Gå til innhold

1. kommunion for gutt

Wonders

Anbefalte innlegg

Har vært på 2 slike, og det er veldig fint.

Men det har vært enkelt, siden de er jenter.

Hva gir man til en 8 år gammel gutt i hans 1. kommunion??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vito - nr to

Har vært på 2 slike, og det er veldig fint.

Men det har vært enkelt, siden de er jenter.

Hva gir man til en 8 år gammel gutt i hans 1. kommunion??

Må svare med et spørsmål i første omgang. Hva er "første kommunion"? Har jeg rett når jeg antar det er det katolske motstykket til "konfirmasjon"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airi Chikako

Første kommunion er seremonien rundt at barnet første gang mottar nattverd i den katolske kirke. Alderen er vel rundt sju-åtte. Penger barnet får selv er en sikker vinner :) Spennende å ha egne penger når man er i den alderen. I Irland var det vanlig å gå fra dør til dør i nabolaget på kommuniondagen og få mynter. En annen ting man kan gi er en liten rosenkrans, for eksempel, men dette er litt "standard", så han får sikkert i alle fall én i løpet av dagen. Jeg tror det er vanlig å gi gaver av religiøs tilhørighet.

Endret av Airi Chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vito - nr to

Har lite kjennskap til katolsk kirke, men ville umiddelbart tro at barnebibel/bibel (gjerne med påtrykt navn, men det klarer de færreste steder til søndag, bor du i/ved Oslo, kan imidlertid et kjøp direkte hos Lunde Forlag i Sinsenveien være en mulighet, her får (fikk i alle fall) du navn påtrykt mens du venter), en kristen barnebok eller lignende ville være naturlig gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok gitt det samme som jeg hadde gitt til en som blir konfirmert (for meg blir det penger eller gavekort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...