Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #1 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg har de siste årene utelukkende blitt betatt av personligheten når jeg har falt for menn, og veldig ofte har dette vært menn som ikke er spesielt pene. Av en eller annen grunn er det svært få pene menn som interesserer meg. Selv er jeg normalt pen, ikke smellvakker, men kanskje en 7-er (til 8-er på en god dag). Har egentlig ganske vanskelig for å forelske meg og det skal mye til for at jeg blir skikkelig betatt av en mann. Har alltid hatt mange guttekompiser og veldig mange av disse har endt opp med å bli forelsket i meg, selv om jeg ikke har vært interessert i noe mer enn vennskap (kanskje er det også dette som har gjort at de har blitt interessert..). Nå har jeg derimot møtt en mann som jeg ble ganske betatt av etterhvert som jeg ble bedre kjent med ham. Vi har jobbet sammen i litt over et halvt år og har småpratet litt i lunsjen og på vei hjem fra jobb. Han er ikke spesielt pen (bryr seg feks. ikke om hvordan han går kledd) og oppfattes kanskje som litt rar av de som ikke kjenner ham. Etterhvert som jeg ble bedre kjent med ham ble jeg derimot mer og mer fascinert av personligheten hans (føler vi er på ca samme intellektuelle plan samt at vi har ganske lik humor og interesser). Til tross for at det var jeg som tok initiativ til å bli kjent med ham i starten, merket jeg at han var interessert helt fra begynnelsen av. (Han så mye på meg og likte tydeligvis å være nær meg og snakke med meg). På en firmafest for ca 1 mnd siden endte vi opp med å kline og siden den gang har vi møttes litt nå og da på fritiden for å se film sammen osv. Nesten hver gang ender det opp med at vi koser og kliner og jeg har etterhvert utviklet følelser for ham, selv om jeg har prøvd å holde litt tilbake ettersom vi jobber sammen og det fort kan bli litt kleint. I starten når vi holdt på å bli kjent var han veldig behjelpelig med alt og virket generelt som en tvers igjennom god og snill mann, noe som også var deler av grunnen til at jeg ble betatt av ham. Etterhvert som jeg begynte å få følelser, (noe han helt klart har merket ettersom jeg blir ganske "svak" når jeg får følelser for noen), så har han derimot blitt mer og mer selvsikker når vi møtes og det virker ikke lenger som han gidder å anstrenge seg like mye for at jeg skal ha det bra (som han virket mer opptatt av i starten). Har også merket at han ser på andre damer selv om jeg er i samme rom, og kanskje særlig en venninne av meg som også jobber sammen med oss og som er utrolig pen. Etter det hun forteller, virker det også nesten som han prøver seg på henne når jeg ikke er til stede. Merker at jeg får en dårlig magefølelse som sier at han bare er interessert i meg pga av utseendet, og at han bruker meg som en slags "selvtillits-booster". ("får jeg henne, kan jeg sikkert få andre penere damer også"). Opplevde noe lignende for noen år siden, av en mann som hadde problemer med selvtilliten: Med en gang han visste hvor han hadde meg var jeg plutselig ikke interessant lenger og han la seg etter alle andre pene jenter i stedet. Føler rett og slett at de spiller på følelsene mine for å øke sin egen selvtillit, og at det eneste de har falt for ved meg er utseendet, noe som jo betyr at de kommer til å stikke den dagen de eventuelt får sjans på noen som er enda penere. Andre som har lignende erfaringer eller som har noen råd å komme med? Er dette et vanlig fenomen? Og må man rett og slett finne seg en mann som er pen og trygg på seg selv for å unngå dette problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 10. mai 2010 #2 Del Skrevet 10. mai 2010 Er det viktigste i livet for menn å finne den ene kvinnen, eller vil han ha seg med flere(er det dårlig selvtillit, eller er de bare ikke monogame)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #3 Del Skrevet 10. mai 2010 Er det viktigste i livet for menn å finne den ene kvinnen, eller vil han ha seg med flere(er det dårlig selvtillit, eller er de bare ikke monogame)? Spør du meg så spør jeg deg. Jeg har vel egentlig bare en følelse av at enkelte menn (og kanskje særlig de som ikke er vant med å bli nedrent av damer) rett og slett ikke greier å motstå pene damer, at utseendet betyr mer for enkelte menn enn man liker å tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gbnj Skrevet 10. mai 2010 #4 Del Skrevet 10. mai 2010 Spør du meg så spør jeg deg. Jeg har vel egentlig bare en følelse av at enkelte menn (og kanskje særlig de som ikke er vant med å bli nedrent av damer) rett og slett ikke greier å motstå pene damer, at utseendet betyr mer for enkelte menn enn man liker å tro Hvis kvinner ikke har annet å tilby en et flott utseende, så kan man fort gå lei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. mai 2010 #5 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Hvis kvinner ikke har annet å tilby en et flott utseende, så kan man fort gå lei! TS, du sier du er en 7'er eller 8'er. Hva betyr det - og hvordan kom du frem til det? Hva mener du egentlig med spørsmålet ditt: hvordan vet du at det er utseendet ditt er utelukkende det mennene er interessert i? Vet du det fordi de aldri ler eller stiller deg spørsmål, og viser de ingen interesse for hvem du er? gbnj: jeg har sett nok kvinner som verken har utseende eller en spesielt imponerende personlighet - og: mennene deres ser ikke ut til å gå lei, tvert i mot, de gjør som mange menn: blir uansett. Lurer på hvor grensene går! Endret 10. mai 2010 av gjestdeluxe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #6 Del Skrevet 10. mai 2010 TS, du sier du er en 7'er eller 8'er. Hva betyr det - og hvordan kom du frem til det? Hva mener du egentlig med spørsmålet ditt: hvordan vet du at det er utseendet ditt er utelukkende det mennene er interessert i? Vet du det fordi de aldri ler eller stiller deg spørsmål, og viser de ingen interesse for hvem du er? gbnj: jeg har sett nok kvinner som verken har utseende eller en spesielt imponerende personlighet - og: mennene deres ser ikke ut til å gå lei, tvert i mot, de gjør som mange menn: blir uansett. Lurer på hvor grensene går! Man kan si mye om den berømte skalaen, men i dette tilfellet ble den altså brukt for å gi folk noe å forholde seg til. Man kan vel aldri vite helt nøyaktig hvor man befinner seg på skalaen, men basert på tilbakemeldinger fra andre får man vel som regel en liten anelse. De fleste greier vel å rangere utseendet til folk noenlunde "objektivt" på en skala, selv de som er av oppfatningen at utseendet blir påvirket av personligheten til vedkommende (noe jeg absolutt er). Det er flere grunner til at jeg mistenker at det først og fremst er utseendet mitt de er interessert i. Man merker vel feks. fort på folk at de er opptatt av utseendet. For det første så kommenterer de utseendet til andre ofte. Han første var feks. veldig opptatt av å kommentere damer han syntes var enten pene/sexy eller stygge (selv om førstenevnte var venninner av meg), og han siste spør ofte om jeg synes menn vi ser på TV eller lignende er kjekke. I tillegg merker man jo at de ser på pene damer og at de enten bevisst eller ubevisst gir pene ekstra oppmerksomhet. Han jeg "dater" nå ser så tydelig på pene damer at venninnen min flere ganger har kommentert det, før vi begynte å "date" vel og merke. Og selv om man vet at en mann kanskje først og fremst falt for utseendet ditt, så håper man jo at man etterhvert skal bli såpass "spesiell" for vedkommende at han ikke lenger har det samme behovet for å se på andre damer, i alle fall helt i starten av "forholdet" når man liksom skal være i den "forelskelsesrusen". Og for å svare på det siste spørsmålet ditt så stilte han første sjeldent spørsmål eller viste noe overdreven interesse for livet mitt generelt. Han andre har hele tiden vist interesse og stilt mange spørsmål, men når han hele tiden glemmer ting vi har snakket om, så føler man jo ikke at man har gjort så veldig inntrykk gjennom samtalene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #7 Del Skrevet 10. mai 2010 En kvinne skal ikke være spesielt pen for at en mann skal gidde å henge etter henne? Det er mitt inntrykk i hvert fall. Og jeg er kvinne selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMoonstruck Skrevet 10. mai 2010 #8 Del Skrevet 10. mai 2010 Man kan si mye om den berømte skalaen, men i dette tilfellet ble den altså brukt for å gi folk noe å forholde seg til. Man kan vel aldri vite helt nøyaktig hvor man befinner seg på skalaen, men basert på tilbakemeldinger fra andre får man vel som regel en liten anelse. De fleste greier vel å rangere utseendet til folk noenlunde "objektivt" på en skala, selv de som er av oppfatningen at utseendet blir påvirket av personligheten til vedkommende (noe jeg absolutt er). Det er flere grunner til at jeg mistenker at det først og fremst er utseendet mitt de er interessert i. Man merker vel feks. fort på folk at de er opptatt av utseendet. For det første så kommenterer de utseendet til andre ofte. Han første var feks. veldig opptatt av å kommentere damer han syntes var enten pene/sexy eller stygge (selv om førstenevnte var venninner av meg), og han siste spør ofte om jeg synes menn vi ser på TV eller lignende er kjekke. I tillegg merker man jo at de ser på pene damer og at de enten bevisst eller ubevisst gir pene ekstra oppmerksomhet. Han jeg "dater" nå ser så tydelig på pene damer at venninnen min flere ganger har kommentert det, før vi begynte å "date" vel og merke. Og selv om man vet at en mann kanskje først og fremst falt for utseendet ditt, så håper man jo at man etterhvert skal bli såpass "spesiell" for vedkommende at han ikke lenger har det samme behovet for å se på andre damer, i alle fall helt i starten av "forholdet" når man liksom skal være i den "forelskelsesrusen". Og for å svare på det siste spørsmålet ditt så stilte han første sjeldent spørsmål eller viste noe overdreven interesse for livet mitt generelt. Han andre har hele tiden vist interesse og stilt mange spørsmål, men når han hele tiden glemmer ting vi har snakket om, så føler man jo ikke at man har gjort så veldig inntrykk gjennom samtalene... Dere er ikke ett par (enda) går jeg utfra? Jeg syns du skal bli litt bestemt jeg. Ikke la han begynne å ta deg som en selvfølge iallefall. Prøv å ikke bli "mjuk som smør" Vær litt "tøff" Vis at du har integritet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. mai 2010 #9 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Og for å svare på det siste spørsmålet ditt så stilte han første sjeldent spørsmål eller viste noe overdreven interesse for livet mitt generelt. Han andre glemmer ting vi har snakket om, så føler man jo ikke at man har gjort så veldig inntrykk gjennom samtalene... Sant nok! Bor du i en større by - og er mennene i midten av 20-årene? Dater du "mindre pene menn", siden du har skrevet det i overskriften? Endret 10. mai 2010 av gjestdeluxe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 10. mai 2010 #10 Del Skrevet 10. mai 2010 Vel, jeg er ikke verdens vakreste.. men har likevel merket samme tendensen.. Av de guttene som har lavere selvtillit som jeg har datet i en periode, så har de dumpet meg på de respektløse måter.. Gjerne da ved å løpe etter andre jenter/venniner. Men de med høy selvtillit og "sosial status"(Hater å bruke det ordet..!) i form av utseende o.l. har alltid oppført seg høflige, ordentlige, respektfulle og skikkelige i henhold til meg. Disse er som regel også de mest ivrige, snille, oppmerksomme og som investerer mye over lengre tid. De har rett og slett alltid behandlet meg veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #11 Del Skrevet 10. mai 2010 Dere er ikke ett par (enda) går jeg utfra? Jeg syns du skal bli litt bestemt jeg. Ikke la han begynne å ta deg som en selvfølge iallefall. Prøv å ikke bli "mjuk som smør" Vær litt "tøff" Vis at du har integritet. Nei, vi er ikke et par og kommer nok heller ikke til å bli det. Jeg er som regel ganske "tøff" (får høre av folk som ikke kjenner meg at jeg kan virke litt kald og kynisk), men det er bare på utsiden. Når jeg først får følelser for noen kan jeg ha litt problemer med å opptre rasjonelt i blant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #12 Del Skrevet 10. mai 2010 Sant nok! Bor du i en større by - og er mennene i midten av 20-årene? Dater du "mindre pene menn", siden du har skrevet det i overskriften? Ja, jeg bor i en større by og de fleste mennene jeg møter er i midten av 20-årene. Når det gjelder det siste spørsmålet så finner du svaret i åpningsinnlegget. Ja, jeg har en tendens til å falle for mindre pene menn- altså menn som ikke blir regnet som spesielt pene av de fleste. Vel, jeg er ikke verdens vakreste.. men har likevel merket samme tendensen.. Av de guttene som har lavere selvtillit som jeg har datet i en periode, så har de dumpet meg på de respektløse måter.. Gjerne da ved å løpe etter andre jenter/venniner. Men de med høy selvtillit og "sosial status"(Hater å bruke det ordet..!) i form av utseende o.l. har alltid oppført seg høflige, ordentlige, respektfulle og skikkelige i henhold til meg. Disse er som regel også de mest ivrige, snille, oppmerksomme og som investerer mye over lengre tid. De har rett og slett alltid behandlet meg veldig bra! Interessant. Har nemlig merket tendensen selv, til at de med høy (normalt høy, ikke kvalmende høy) selvtillit gjerne behandler damer bra. Selv har jeg etterhvert utviklet ganske god selvtillit og merker at jeg er mye mer kresen og vanskeligere å imponere nå enn da jeg var usikker tenåring. Noe som også fører til at jeg ikke lar meg imponere av et pent utseendet eller høy sosial status. Kanskje har også dette gjort at jeg stiller høyere "morale" krav til en eventuell partner, jeg vil gjerne ha en mann som ikke tar alt som faller i fanget hans (selv om han kan synes at andre damer er pene). Så, jeg har vel nærmet meg konklusjonen at man rett og slett bør lete etter noen som har selvtillit nok til å ikke la seg imponere for lett, og min erfaring er at dette gjerne er menn som har litt erfaring med å bli lagt an på av damer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. mai 2010 #13 Del Skrevet 10. mai 2010 Så, jeg har vel nærmet meg konklusjonen at man rett og slett bør lete etter noen som har selvtillit nok til å ikke la seg imponere for lett, og min erfaring er at dette gjerne er menn som har litt erfaring med å bli lagt an på av damer. Tror ikke du skal legge altfor stor vekt på den konklusjonen der. Personligheten er helt individuell. Og den eneste måten å finne ut av et individs personlighet er å observere dets oppførsel i praksis over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strenge Frk.Gerd Skrevet 10. mai 2010 #14 Del Skrevet 10. mai 2010 Interessant. Har nemlig merket tendensen selv, til at de med høy (normalt høy, ikke kvalmende høy) selvtillit gjerne behandler damer bra. Selv har jeg etterhvert utviklet ganske god selvtillit og merker at jeg er mye mer kresen og vanskeligere å imponere nå enn da jeg var usikker tenåring. Noe som også fører til at jeg ikke lar meg imponere av et pent utseendet eller høy sosial status. Kanskje har også dette gjort at jeg stiller høyere "morale" krav til en eventuell partner, jeg vil gjerne ha en mann som ikke tar alt som faller i fanget hans (selv om han kan synes at andre damer er pene). Så, jeg har vel nærmet meg konklusjonen at man rett og slett bør lete etter noen som har selvtillit nok til å ikke la seg imponere for lett, og min erfaring er at dette gjerne er menn som har litt erfaring med å bli lagt an på av damer. Kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver faktisk.. Jeg er også ganske trygg på meg selv, og blir heller ikke imponert over høy status. Han er ikke spesielt pen (bryr seg feks. ikke om hvordan han går kledd) og oppfattes kanskje som litt rar av de som ikke kjenner ham. Jeg faller også generelt for litt rare, sære fyrer. Jeg har faktisk en del teorier rundt denne problematikken.. men ikke helt sikker på om de nødvendigvis stemmer for din del, for selv om vi har visse like erfaringer tilsynelatende.. kan det jo være at det er andre faktorer som spiller inn.. Men uansett pussig å se at andre har tenkt det samme som meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #15 Del Skrevet 10. mai 2010 Kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver faktisk.. Jeg er også ganske trygg på meg selv, og blir heller ikke imponert over høy status. Jeg faller også generelt for litt rare, sære fyrer. Jeg har faktisk en del teorier rundt denne problematikken.. men ikke helt sikker på om de nødvendigvis stemmer for din del, for selv om vi har visse like erfaringer tilsynelatende.. kan det jo være at det er andre faktorer som spiller inn.. Men uansett pussig å se at andre har tenkt det samme som meg! Del gjerne teorien din med meg (ts) Jeg er nemlig ganske interessert i å forstå meg på fenomenet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 10. mai 2010 #16 Del Skrevet 10. mai 2010 Men si meg ts ; kan det være at du dømmer fyren for tidlig ?? Har dere hatt sex sammen, eller bare klin og kos ? Tenker litt i relasjonen til når en fyr har fått "en dame på kroken".. Din kollega sier at det nesten virker som han prøver å sjekke henne, er det bra nok ?? Men, for all del, jeg har respekt for kvinnelig intuisjon, og dersom du har en dårlig magefølelse på dette her så skjønner jeg det. Det er du som opplever i praksis hva som skjer. Jeg undret litt under temaet, og ja selvfølgelig kan det kanskje virke som om fyren har fått sjøltillit. Men han kan jo også "stråle" mer og være mer oppglødd rundt andre fordi han føler han har fanget deg -og i ren betatthet oppfører seg annerledes også mot andre. Eller tror du jeg er på helt på "jordet" her ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hapzen Skrevet 10. mai 2010 #17 Del Skrevet 10. mai 2010 Hvis du er en sånn jente som blir "svak" når du får følelser så kan jeg fortelle deg at det kan faktisk ha mye å si. Gutten føler han har deg, ingen fler utfordringer ergo du er kjedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #18 Del Skrevet 10. mai 2010 Men si meg ts ; kan det være at du dømmer fyren for tidlig ?? Har dere hatt sex sammen, eller bare klin og kos ? Tenker litt i relasjonen til når en fyr har fått "en dame på kroken".. Din kollega sier at det nesten virker som han prøver å sjekke henne, er det bra nok ?? Men, for all del, jeg har respekt for kvinnelig intuisjon, og dersom du har en dårlig magefølelse på dette her så skjønner jeg det. Det er du som opplever i praksis hva som skjer. Jeg undret litt under temaet, og ja selvfølgelig kan det kanskje virke som om fyren har fått sjøltillit. Men han kan jo også "stråle" mer og være mer oppglødd rundt andre fordi han føler han har fanget deg -og i ren betatthet oppfører seg annerledes også mot andre. Eller tror du jeg er på helt på "jordet" her ??? Nei, vi har ikke hatt sex, da jeg pga tidligere erfaringer bevisst har valgt å vente med den biten. Jeg har nok kanskje en tendens til å overtolke ting (blir fort litt analyserende når jeg har følelser for noen), men jeg stoler også ganske bra på intuisjonen min som ofte har vist seg å stemme. Når det gjelder kommentaren fra venninnen min så sa hun ikke noe direkte, men kom med en kommentar som hintet til at han hadde "sjekket henne ut". Den litt ekle følelsen jeg har når det gjelder spesielt denne venninnen er også basert på en følelse jeg fikk på den nevnte firmafesten, som også venninnen min deltok på. Når vi ankom festen hadde han allerede komt, og når vi steg inn i rommet var det venninnen min han så på først (noe som i seg selv ikke er spesielt rart da hun er som sagt veldig vakker). Enkelte folk er jo bare sånne som "tar" rommet og når hun i tillegg er blid og sjarmerende så er det jo ikke så rart at hun blir lagt merke til. Det jeg reagerte på var bare at han så på henne lenge, liksom målte henne med blikket, og jeg følte meg egetlig ganske usynlig. Riktignok var det meg han viet mest oppmerksomhet resten av kvelden, men jeg klarer likevel ikke helt å glemme den episoden. De fleste kvinner liker vel å føle seg litt spesielle, og selv er jeg av typen som knapt enser pene menn når den jeg er interessert i er i rommet. Fikk derfor litt følelsen av at grunnen til at han sjekket meg opp den kvelden var fordi jeg var den peneste han hadde sjans på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #19 Del Skrevet 10. mai 2010 Hvis du er en sånn jente som blir "svak" når du får følelser så kan jeg fortelle deg at det kan faktisk ha mye å si. Gutten føler han har deg, ingen fler utfordringer ergo du er kjedelig! Vel, jeg er ikke av typen som bombanderer med meldinger, og jeg har heller ikke sagt noe om hva jeg føler. Har også prøvd å holde litt avstand da jeg helst vil at følelsene skal forsvinne, og har til tider oppført meg litt avvisende når jeg har møtt ham på jobb. Men når vi først ligger i sofaen og han begynner å ta på meg og kysse meg, forsvinner jernmasken ganske kjapt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 11. mai 2010 #20 Del Skrevet 11. mai 2010 Tja.. Han syntes du var spennde, mennå re du bare tidsfordriv. Hvorfor det er slik? Han føler rett og slett ikke nok for deg. Det tar som regel noen slike slag før en finner noen der følelsene er gjennsidige. Noe som igjen ikke henger sammen med utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå