aline Skrevet 28. november 2002 #61 Del Skrevet 28. november 2002 MarianneE: Jeg tror ikke du trenger å synes synd på oss MÅ ligge med mange som du sier, for dette er ikke noe vi MÅ, men noe vi velger. :blunke: (ihvertfall håper jeg de fleste som har ligget med mange har valgt det selv, jeg vet jeg har.) vi har forskjellig syn på sex! DET er helt klart etter mange diskusjoner her i forumet. Det er ikke vits i å fordømme eller se ned på eller synes synd på de som velger annerledes en en selv gjør. Det er bedre å bare akseptere at vi lever livene våre forskjellig, etter forskjellige verdier og forskjellige oppfattelser rundt ting. Jeg mener, jeg synes ikke synd på noen som har valgt å bare ha en sexpartner igjennom hele livet, selv om jeg valgte noe annet, og det for meg virker viktig å ha opplevd litt mer/flere. Det er liksom MITT valg, det er IKKE nødvendigvis rett for andre. På lik linje er det DITT valg å ha sex med kun en, og kanskje det rette i dine øyne, men det er ikke så sikkert at det er rett for meg eller andre. Tåleranse ovenfor mangfoldet er viktig, men tydeligvis ikke like utspredd! dessverre. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. november 2002 #62 Del Skrevet 28. november 2002 Hmm... tror jeg uttrykte meg litt klønete, Aline! Venninna mi fortalte meg en gang at hun følte at hun bare MÅTTE ligge med dem. Selvom hun ikke hadde lyst så bare følte hun at dette var noe hun måtte gjøre. Derfor syntes jeg synd på henne og på andre som kan ha det på samme måte! At jeg kun har hatt sex med en person er ikke noe jeg har valgt bevisst, det har bare blitt slik! Om noen velger og ha 50 eller 5 sex-partnere er det den enkeltes valg. Jeg hverken mister eller får noe mer respekt for den personen av den grunn.... Antall sex-partnere er et induvidielt valg- men det bør være et bevist valg! Som jeg har sagt før: What ever turns you on....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. november 2002 #63 Del Skrevet 28. november 2002 Ahh... da skjønner jeg! DE vil jeg også syns synd på! hvorfor i all verden følte hun det? At hun bare måtte ligge med dem mener jeg? høres ikke bra ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 28. november 2002 #64 Del Skrevet 28. november 2002 Gudane veit Aline........ Men, hun har litt issues med seg sjøl, så kanskje det ligger der? Ikke veit jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2002 #65 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg ville foretrekke ei som deg tror jeg.Du er jo kjempe erfaren i senga.STÅ PÅ!!! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt 19 Skrevet 28. november 2002 #66 Del Skrevet 28. november 2002 Kjære moderator-Hege: Du kan visst ikke rettskriving selv du! Det heter rettskriving ikke -skrivning og det er feil bruk av ordet ett i den sammenhengen du brukte det; et menneske på 60 år, ikke ett menneske på 60 år. Selvfølgelig kan enkelte har skriveproblemer, men en 17 åring som går på skolen og har norskundervisning flere timer i uka burde kunne skrive feilfritt. Siden hun tydeligvis ikke henger med i undervisningen, er hun opplagt umoden for alderen. Ergo er hun for ung til å ha sex. Ifølge RIKSMÅLET så heter det RETTSKRIVNING!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ikke SKRIVING!!! Språket er blitt voldtatt av arbeiderpartiet gjennom de siste femti årene slik at dagens ungdom ikke lærer at skrivning og skriving faktisk er to forskjellige ord som har ulik betydning! :evil: men men.. nok om mine eksentriske synspunkter... Jeg synes at 7 sexpartnere i en alder av 17 er helt på trynet uansett selv har jeg bare hatt to og angrer den ene.. sex er best med en man elsker punktum! ...og nei, jeg er IKKE relegiøs i det hele tatt så det har ingenting med mine synspunkter og gjøre Mvh Meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2002 #67 Del Skrevet 29. november 2002 Cassandra og andre: Hvorfor håper dere at barna deres ikke skal ha sex? Jeg skjønner det var en spøk mest, men det ligger noe bak. Jeg tror det er mer enn at barna blir voksne og reiser fra redet, man er redd de skal streve med uheldige opplevelser. Burde man ikke nettopp derfor snakke mye med barna sine nettopp om sex, oppmuntre dem til å bli kjent med kroppen sin, at det er naturlig å ta på seg selv, det er din kropp, en dag kanskje du får lyst til at andre skal ta på deg også, men det skal være når du er klar og ikke fordi den andre er klar og sånn? Jeg har ikke tro på å være så krampaktig moralsk til de er 16, og så slippe dem på hjemme-alene fest og håpe alt går bra.. Når du sier 9 stykker og du er 17, så håper jeg at du ble tidlig seksuell moden og at det ikke var "den andre" som hadde lyst og du var grei. Og til den gjest som anbefalte 27 fortest mulig; kan du sette kjønn og alder for hvis du er ca. 18+-2 og gutt, så er du en sånn som jeg ikke gidder å svare. Se ovenfor ang. tidlig kunnskap om sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 29. november 2002 #68 Del Skrevet 29. november 2002 Det er faktisk ikke nødvendig med mange partnere for og være erfaren i senga! Jeg-som har hatt en- kan være like rå i senga som f.eks Aline! Om sex-ferdigheter måles i antall partnere har jeg kun en kommentar: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grand Skrevet 29. november 2002 #69 Del Skrevet 29. november 2002 Hvem dro inn sexferdigheter her??? Det er da vel ingen tvil om at det ikke har med antall partnere å gjøre, men hvor mye og hvor bra sex vi har med den/de partnerne vi faktisk har! Sakens kjerne er om 9 sexpartnere er mange i en alder av 17 år, og JA, det er det. Den moralisering vi ser i enkelte innlegg her er utenfor temaet. Men jenta på 17 kan/vil sannsynligvis oppleve å treffe en gutt med langt færre sexpartnere enn hun selv. Og det er meget sannsynlig at han ikke takler det. (Sorry, egne og kompisers erfaringer på dette er ganske like...) Så får det bare være at gutter på grunn av samfunnets standarder, eller hva det nå er, har større problemer med å takle dette enn kanskje jenter har? Hva vet jeg om jenters syn på dette... Det er vel noe vi gjerne vil finne ut ved å diskutere her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 29. november 2002 #70 Del Skrevet 29. november 2002 Jøjemeg! Dette var en frisk tråd..... Til du som begynte tråden her : JA!, jeg synes det er mange. Men det viktigste er hva du synes selv. Har du et sunt forhold til sex, bruker beskyttelse og virkelig VIL dette, synes jeg ikke det er noe å ta på vei for. Bare pass på deg selv. Og jeg mener ikke du er "horete", men tenk deg godt om. Som en annen smart sjel her sa : Du trenger ikke dele kroppen din med alle og enhver. Sex burde vel være litt spesielt ikke sant ? Klem, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 2. desember 2002 #71 Del Skrevet 2. desember 2002 For mange sexualpartnere??? Finnes ikke noe slikt som for mange så lenge du kan stå inne for hva du gjør selv. Tusenfryd.Hadde svaret vært d samme om d hadde vært en 17 årig gutt som hadde spurt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linda83 Skrevet 3. desember 2002 #72 Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg mener en må selv få bestemme det. Så lenge en selv var med frivillig på alt.. Noen har ikke sex før de er 17 og noen før og noen etter.. og noen har fast forhold i flere år. Så man har hatt bare en partner, så 9 stk. er vel ikke noe å si på nei. Hvis du selv mener det oxo.. Jeg var 14 da jeg hadde sex for første gang. Har hatt 5 partnere hittil. Er 19 år. Lykke til videre! Koz Linda! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 4. desember 2002 #73 Del Skrevet 4. desember 2002 Synes du det er greit, så har det vel ikke noe å si. - Miamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. desember 2002 #74 Del Skrevet 5. desember 2002 randaberg mann21 17 år og låge me 9 stk.. eg hadde holdt det formeg sjøl hadde eg vært deg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 5. desember 2002 #75 Del Skrevet 5. desember 2002 randaberg mann21 17 år og låge me 9 stk.. eg hadde holdt det formeg sjøl hadde eg vært deg.. Mange lyver om antallet om de får spm,og det irriterer meg grenseløst. Da kan man ikke stå for hva man har gjort.. og det syns jeg man burde. Lurer virkelig på om du kan telle alle innen du er 20. Vet om flere som er sånn, og da er man i mine øyne løsluppen. (nå var jeg snill) Mener ikke at man skal bare holde seg til en hele livet, jeg er ikke så sneversynt heller da. Men 9-10 i året fra du er 17. Ja det blir FOR Mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. desember 2002 #76 Del Skrevet 5. desember 2002 Det er heldigvis stor forskjell om ei sytten år gammel jente eller en sytten år gammel gutt har hatt mange seksualpartnere. Waco Og godt er det, noen forskjeller bør de ulike kjønn ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 5. desember 2002 #77 Del Skrevet 5. desember 2002 Flott at du har ironien i orden waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 5. desember 2002 #78 Del Skrevet 5. desember 2002 Jeg bare konstanterer det som er jeg. Ikke jeg som har bestemt at det bør være slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 5. desember 2002 #79 Del Skrevet 5. desember 2002 Noen har den holdningen ja.. men ikke alle. Ikke jeg.. og ikke du..sånn egentlig..eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. desember 2002 #80 Del Skrevet 6. desember 2002 Madison, jeg er ikke alene om å synes damer som ligger rundt og har sugd kilometere med snurrebass er billige damer.. Det er bare å lee litt på øyelokket vet du vesle madison... å se deg litt rundt, - du kunne like godt som meg visst hvem jenter som passer i betegnelsen "billige".... Vi har alle vår fordomsbarometer, bare at hos kvinner kan vi telle ved hjelp av antall seksualpartnere... W Det er bare å lese den tråden her det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå