det snart gått 2 mnd og har ikke hjulpet noe særlig :/ og legen sa det var det sterkeste de hadde og at jeg ikke kunne bruke det lenger enn 3 mnd. .Så hva gjør jeg? Har lyst til og ha en frisk og KVISEFRI hud til sommeren.. Må jeg til hudpleier/spesialist?

Noen forslag eller noen som har vært gjennom det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.... jeg har ikke hatt kviser på samme områdene som du har, men jeg var veldig lenge plaget med kviser mellom øynene og i panna. Jeg prøvde alt mulig rart av rensekremer, men har etterhvert forstått at jeg rett og slett bare har tørr hud, og det er døde hudceller som tetter porene. Så begynte jeg å peele huden (litt oftere enn anbefalt kanskje) og har ikke hatt kviser siden da. :)

Heh... kanskje et litt ubrukelig svar, men.. :gjeiper:

Bruker du mobilen ofte? Det kan hende at bakterier fra mobilen plager huden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Finnes mange ting som hjelper mot kviser(og som ikke gjør det) er litt fra person til person om hvordan produkter virker men rens hver morgen og hver kveld(ikke for ofte/for mye - da sliter du huden) men jeg kan også nevne at når jeg får kviser som gjerne er røde/store så tar jeg på Clear Eyes, det tar vekk det røde samt fjerner kvisen!

Jeg har selv prøvd mangen produkter og har kommet frem til at rengjøring, toonig, skrubbing 1-2 ganger i uker og masse MASSE fuktighetskrem funker :) Og selvfølgeling ingen plukking! :P Det hjelper veldig veldig pÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har slitt med uren hud i mange mange år og har brukt Differin i over ett år, men uten noen virkning (tidvis forverring). Har tanker om at den egentlig ikke fungerer på alle. Også har jeg skjønt at hvis urenhetene skyldes hormonforstyrrelser (stress, p-piller osv) så hjelper ikke all verdens kremer dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...