Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2010 #1 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg har noen blodprøver her som jeg kunne tenkt meg hjelp til å tolke: MCV: 83 Referanseverdi 82-98 MCH: 26 Referanseverdi 27-33 S-Vitamin B12: 181 Referanseverdi 170-650 Burde jeg begynne med B-vitamintilskudd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkesaks Skrevet 13. mai 2010 #2 Del Skrevet 13. mai 2010 Utfra tallene så ser alt greit ut, men dette bør du spørre legen din om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 13. mai 2010 #3 Del Skrevet 13. mai 2010 Utfra tallene så ser alt greit ut, men dette bør du spørre legen din om. Glemte forresten å skrive at jeg er veldig mye trøtt... Sover greit 12-14 timer hver natt hvis jeg har mulighet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twink Skrevet 13. mai 2010 #4 Del Skrevet 13. mai 2010 Når man er i helt nederste sjiktet på B12, og har symptomer på B12 mangel, kan man prøve å ta tilskudd for å se om det hjelper. Jeg har ligget godt under og i nedre sjiktet, og følte meg ikke bedre før verdiene mine hadde økt en del. Hør med legen din å se hva han sier, burde ikke være noe problem å få resept på B12-tabletter for å prøve! Men har du ikke sjekket jernverdiene (ferritin)? Både MCV og MCH har med blodcellene å gjøre, og man kan få lave verdier ved jernmangel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #5 Del Skrevet 13. mai 2010 Ut i fra hva jeg kan se er alle innenfor normalen.. Men dette bør du jo uansett høre med legen din om, og ikke slå deg til ro med hvilke tilbakemeldinger du får på et forum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå