monkey Skrevet 10. mai 2010 #1 Skrevet 10. mai 2010 spm regel synes vi selv at vårt eget barn er det vakreste i verden... men prøver vi egentlig å lure oss selv...?jeg mener fysisk vakker. jeg har selv to datter på 1 og 3b år. hun største jenta er vakker på alle måter,men når j ser på hun lille,er det ingen likheter,hun er absolutt stygg å se på. det betyr IKKE at jeg ikke er like glad i henne,men at man bare må akseptere sannheten. hva føler dere om det her,lyver dere for dere selv ?? eller har dere venner med stygge barn med føler at dere må lyve om dette for mammean..?
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2010 #2 Skrevet 10. mai 2010 spm regel synes vi selv at vårt eget barn er det vakreste i verden... men prøver vi egentlig å lure oss selv...?jeg mener fysisk vakker. jeg har selv to datter på 1 og 3b år. hun største jenta er vakker på alle måter,men når j ser på hun lille,er det ingen likheter,hun er absolutt stygg å se på. det betyr IKKE at jeg ikke er like glad i henne,men at man bare må akseptere sannheten. hva føler dere om det her,lyver dere for dere selv ?? eller har dere venner med stygge barn med føler at dere må lyve om dette for mammean..? Tviler sterkt på at du er en forelder!
Gjest Bianca26 Skrevet 10. mai 2010 #3 Skrevet 10. mai 2010 spm regel synes vi selv at vårt eget barn er det vakreste i verden... men prøver vi egentlig å lure oss selv...?jeg mener fysisk vakker. jeg har selv to datter på 1 og 3b år. hun største jenta er vakker på alle måter,men når j ser på hun lille,er det ingen likheter,hun er absolutt stygg å se på. det betyr IKKE at jeg ikke er like glad i henne,men at man bare må akseptere sannheten. hva føler dere om det her,lyver dere for dere selv ?? eller har dere venner med stygge barn med føler at dere må lyve om dette for mammean..? Håper du troller, for hvis du mener din egen datter er stygg så er det synd på henne. Jeg tenker bare på henne selvbilde, når du helt sikkert ubevvist gir signaler om at du synes hun er stygg.
addict Skrevet 10. mai 2010 #4 Skrevet 10. mai 2010 Wow, håper virkelig ikke du er mamma. Men ja, jeg har sett mange stygge barn. Og voksne.
Piper Skrevet 10. mai 2010 #5 Skrevet 10. mai 2010 Hva som er pent for en behøver ikke være pent for en annen, men det er noe alvorlig glae når man kan si at sin egen datter er stygg. Spesielt når man samtidig sier at den andre er pen. da får ejg en følelse av at man ubevisst kommer til å behandle de ulikt, der den pene vil være den som får mest oppmerksomhet. Og av en eller annen merkelig grunn, vil barna merke noe slikt med tiden, enten du vil det eller ikke. Alle mine barn er like fine i mine øyne, for de er fine på sin egen måte.
Liv T. Skrevet 10. mai 2010 #6 Skrevet 10. mai 2010 Estetikk.. vanskelig tema når man er mor og liksom skal være blind av kjærlighet.. Men jeg tenker som så at det er min jobb å fortelle mitt barn at det ser bra ut. For hvis ikke jeg gjør det.. hvem andre vil? (Har nå heldigvis en unge som er velsignet med et pent utseende...! -Men hadde hun sett helt mislykka ut i andre sine øyne, hadde jeg fremdeles fortalt henne, og andre, at hun er den fineste jenta i hele verden!)
FrøkenFjong Skrevet 10. mai 2010 #7 Skrevet 10. mai 2010 (endret) Jeg synes det er viktig å prøve å tenke at alle mennesker har noe vakkert ved seg - også barn. Eller, spesielt barn! Jeg synes det er utrolig mange nydelige barn der ute, og jeg synes faktisk ofte at de barna som ikke er "klassisk englepene, med rene harmoniske trekk" er vel så fine! De har en egen personlighet ved utseendet sitt som kan utstråle noe helt spesielt og som gjør dem spennende å betrakte. Jeg blir i alle fall fascinert av barn som ikke ser helt klassiske ut, fordi de blir så veldig "seg selv". Som regel vokser også utseendet seg til med årene, og de kan bli meget pene eller karakteristiske voksne mennesker av utseendet. Min bror ble født med en veldig stor nese og buskete øyenbryn, og jeg tror jammenmeg mammaen vår skvatt litt da han kom ut. Han var lissom så stor og klumpete. I oppveksten var det fortsatt den store nesa som dominerte, så han var litt sånn "rar-søt", men ikke direkte pen. I dag er han en ung man med en flott markert, maskulin nese og mørke, stilige øyenbryn, og veldig kjekk;) Nå er jo ikke jeg helt objektiv, men jeg ser jo at jentene kikker... Endret 10. mai 2010 av FrøkenFjong
Gjest imli Skrevet 10. mai 2010 #8 Skrevet 10. mai 2010 Eg må vere heilt ærleg og seie at eg syns det ene barnet mitt er penare enn det andre. Men eg syns ikkje den minst pene er stygg i det heile tatt! Berre ikkje så pen som broren.
FrøkenFjong Skrevet 10. mai 2010 #9 Skrevet 10. mai 2010 Nå mener jo TS her, at foreldre ikke alltid trenger å mene at sitt eget barn er pene. Det skal jeg ikke kommentere så mye, men noe jeg har merket meg som jeg synes er litt morsomt er at mange barn er jo prikk like sine foreldre. Og foreldre er jo ofte ikke så fornøyde med sitt eget utseende. De kan jo synes at de "har så rar nese", "høyt hårfeste", "store tenner", "bollekinn"... you name it. Og selvom ungen har arva AKKURAT de samme trekka (som man er misfornøyd med selv) så synes de at sin egen unge er vardens vakreste, peneste, nydeligste, skjønneste unge. Det synes jeg er så fint da :rødme: Det er liksom litt sånn det skal være...
Thorn Skrevet 10. mai 2010 #10 Skrevet 10. mai 2010 Såklart noen barn er mindre pene enn andre, men jeg tror aldri jeg har sett et stygt barn, faktisk. Jeg har derimot sett en stygg baby, merkelig nok, det var nesten så jeg kvapp til da jeg så henne. Men i to-treårsalderen hadde hun vokst seg til å bli et av de nydeligste barna jeg har sett. Liker historien om myrsnipa, jeg.
FrøkenFjong Skrevet 10. mai 2010 #11 Skrevet 10. mai 2010 Jeg synes ikke det er så mange babyer som er pene. Og i tiden frem til de er et halvt år, er det litt vanskelig å "få tak på dem". Men etter det begynner det å gå seg til, og det kommer mer og mer frem hvordan barnet kommer til å se ut. Det er en morsom periode når de "tar form". Litt avsporing fra TS sitt innlegg, men likevel...
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #12 Skrevet 10. mai 2010 Som regel blir stygge barn veldig pene når de blir voksene og omvendt.Hadde en kusiene so så ut som en dukke da hun var liten,nå er hun direkte kjedlig og blass ikke noe som er pent ved hun.Men at du forskjell behandler barna dine er feil,dessuten har hun arva din manns eller din utseende da er vel dere også stygge da:)
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #13 Skrevet 10. mai 2010 Jeg skjønner ikke helt hvordan et barn kan være STYGT å se på... jeg er ikke spesielt glad i barn og ønsker meg f eks ikke egne, men jeg har knapt sett noen direkte stygge VOKSNE mennesker, og da er det gjerne pga en kombinasjon av personlighet og utseende. Med mindre barnet har en skikkelig ufyselig personlighet OG helt elendig utseende (mulig jeg er rar, men jeg synes ikke barn/mennesker med misdannelser er stygge heller), synes jeg det er rart å bruke det ordet. Jeg har helt klart møtt barn jeg ikke liker personligheten til, og barn som ikke er direkte pene, f eks vet jeg om en som hadde kjempestore utstående ører, tenner på tørk og rødt hår som sto rett opp (har vokst seg til å bli mer "normal"), men stygg???
Gjest strykebrett Skrevet 10. mai 2010 #14 Skrevet 10. mai 2010 Jeg så ikke ut da jeg var barn! Har sett bilder av meg selv ved siden av mine nydelige søsken, og det er ganske tydelig at de er penere enn meg ja. Jeg har heldigvis tatt det igjen da
Gjest Bianca26 Skrevet 10. mai 2010 #15 Skrevet 10. mai 2010 Det jeg syns er rart med nyfødte babyer. De kan være stygge og skrukkete. Likevel er de søte på et vis. De ser søte og rare ut liksom. Direkte pene blir vel babyer ikke før etter noen måneder. Før det ser de ut som skrukketroll.
FrøkenFjong Skrevet 10. mai 2010 #16 Skrevet 10. mai 2010 Jeg så ikke ut da jeg var barn! Har sett bilder av meg selv ved siden av mine nydelige søsken, og det er ganske tydelig at de er penere enn meg ja. Jeg har heldigvis tatt det igjen da Hehe, det er akkurat det jeg mener! Jeg synes det er utrolig kult med folk som blomstrer i voksen alder. Jeg vil heller være alminnelig pen som voksen (i en god del år) enn å være den peneste fjortisen på ungdomsskolen. Selv om jeg skal innrømme at det var hardt å gå gjennom ungdomsskolen med kviser, fett hår og null pupper, hehe. Men overlevde det og gitt :gjeiper:
marylinm Skrevet 10. mai 2010 #17 Skrevet 10. mai 2010 jeg kan også se forskjell på mine barn. han er mydelig, og hun ikke like vakker. men hun har sjarm så gjør henne mer sjarmerende. morsomt tema.. jeg syns nesten ingen babyer er pene med engang de har kommet ut,gi dem et par dager
Gjest Bianca26 Skrevet 10. mai 2010 #18 Skrevet 10. mai 2010 jeg kan også se forskjell på mine barn. han er mydelig, og hun ikke like vakker. men hun har sjarm så gjør henne mer sjarmerende. morsomt tema.. jeg syns nesten ingen babyer er pene med engang de har kommet ut,gi dem et par dager Er jo ikke så rart. De har ligget i vann. Man ser jo selv hvordan fingrene blir når man har ligget lenge i badekaret. Vil tro det er det samme med babyene når de kommer ut hehe
Inx Skrevet 10. mai 2010 #19 Skrevet 10. mai 2010 Jeg så ikke ut da jeg var barn! Har sett bilder av meg selv ved siden av mine nydelige søsken, og det er ganske tydelig at de er penere enn meg ja. Jeg har heldigvis tatt det igjen da Selvportrett som avatar-bilde?
Gjest strykebrett Skrevet 10. mai 2010 #20 Skrevet 10. mai 2010 Selvportrett som avatar-bilde? Stygg som barn + selvportrett + paint og pekeplatemus + elendige tegneskills = Strykebrettavatar :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå