Gå til innhold

Kjønnsroller

Steinar40

Anbefalte innlegg

Gjest KateW

Jeg har ikke sagt at jeg er en ekspert på sex, men at jeg er ekspert på oralsex. I tillegg til de velutviklede musklene i underlivet, selvsagt. Når det gjelder om du ville satt pris på det, så tviler jeg veldig. For du mener jo at kvinner som er trygge på egen seksualitet er for horer å regne.

Personlig tror jeg ikke alle horer er eksperter på sex, for å være en god seksualpartner i et forhold mener jeg det er essensielt at man vet å nyte sex.

Så du mener at kvinner som ikke kan sylte og safte er ødelagt av dagens samfunn. Interessant.

OG nei, det er ikke naivt å ønske seg kjærlighet i et forhold. Det er naivt å tro at man kan basere et forhold på å lage forhåndsbestemte lister over hva kvinnen skal kunne. Inkludert sylting, for at et forhold skal være velfungerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke sagt at jeg er en ekspert på sex, men at jeg er ekspert på oralsex. I tillegg til de velutviklede musklene i underlivet, selvsagt. Når det gjelder om du ville satt pris på det, så tviler jeg veldig. For du mener jo at kvinner som er trygge på egen seksualitet er for horer å regne.

Personlig tror jeg ikke alle horer er eksperter på sex, for å være en god seksualpartner i et forhold mener jeg det er essensielt at man vet å nyte sex.

Det kan hende jeg hadde satt pris på finne ut selv at du er ekspert på oralsex, men dette er ikke noe jeg ønsker å vite på forhånd - ettersom dette ikke er medfødt.

Så du mener at kvinner som ikke kan sylte og safte er ødelagt av dagens samfunn. Interessant.

Dette er viktige kunnskaper for å overleve i et normalt samfunn.

OG nei, det er ikke naivt å ønske seg kjærlighet i et forhold. Det er naivt å tro at man kan basere et forhold på å lage forhåndsbestemte lister over hva kvinnen skal kunne. Inkludert sylting, for at et forhold skal være velfungerende.

Det blir som sagt ingen kjærlighet uten at de praktiske forholdene ligger til rette for det. Forelskelse er altså noe helt annet enn kjærlighet.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Her prater du om situasjonen etter den industrielle revolusjonen.

Og ingen av (fabrikk) jobbene som finnes i industrien er egentlig naturlige for noe kjønn.

Som sagt, samfunnet er nå helt ute og sykler. Og mennesket er overhodet ikke biologisk tilpasset dette.

Du er kanskje ikke biologisk tilpasset dette samfunnet men min biologi ser ut til å ha det kjempefint, har ingen problemer med å følge med i tiden jeg. Syns det er helt topp at begge kjønn har mange av de samme mulighetene, at mannen kan være hjemme med barnet hvis han ønsker det. At han heller vil lage mat enn å skifte dekk, at hun heller vil klippe gresset enn å støvsuge huset (bare et par eksempler). Syns det er helt fint at kvinner kan bli elektrikere, snekkere, murere, rørleggere hvis de ønsker det og at menn kan være sykepleier, førskolelærer i barnehage eller skole hvis de ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Det blir som sagt ingen kjærlighet uten at de praktiske forholdene ligger til rette for det. Forelskelse er altså noe helt annet enn kjærlighet.

Det eneste jeg krever av praktiske forhold er at vi begge er ledige på markedet og at vi er villig til å leve sammen og er åpne, omsorgsfulle og har selvironi sånn at vi kan le mye sammen og ha det moro sammen. Alle de praktiske tingene, hva mener du der egentlig? De praktiske tingene kommer som regel på plass av seg selv er min erfaring. :)

Jeg orker ikke mange lange lister med plusser og minuser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Og når det gjelder sylting, jeg har aldri hatt behov for å kunne sylte for å overleve.

Kjærlighet handler om følelser, ikke praktikk.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kanskje ikke biologisk tilpasset dette samfunnet men min biologi ser ut til å ha det kjempefint, har ingen problemer med å følge med i tiden jeg. Syns det er helt topp at begge kjønn har mange av de samme mulighetene, at mannen kan være hjemme med barnet hvis han ønsker det. At han heller vil lage mat enn å skifte dekk, at hun heller vil klippe gresset enn å støvsuge huset (bare et par eksempler). Syns det er helt fint at kvinner kan bli elektrikere, snekkere, murere, rørleggere hvis de ønsker det og at menn kan være sykepleier, førskolelærer i barnehage eller skole hvis de ønsker det.

Ja, men dette er den såkalte likestillingen i dagens samfunn. Og det er sikkert greit nok.

Men vi har nå en masse kunstige arbeidsoppgaver som vi ikke er biologisk tilpasset. Som f.eks det å sitte ved et samlebånd i en fabrikk, eller foran en PC hele dagen, eller sitte i bilkø til-og-fra jobben hver dag osv.

Men det er mange fordeler med dagens samfunn også. Det er fordeler og ulemper med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anjelika

Og når det gjelder sylting, jeg har aldri hatt behov for å kunne sylte for å overleve.

:ler:

Hver gang jeg går inn på denne diskusjonen så har den tatt nye og merkelige veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du virker som en fornuftig kvinne jeg, Fønix. Kanskje du hadde vært noe for Steinar?

Hmm... håper da inderlig at jeg ikke er så fornuftig. Dessuten er jeg ikke kvinne, men føler meg ikke helt trygg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighet handler om følelser, ikke praktikk.

Merkelig at kvinner ikke klarer å innse og innrømme at kjærlighet også handler om praktikk.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg krever av praktiske forhold er at vi begge er ledige på markedet og at vi er villig til å leve sammen og er åpne, omsorgsfulle og har selvironi sånn at vi kan le mye sammen og ha det moro sammen. Alle de praktiske tingene, hva mener du der egentlig? De praktiske tingene kommer som regel på plass av seg selv er min erfaring. :)

Jeg orker ikke mange lange lister med plusser og minuser..

Tja, det vil alltid være smart å se hvilke ulemper som finnes og hvor store de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er intet spesielt for deg i dagens norske samfunn.

Det er ingen i dag som klarer eller gidder å safte og sylte lenger, hvis man ikke tilfeldigvis har det som en hobby (eller jobb). Samme gjelder jakt og fiske.

Det er snart ingen som klarer eller gidder å bake eller lage en skikkelig middag engang.

Den eneste matauken menneskene klarer nå, er å reise til supermarkedet for å handle mat.

Samfunnsutviklingen er egentlig fullstendig syk.

Bryter kommunikasjonene sammen, så har de aller fleste ingen mulighet til å overleve.

Sånn ser virkeligheten egentlig ut - selv om ingen ønsker å se det.

Joda, jeg innser gjerne at jeg ikke kan safte. Men kan du gi meg én god grunn til at jeg skulle drive med det når jeg like gjerne kan gå og handle en flaske på Rimi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Joda, jeg innser gjerne at jeg ikke kan safte. Men kan du gi meg én god grunn til at jeg skulle drive med det når jeg like gjerne kan gå og handle en flaske på Rimi?

Venter spent på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du leser hva jeg har skrevet, så har jeg sagt at det ikke er viktig i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du jakte, Steinar?

Ja, forsåvidt. Men det interesserer meg ikke. Fordi jeg kan kjøpe det kjøttet jeg trenger.

Jeg kan forøvrig plukke bær og safte og sylte også, selv om jeg nesten aldri gjør det ;)

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Hmm... håper da inderlig at jeg ikke er så fornuftig. Dessuten er jeg ikke kvinne, men føler meg ikke helt trygg likevel.

Tror ikke Steinar har fått med seg kjønnet ditt. No pun intendet... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det gjelder å tenke praktisk vet du..

Vi lever i en praktisk verden - til din informasjon :smoke:

Og sikkert alle andre her hehe

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvekandidat

Vi lever i en praktisk verden - til din informasjon :smoke:

Og sikkert alle andre her hehe

Du lever kun i en praktisk verden, jeg lever i en kombinert verden hvor det er plass til både følelser og det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinar - hvorfor er det så viktig for deg at en kvinne skal kunne safte og sylte for å klare seg i ditt ideelle preindustrielle samfunn når du selv ikke gidder å jakte fordi du kan kjøpe kjøtt i butikken?

De fleste jeg kjenner kan grunnene til gammeldags matlaging og preservering, men vi har som regel ikke tid til å stå og pusle med dette (som tross alt er en heltidsjobb) slik som samfunnet er oppbygget i dag. Selv kan jeg grunnleggende gårdsdrift, inkludert dyrehold, avliving etc, etc, men vil ikke ha en mann som velger meg fordi jeg er "praktisk anlagt".

Du sier du kan jakte - "forsåvidt". Betyr det at du har jaktlisens OG har nedlagt dyr og klargjort skrotten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever kun i en praktisk verden, jeg lever i en kombinert verden hvor det er plass til både følelser og det praktiske.

Nei, jeg er enig med deg i det. Begge deler er å foretrekke. Men det praktiske er fundamentet, og følelser kan ikke fungere uten at det praktiske ligger til rette for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...