Gå til innhold

grunnen til menn foretrekker langt hår

Gjest green tea

Anbefalte innlegg

Gjest *smak*

Spurte samboeren som er mann (selvfølgelig) om hva han foretrekker av langt eller kort hår. Han ser på totalen sier han, noen er fine med langt hår mens andre kan være fine med kort hår, var svaret jeg fikk. Like klok altså.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorgonzola

Har vel mye å gjøre med hva som skiller kjønnene og hva som er typisk feminine trekk/ting. Langt hår, pupper, midje osv. Sånne greier som vi gutta setter pris på hos dere jenter, det som skiller oss liksom.

Jada, jeg vet det er mange gutter som også har langt hår altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår er praktisk å holde henne fast i i doggy-style.

Hehe.

Du skrev akkurat hva jeg tenkte...

Endret av Sæzzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Jeg er enig i at langt hår ofte er fint på jenter. MEN, da må det være sunt, velstelt og pent hår. Det er ikke fint med tynt, pistrete, flisete langt hår. Derfor skjønner jeg godt at de som har "dårlig" hårkvalitet klipper en kortere frisyre. Og selvom langt hår kan være veldig pent i seg selv, så er ikke alle fine med langt hår. På noen blir det rett og slett kjedelig, og man får ikke ansiktet ordentlige "frem". Jeg kjenner mange som har hatt langt hår "hele livet" og som en eller annen gang valgte å klippe seg kort, og som plutselig så mye penere ut og fikk mer snert/personlighet. Og da snakker jeg om unge jenter, ikke godt voksne damer. Mye forskjellig kan være fint på forskjellige mennesker (for å være veldig politisk korrekt). Men jeg skal være den første til å innrømme at jeg kan titte laaaaangt etter ei jente med flott, tykt, langt hår. Og jeg er jente selv og ikke lesbisk, men har selv bare helt vanlig hår, som ikke gjør noe spesielt av seg...

Endret av FrøkenFjong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da får jeg være den første som sier at en del menn som klipper seg kort fordi det skal være sånn, har utrolig vakkert hår når de lar det gro! Mange menn kler langt hår og jeg ser frem til at det blir mote igjen,- og er klar over at ventetiden nok blir lengre enn godt er. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ylva Virvla

Så menn liker kvinner med langt hår fordi det er et tegn på sunnhet.

Hvorfor liker ikke flertallet av kvinner menn med langt hår da? Det er like viktig for kvinner å ha en frisk mann som for menn å ha en frisk kvinne.

Hilsen langhårede Ylva.

Endret av Ylva Virvla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spurte samboeren som er mann (selvfølgelig) om hva han foretrekker av langt eller kort hår. Han ser på totalen sier han, noen er fine med langt hår mens andre kan være fine med kort hår, var svaret jeg fikk. Like klok altså.. :ler:

Og det svaret har han jo helt rett i. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så menn liker kvinner med langt hår fordi det er et tegn på sunnhet.

Hvorfor liker ikke flertallet av kvinner menn med langt hår da? Det er like viktig for kvinner å ha en frisk mann som for menn å ha en frisk kvinne.

Hilsen langhårede Ylva.

Det å bli skalla er et tegn på høyt testosteronnivå, som er det urkvinnen var mest opptatt av. Nå har vel ikke det holdt seg til

å være det mest foretrukne, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Langt pent hår er kjempefint det, men det er jo langt fra alle kvinner som kler dette best. Selv ble jeg mye finere med kort/halvlangt hår (klipte meg til over skuldrene første gang som 21-åring, så hadde ikke noe med alder å gjøre), når håret mitt kommer over en viss lengde blir det tungt og flisete. Jeg tror jeg har ganske ok gener ellers, og lever sunt. Et par av de peneste venninnene mine har også alltid hatt kort/halvlangt hår. Men jeg kan til dels være enig i grunnene til at langt hår sees på som attraktivt - det kan være et tegn på ungdom/fruktbarhet (kort, tynt hår er jo noe en oftere ser på "eldre" kvinner) og det er noe typisk kvinnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det å bli skalla er et tegn på høyt testosteronnivå, som er det urkvinnen var mest opptatt av. Nå har vel ikke det holdt seg til

å være det mest foretrukne, da...

Det stemmer ikke at skalletehet er et tegn på et høyt testosteronnivå, det er en myte. Skallethet er veldig ofte arvelig, fra far og morfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke at skalletehet er et tegn på et høyt testosteronnivå, det er en myte. Skallethet er veldig ofte arvelig, fra far og morfar.

Det visste jeg ikke. Ja, man lærer da noe nytt hver dag.

Men høyt testostoronnivå kan vel også være arvelig? Så akkurat det er vel ikke et bevis for at det ikke er noen sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har alltid hatt langt hår, varierar mellom litt lengre enn skulderlengde og ned til rumpa ;) Som regel har eg hår til omtrent midt på ryggen. Syns absolutt langt hår er penast, kunne ikkje tenkt meg kort hår sjølv, sjølv om mange andre kvinner kan vere pene med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter må da ha langt hår, noe annet går jo ikke. Jo lenger, jo bedre egentlig. I hvert fall ikke kortere enn ned til nakken (og helst nedenfor skuldrene).

Wow, jeg er enig med Konservativ Mann...Hadde aldri trodd den dagen skulle komme, men man kan alltid overraskes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal alltids si meg enig i at laaangt, sunt og shiny hår er nydelig, og at når jeg ser en kvinne med fyldig, gjerne bølgete eller krøllete hår til godt nedpå ryggen, så blir jeg passe misunnelig!!

Men at kort hår er ufeminint, lesbete og ikke attraktivt blir for meg å trekke den langt likevel. Feminint kan være så mye mer en hårsveis, og jeg merket liten forskjell i interessen fra det andre kjønn når jeg hadde kort hår...

Selv synes jeg kort hår kan være drit-tøft, og skulle gjerne hatt ork til å ha en tøff, kort frisyre. Men det krever mye, mer en langt synes jeg.

Dettesynes jeg er tøft, og jeg ser henne overhode ikke som mindre feminin en endel andre damer med langt hår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er få kvinner som ser bra ut med langt hår. Det tar oppmerksomheten vekk fra ansiktstrekkene. Påfallende ofte bare henger det lange håret der og ser traurig ut og drukner ansiktet. Oppsatt hår og godt klipte lange frisyrer går enda an, men det er så få som får noe ut av håret sitt.

Håret i seg selv kan se veldig bra ut, forøvrig. Sunt, langt hår er veldig innbydende å ta på.

Takke meg til en kort og lekker frisyre som fremhever ansiktet. Jeg har hatt kort hår i 21 år, og ingen har noensinne tatt meg for å være lesbisk. Tvertimot har jeg fått mye oppmerksomhet fra menn som har sagt (til og om meg) at jeg ser skikkelig bra ut.

Det lurer jeg på også... Skal det forklares for menn med biologi må det forklares for kvinner med biologi også. Sannheten er naturligvis at biologien har druknet totalt i kulturmønstrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Mine kompiser sier at man gjerne kjenner igjen bimbier på at håret er akkurat litt FOR langt. :)

Altså: Langt hår er pent, men for langt hår er bimbo. Særlig hvis det er blondt. Akkurat som pupper er pent, men for store pupper lett blir bimbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AnonymBruker

Tja, jeg vet ikke jeg. Har alltid hatt en viss lengde på håret, men har tynt pistrete hår - og dét er jo ikke spesielt pent. Har pleid å ha extentions da jeg har en frisørvenninne som gjør dette rimelig for meg.

For halvannet år siden klippet jeg meg KORT, og jeg fikk minst like mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn som tidligere. Dessuten fikk det meg til å se yngre ut.

Men jeg vet ikke... man må jo klippe ofte for at det skal se kult ut. Nå klarte jeg å spare til en viss lengde igjen, og satt på extentions for kort tid siden. Bare for å ødelegge håret litt mer...

Har en veldig konservativ/spesiell svoger som jeg, etter jeg klippet meg kort (og fikk stående applaus fra alle), spurte: "DU er vel ikke enig - For du synes vel damer skal ha langt hår uansett hårkvalitet?" Han svarte ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg meg plutselig veldig lite feminin her altså :gjeiper: har riktignok hår til skuldrene jeg da. har alltid hatt veldig langt fint hår, men så begynte jeg på frisørskolen og vips så satt jeg i en stol forran mange 100 mennesker og kjente det fine lange håret mitt bli klippet og farget knall rødt, men et par lilla striper, i en kort "kleopatra stil" japp vi snakker stram, hard pannelugg også.

Jeg begynte å grine da jeg var ferdig, ( da jeg sa ja til å sitte modell, etter å ha blitt mast på i 3 dager på skolen, fikk jeg ett følte om at de IKKE skulle klippe det kortere en skuldrene) men jeg fikk kort gradering, ( nesten barbert opp til toppen av hodet bak) litt vanskelig å forklare igrunn, men KORT!!!

Da jeg kom hjem fikk jeg beskjed av samboern min at jeg ikke så ut som meg selv, men at jeg jo kledde det på en måte da. ( altså IKKE kledde det :gjeiper: ) Vi har vel brukt et halvt år på å få vekk rødtonene og fått det til å vokse, så nå er jeg delvis fornøyd, og kan endelig føle meg pen igjen :ler:

Riktignok intill jeg leste dette inlegget :fnise: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva definerer dere som kort hår? Ned til skuldrene? Eller kortere enn det?

Jeg har allid hatt tykt, langt og krøllete hår som jeg har vært veldig glad i. Etterhvert gikk krøllene over til bølger og å klippe meg kort kunne ikke falle meg inn. Men da jeg ble 20 ville jeg prøve noe nytt, og valgte å klippe det opp (til skuldrene). I etterkant har jeg for det meste hatt frisyrer som har gått til skuldrene og jeg føler meg mye mer vel med dette. Jeg har som sagt tykt hår som nå har blitt ganske så rett men jeg har fortsatt fall i håret. Når jeg nå klipper det litt opp istedenfor at det skal gå langt ned på ryggen ser jeg at krøllene/bølgene mine også kommer litt tilbake i tillegg til at jeg klipper det i en feminin fasong og da blir det ikke så rett og kjedelig. Ikke det at det er kjedelig med rett hår, men når jeg alltid har hatt krøller/bølger i håret føler jeg at jeg ikke kler rett hår.

Men jeg skjønner hva dere mener, jeg synes også det er veldig fint med langt hår som ser sundt og friskt ut. Men man må kle det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Langt hår er praktisk å holde henne fast i i doggy-style.

har du problemer med at dama di prøver å rømme når du tar henne i doggy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...