Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag var jeg vitne til at en mor slo sin sønn på rompa i butikken. Han hadde lyst på en sjokolade, men fikk nei til svar, men gav seg ikke. Hun slo han på baken flere ganger og sa at han skulle få skikkelig ris når han kom hjem. Er det virkelig foreldre som slår sine barn nå for tiden?

Jeg husker jeg fikk ris noen ganger når jeg var liten, men ikke åpenlyst og det er tross alt mange mange år siden, litt vanligere før.

Føler jeg burde ha sagt noe til mora, men på en annen side så har jo ikke jeg noe med det? noen som har vært vitne til det samme? gjorde dere noe??

Videoannonse
Annonse
Gjest *Twinklestar*
Skrevet

jeg håper ikke det er normalt. det er jo nettopp kommet nye regler på dette med å slå barn, og er nå totalforbud mot det. uansett om det bare er ett lite klask eller om det er skikkelig slag. så det denne mora var ikke bare uklokt, det var også ulovlig!

jeg har ikke vært i en sånn situasjon selv, men tror nok jeg hadde minnet henne på at det faktisk er strengt forbudt å slå barn.

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Trodde det var ulovlig no eg...

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er ulovlig. Jeg hadde forøvrig grepet inn og stoppet kjerrringa.

• Liker 3
Skrevet

Det er ulovlig. Jeg hadde forøvrig grepet inn og stoppet kjerrringa.

ja ikke sant, føler i ettertid jeg skulle ha sagt i fra til henne :kjefte:

Skrevet

Huff, guffen situasjon. Jeg også liker å tro at jeg hadde snakket til kjerringa, og det er fryktelig lett å sitte i ettertid å tenke på alt man skulle ha sagt. Noe helt annet er hva man sier når man faktisk sår der..

Grusom dame uansett. Håper noen "tok henne et tak".

Skrevet
... og sa at han skulle få skikkelig ris når han kom hjem...

Stakkars unge!! Lurer på hva han får gjennomgå hjemme hos seg, når mor ikke engang gidder å holde skjult ovenfor andre at hun riser han, og riser han enda hardere hjemme! Håper noen tar affære! Ingen barn skal ha det slik :(

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han ikke maser så fælt om sjokolade neste gang da :)

• Liker 4
  • 11 måneder senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd.

Kråkesaks, moderator.

Skrevet (endret)

Kanskje han ikke maser så fælt om sjokolade neste gang da :)

om du må slå et barn for at det skal lære,da er det noe grunnleggendes feil med deg (den som slår)

Tydeligvis var sjokoladen veldig fristendes ettersom barnet ikke gav opp på første forsøk.Mulig at foreldrene er slike som gir seg etter litt masing?

hvem vet?

Uansett,ville jeg ha snakket til damen .Har gjort dette selv 2 ganger . Første gang slo mor ungen,jeg snakket til mor .Så kom far og klaska til mor fordi hun hadde klasket til ungen :eeeh::sjokkert: Lovet ikke godt den der...

Andre gang klasket en mor til ungen fordi ungen ikke ville sykle.Hun slo barnet i hodet og da eksploderte jeg og skrek til henne.

Hun slang noen gloser om at det er mitt barn og jeg gjør hva jeg vil.Da sa jeg at slå barn i Norge er forbudt ved lov og at jeg godt kunne ringe politiet og melde fra (det stod da 3 andre rundt meg som kunne vitne)

Enden på visa var at mor kalte meg "rassisjt" og dro med seg ungen.

For meg er folk som slår uten at det er selvforsvar, motbydelige feige faan av mennesker.

Endret av Kårky
  • Liker 6
Skrevet

Jeg så en mor som slo datteren sin på rumpa midt i butikken for noen dager siden. Men det var i England da. Jeg hadde så lyst å si noe, men de har jo lov til å slå barna. :kjefte:

Skrevet

Skjønner ikke hva som er problemet med ris.Kan noen ganger være nyttig og jeg tror at mødre urde ruke det av og til når man ser dagens ungdom

Skrevet

I dag var jeg vitne til at en mor slo sin sønn på rompa i butikken. Han hadde lyst på en sjokolade, men fikk nei til svar, men gav seg ikke. Hun slo han på baken flere ganger og sa at han skulle få skikkelig ris når han kom hjem. Er det virkelig foreldre som slår sine barn nå for tiden?

Jeg husker jeg fikk ris noen ganger når jeg var liten, men ikke åpenlyst og det er tross alt mange mange år siden, litt vanligere før.

Føler jeg burde ha sagt noe til mora, men på en annen side så har jo ikke jeg noe med det? noen som har vært vitne til det samme? gjorde dere noe??

Offentlig dasking er ikke bra men jeg tror at å få en skikkelig omgang med ris ikke er skadelig.Det er verre med det man ser idag med all den ungdommen som ikke har oppdragelse og er umulig å snakke til

AnonymBruker
Skrevet

Offentlig dasking er ikke bra men jeg tror at å få en skikkelig omgang med ris ikke er skadelig.Det er verre med det man ser idag med all den ungdommen som ikke har oppdragelse og er umulig å snakke til

selv om jeg er i mot vold, så mener jeg at ungdommen i dag burde vise mer respekt for andre og gått få litt ris på rumpa!! så det så.. ;)

AnonymBruker
Skrevet

selv om jeg er i mot vold, så mener jeg at ungdommen i dag burde vise mer respekt for andre og gått få litt ris på rumpa!! så det så.. ;)

Definer ungdommen. Jeg mener hva aldersgruppe er det vi sikter til. Jeg mener at det til slutt blir mennesker av oss alle. Jeg var kanskje ikke det beste "ungdommen", men nå som voksen har jeg nok av folkeskikk og det er ingen som har gitt meg ris.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ris er vanlig og tillatt i de fleste land. Der det er forbudt sliter man ofte med adferdsvansker hos barn og rot og kaos i skolen.

Kanskje utlendingene har skjønt noe som ikke vi har forstått ? Man har jo ikke rett bestandig bare fordi man kommer fra Norge.

Og kom ikke med maset om at noen "tar skade av det". De landene som tillater dette har akkurat like oppegående og normale mennesker som oss.

Gjest Anonym15
Skrevet

Ja, det er nok foreldre som slår barna sine - selv i 2011... akkurat det så du jo, og tilfellet du så er utvilsomt det eneste. Jeg er i 15-årsalderen, og husker fra barneskolen at det var flere i klassen som var syntes det var normalt med ris. Kan vel også nevne at det er lærere som også fiker til elever innimellom - men dette har jeg ved flere tilfeller hørt at ikke nytter å ta med oppover(det er snakk om de tilfellene jeg vet er tatt oppover altså).

Jeg tror nok jeg hadde følt jeg skulle sagt noe til moren, men tror ikke jeg hadde våget - vil si det bare er feigt av meg, men jeg tenker hun kunne blitt fly forbanna over at en tenåring forteller henne hva hun skal gjøre... men må si det er veldig urovekkende(om det er riktig ord) at en mor sier til sønnen sin at han skal få skikkelig ris når han kommer hjem! :nei:

Skrevet

Ris er vanlig og tillatt i de fleste land. Der det er forbudt sliter man ofte med adferdsvansker hos barn og rot og kaos i skolen.

Kanskje utlendingene har skjønt noe som ikke vi har forstått ? Man har jo ikke rett bestandig bare fordi man kommer fra Norge.

Og kom ikke med maset om at noen "tar skade av det". De landene som tillater dette har akkurat like oppegående og normale mennesker som oss.

Har Nordmenn adferdsvansker?

Jeg og de fleste vennene mine ble født i 90. Altså det var ulovlig å slå da vi var små. Og vi har ikke noe adferdproblemer. Vi ER normale oppgående mennesker, noe som beviser at man behøver ikke å slå for at barnet skal vokse opp til å bli en okay person.

Du skriver som om ungdommen i andre land er bedre enn i Norge. MEN jeg skal si deg en ting. Jeg bor nå i England hvor det er fullt lovlig å slå barna sine og de brukte spanskrøret på skolen til langt ut på 90-tallet. Og ungdommen her er en skam. De er lat, de drikker sykt mye alkohol (til og med i forhold til norsk ungdom), marijuana er mye mer utbredt og de har rett og slett adferdsproblemer. Det varierer selvfølgelig. Det finnes jo litt av hvert, men jeg vil si at ungdommen i Norge er mye bedre en i Storbritannia i alle fall.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært vitne til en mor som lugget sitt barn, hun nærmest dro ungen opp etter håret fordi h*n ikke ville gjøre det hun sa. Jeg kjeftet på henne meget bestemt og saklig sa jeg ifra om hva jeg mente om det hun gjorde. Det er overhode ikke akseptabelt! Sånt skal en reagere mot!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...