Gå til innhold

Organdonasjon - et valg?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Alle er jo så langt enige i at det bare er å forsyne seg, hvor blir det av dem som for enhver pris IKKE vil donere bort organene sine ?

Jeg sitter å venter på et saftig argument for hvorfor man ikke vil det jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er helt forstålig at man ikke vil dette, særlig de etterlatte. Det har noe med respekt for døden og gjøre, men også religion. For en muslim er det svært viktig å få alle kroppsdeler i jorden fortest mulig, og da for mange ikke ønskelig at ikke alle deler skal i jorden i tillegg til at den avdødes kropp skal ligge på et sykehus.

Jeg var helt klar på at jeg kunne være donor før, men når jeg tenker på at det skulle skjedd noe med min kjære slik dette ble noe man måtte forholde seg til, er jeg ikke sikker på om jeg ville tillatt at han skulle skjæres i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle grunnene for å ikke donere organer går på følelser, ikke noe praktisk.

Er man død så er man død, da har man ikke bruk for hjerte eller lever.

Jeg syns ikke dette er noe legene burde behøve å be om tillatelse til. Det burde da være en selvfølge å gjøre det man kan for å redde et liv.

Dessuten så hadde det vel egentlig vært vært bedre for de etterlatte å slippe å ta den avgjørelsen.

Hvis noen av mine nærmeste dør og jeg får spørsmål om donasjon vil jeg svare ja. Ingen tvil om det. Hvis jeg er i stand til å si noe som helst da..

Forøvrig er det mye som må klaffe for at det i det hele tatt skal være aktuelt med en donasjon. Man må, så vidt jeg vet, være hjernedød når man kommer til sykehuset slik at organene kan fjernes mens kroppen er i live.

Jeg kan ikke se noen god grunn for å nekte organdonasjon. Noen som kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...