Arielle Skrevet 12. mai 2010 #1 Skrevet 12. mai 2010 Dere som er/har vært i uke 26, pluss/minus noen uker, hvor mange kilo har dere gått opp? Jeg har gått opp 6 kilo og synes det er mye... tror ikke jeg hadde gått opp så mye på denne tiden med førstemann. Lurer bare på hva gjennomsnittet er sånn ca
DDuck Skrevet 12. mai 2010 #3 Skrevet 12. mai 2010 I uke 26 va jeg gått opp en kilo... står fortsatt stabilt på den nå i uke 33
miss_universum Skrevet 12. mai 2010 #4 Skrevet 12. mai 2010 (endret) Wow....jeg har gått opp myyye mer enn det... Jeg er 26+6, og har gått opp ca 13kg. Fra ca.63 før jeg ble gravid til ca.75-76 nå. Men heldigvis er det bare magen som har vokst =D Kan ikke si at jeg merker det noen andre plasser enn magen. Så blir vel en stor gutt....hehe =) Men bare 1kg i uke 33 synes jeg høres veldig lite ut. Man skal jo legge på seg når man er gravid, blod, morkake og baby veier jo mye mer enn 1kg.. Gjennomsnittlig legger man vel på seg 12 kg? Endret 12. mai 2010 av miss_universum
Bestee Skrevet 12. mai 2010 #5 Skrevet 12. mai 2010 26 uker på vei hadde jeg gått opp 8 kg. Jeg var aldri kvalm i begynnelsen, så jeg spiste og hadde matlyst hele tiden. Dersom man har gått opp mindre enn 6 kg tror jeg det var, har man gått ned mye i seg selv har jeg lest. Altså at babyen vokser som den skal, men at du selv har gått ned en del kg fett.
kipa81 Skrevet 12. mai 2010 #6 Skrevet 12. mai 2010 Er i uke 33+5 og har gått opp 9 kilo. Mest mage, litt på lår og pupper. Gikk opp 14-15 kilo med forrige, og gikk alt ned igjen raskt. Håper det går like greit denne gangen Jordmor sa til meg sist at jordmødre ikke bekymret seg det granne for gravide som gikk opp mellom 10-20 kilo, alt var like normalt. De var mer bekymret for de som hadde gått opp 5-6 kilo og mindre. Det var ofte de kunne se at babyene var sultne og små i ettertid..
GueSS Skrevet 12. mai 2010 #7 Skrevet 12. mai 2010 Er i uke 32 nå, og har gått opp 10kg, men det synes ikke på kroppen sånn bortsett fra på mage og pupper :gjeiper: begynner å få litt væske i føttene også...
Neytiri Skrevet 12. mai 2010 #9 Skrevet 12. mai 2010 Har akkurat kommet in i min 26 uke og har gått ned i fra startvekt(pga ekstremkvalme og oppkast) for så å legge på meg 1.5kg. Jeg fikk beskjed fra jordmor at det også er litt avhengig av hvor mye man veier i utgangspunkt...jeg har ekstra kilo fra før og behøver ikke legge på meg anb. 12 kg......så hun er veldig fornøyd at jeg sålangt har ikke lagt på meg mer.
ms88 Skrevet 12. mai 2010 #11 Skrevet 12. mai 2010 Er snart i uke 28 og er nesten 3 kg under startsvekt. har en del på kroppen fra før, så er fornøyd med det
Concertina Skrevet 13. mai 2010 #12 Skrevet 13. mai 2010 *grøss* Er 29 uker på vei og har gått opp 10 kg allerede... Forrige gang hadde jeg vel gått opp 4 kg på dette tidspunktet (gikk opp 12 kg totalt og de siste 4-5 kg var vann som kom de siste to ukene). Men jeg fikk bekkenløsning med en gang denne gangen, så jeg er jo mindre aktiv... Passer kostholdet ganske godt nå, men kiloene renner på likevel. Jordmor mener at jeg ikke skal bekymre meg men...
Susan Sto Helit Skrevet 14. mai 2010 #13 Skrevet 14. mai 2010 Jeg er 30 uker på vei, og har lagt på meg nesten en kilo. (Halvparten har kommet på siste to uker...) Men nå gikk jeg ned 5 kg i starten på grunn av sterk kvalme. Og kroppen min har sannsynligvis ikke lagt på seg disse igjen. Var vel omtrent på samme nivå sist, at jeg kom til startvekt rundt uke 28, og deretter la på meg 8kg totalt før fødselen. (Altså ca 12 kg inkludert de jeg hadde gått ned.) Og fikk en baby på ca 3,5kg. Hverken jordmor eller lege uttrykker bekymring for dette, ettersom magen ser ut til å vokse akkurat som den skal. (Så det er meg, og ikke babyen, dette tærer på.)
dreia Skrevet 14. mai 2010 #14 Skrevet 14. mai 2010 Er 29 uker på vei og har gått opp ca. 7 kg. Ved 26 uker, var det vel ca. 5-6 kg. Jeg har behov for litt ammereserve, så håper å gå opp minst 1/2 kg i uken fremover.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå