kjeksen Skrevet 10. mai 2010 #1 Del Skrevet 10. mai 2010 Hei.. Mulig å få høre litt om opplevelser til folk rundt prevansjonsmidler... Ønsker piller, men helst med minst mulig hormoner, lite- helst ingen blødninger og ingen vektøktning.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest molte Skrevet 10. mai 2010 #2 Del Skrevet 10. mai 2010 Har brukt Cerazette, som er en p-pille uten østrogen. Ingen blødninger eller vektøkning på meg, men det varierer sikkert fra person til person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 10. mai 2010 #3 Del Skrevet 10. mai 2010 Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på piller. To kvinner som går på samme merke, kan reagere helt ulikt, den ene kan miste blødingen mens den andre kan få større blødinger. Så du må nesten bare snakke med legen din og prøve deg frem med ulike merker. De fleste merker i dag har så lite hormoner som omtrent mulig, men litt hormoner må det jo være, ellers virker de jo ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papierschere Skrevet 10. mai 2010 #4 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg bruker mercilon som er en kombinasjons p-pille. Jeg har brukt disse i snart 2 år, og er veldig fornøyd. Jeg opplevde ingen bivirkninger, og kan utsette menstruasjonen opp til 4 måneder. Har prøvd å utsette den lengre, men da fikk jeg menstruasjonen midt i et av brettene. Men jeg har venninner som bruker samme merke, men som har helt andre erfaringer. Ei kan ikke sette ut menstruasjonen en dag en gang, mens ei annen kan utsette rundt 1-2 uker. Ei annen får heller ikke menstruasjonen når hun skal, men ukontrollert 1-2 ganger i måneden,så hun er inne i en "prøveperiode" for å se om det gir seg, hvis ikke har hun tenkt å bytte til en annen p-pille, eller begynne med en annen type prevensjon. Ingen av mine venner har hatt bivirkninger, uten om ei som fikk mye større bryster. Så som du ser er det veldig forskjellige reaksjoner på p-pillene,selv om vi bruker samme merke. Så du må nok bare prøve et merke, og se om det passer deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. mai 2010 #5 Del Skrevet 10. mai 2010 Norske helsemyndighetene driver en webside prevensjon.net, spesielt for å informere om forskjellige prevensjonsmidler. Jeg ville først kikket på den, du kan ta en test der som hjelper deg å finne ut hva som kan passe spesielt deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjeksen Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 10. mai 2010 Tusen takk for svar alle sammen;) Blir å hente resept på Cerazette i morgen... Tenkte først pring, men føler det blir best behagelig med piller. Så får jeg se hvordan d blir, håper jeg er like heldig som flere av dere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå