Gå til innhold

Veganer med diabetes

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg leste at lederen i Peta har dibates og at hun er veganer og får insulin som kommer fra svin og mente vistnok at det var greit for det gjør opp for alt det gode hun gjør.

Men dette skjønner jeg ikke. Finnes det ikke noe vegansk insulin da? Hva med alle andre veganere, og mulig vegetarianere som er diabetiker? Og hva med jøder og muslimer, de spiser jo heller ikke svin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Emera

Insulin frastilles syntetisk i dag, det er produsert av enkelte mikroorganismer (gjærsopp for eksempel) som er genmodifiserte. Insulin fra dyr finnes ennå, men man kan altså unngå dette hvis man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Okey, jeg får ikke til å endre innlegget nå. Men, framstilles skulle det stå. Og en tilføyelse: Hvis hun hadde diabetes før 1980-årene så fantes det bare dyreinsulin. Da er det jo godt at selv PETA-folk velger å behandle seg framfor å dø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, jeg får ikke til å endre innlegget nå. Men, framstilles skulle det stå. Og en tilføyelse: Hvis hun hadde diabetes før 1980-årene så fantes det bare dyreinsulin. Da er det jo godt at selv PETA-folk velger å behandle seg framfor å dø..

Akkurat når det gjelder PETA, så hadde det vel vært bedre om de var prinsippfaste og valgte døden. Det er jo det de mener at andre skal gjøre i spørsmål om dyreforsøk i utvikling av medikamenter, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingrid Newkirk:

"I'm an insulin-dependent diabetic. Twice a day I take synthetically manufactured insulin that still contains some animal products -- and I have no qualms about it ... I'm not going to take the chance of killing myself by not taking insulin. I don't see myself as a hypocrite. I need my life to fight for the rights of animals."

--Glamour

Hun har også sagt: "I wish we all would get up and go into the labs and take the animals out or burn them down."

Litt ironisk å kjempe imot grunnen til at hun er i live i dag.

Også må jeg bare legge til ett til sitat som oppsummerer hvorfor jeg misliker PETA:

"Even if animal tests produced a cure for AIDS, we'd be against it."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...