Gjest Kryps Skrevet 12. mai 2010 #1 Del Skrevet 12. mai 2010 Som jeg skrev i overskriften er jeg lei meg hele tiden.Gråter lett,ofte uten noen spesiell grunn.Selv synes jeg det begynner å bli litt pinlig egentlig ettersom det kan virke litt overdrevent å gråte over dødsfall av folk jeg ikke kjenner,en venninne som har fått gave av kjæresten etc. Jeg har vel aldri fått noen depresjonsdiagnose,men har følt meg nedfor i mange år.Regner med at følelsen av å være konstant lei meg er linket til dette.Det er bare det at jeg blir så sliten av å aldri være i godt humør.Klarer ikke le lengre. Jeg trenger tips til hvordan jeg kan komme "ovenpå" og i godt humør igjen.Jeg vil ikke være den kjedelige vennen,søsteren etc lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 12. mai 2010 #2 Del Skrevet 12. mai 2010 Kanskje du bør snakke med lege/psykolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kth Skrevet 13. mai 2010 #3 Del Skrevet 13. mai 2010 Går du på p-piller eller bruker andre hormonelle prevensjonsmidler? Jeg gikk på p-piller i flere år uten å vite at det var de som gjorde meg nedstemt uten grunn og førte til depresjon. En kjæreste som gjorde meg oppmerksom. Sluttet på dagen og fikk et helt nytt liv på en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ta Skrevet 13. mai 2010 #4 Del Skrevet 13. mai 2010 Ja jeg har gått på p-pillen en stund men har hatt et opphold på nesten ett år for å se om det hjalp på humøret.trodde kanskje det var grunnen selv også.dette året har jeg ikke brukt noen hormonpreparater,uten at det har hjulpet på humøret.da jeg tidligere gikk til psykiater ble jeg bedt om å prøve kognitiv terapi.men jeg synes dette er veldig vanskelig.prøver å tenke positivt,men plutselig er jeg nede i en dal igjen der alt er trist og leit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anne Skrevet 13. mai 2010 #5 Del Skrevet 13. mai 2010 Jeg har i mange år slitt med depresjoner og nedstemthet. Jeg har etter mye prøving og feiling funnet en metode som fungerer veldig bra på meg. Når jeg merker at jeg er på vei ned i "mørket" kjører jeg en hestekur med johannesurt (naturlegemiddel) som man får køpt reseptfritt på apoteket, og rosenrot som man får kjøpt på helsekostforretninger og apotek. Begge preparatene stimulerer lystsenteret i hjernen, og i kombinasjon blir effekten veldig tydelig. Johannesurt har i kliniske tester vist seg å være like effektiv som Valium, men uten bivirkningene. Rosenrot gir i tillegg energi på samme måte som ginseng. Verdt å prøve, lykke til ut i "sola" igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå