Gå til innhold

Vil damer at andre damer skal være stygge?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg vil ikke at andre jenter skal være stygge, men det føles litt urettferdig noen ganger når man møter jenter som er fantastisk vakre, er supertsmarte (toppkarakterer på studiene) og veldig morsomme. Jeg er ikke pen selv, og merker jeg blir misunnelig(?) på de tilsynelatende perfekte jentene (ja, jeg vet at de sikkert har sitt å streve med, de også, men det synes ikke). Som kompensasjon for dårlig utseende må jeg bruke intelligens og humor, men når de vakre jentene har massevis av det også føles det som om jeg ikke har noe å stille opp med...

Men jeg vil likevel ikke at noen skal være stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Nei, andre damer trenger ikke å være stygge. Jeg kan føle sjalusi, men har evnen til å beherske mitt eget idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt dårlig selvbilde og derfor må jeg si at jeg føler meg litt bedre når jeg ser andre jenter jeg anser som mindre pene enn meg selv har type. Jeg får litt dårlig samittighet når jeg tenker slik, og føler meg litt slem, men kan ikke noe for det. Det får meg til å tenke at "hvis HUN kan få type, så kan jeg også :) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også sånn, at jeg er mest "tilfreds" når jeg er den peneste i en gruppe. Jeg vil ikke at andre jenter skal være stygge, bare litt mindre pene enn meg:p

Det er jo kjempeteit, men jeg tror ikke jeg er den eneste som tenker slik.

Men synes jeg en annen jente er pen, så snakker jeg positivt om utseendet hennes og sier det jeg mener. Jeg sier ikke at en pen jente er stygg, selv om jeg kan misunne utseendet hennes!

Det eneste er at jeg kan mene at noen som er kjent for utseendet sitt, f.eks Gisele Bünchen, ikke er så pen som alle skal ha det til, og at hun er litt oppskrytt. Men jeg sier ikke dermed at hun er stygg, p.g.a. misunnelse..

Hvem er det som avgjør hvem som er den peneste i gruppa, da?

Du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor klager damer så ofte på andre damer som spesielt er pene eller som prøver å være pen, som å kle seg lett og sexy, sminke og slikt?

Hvorfor bryr damer seg så mye om hvordan andre damer ser ut?

Virker nesten som damer vil at andre damer skal være styggere og mindre atraktiv enn dem selv. Stemmer det?

Fordi vi alle ønsker oppmerksomhet fra menn og ønsker at mannen vi liker skal like oss tilbake: vi ønsker at han skal gi oss komplimenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier sånne ting har ofte dårlig selvtillitt, var litt sånn selv da jeg var fjortiss, men vokste det heldigvis av meg. Men jeg skal inrømme at jeg kan komme med kommentarer hvis noen kler seg helt ekstremt horete, samme som jeg kunne kommentert en person med grønnt lilla og oransj hår. Noe ekstremt opplegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil selfølgelig være penest, alle jenter vil jo det.

Samtidig vil man at alle skal få være pene, så lenge en selv er den vakreste i verden.

Kommer det er stygg jente, så vil de som er penere føle seg ovenpå. Da vil den stygge jenta føle at alle ser ned på henne og hun merker fort at hun ikke er bra nok.

Kommer det er altfor pen jente, vil alle jenter som ikke er like pen føle seg mindre verdt. Noen vil prøve å bli venn med den peneste jenta, mens alle vil være misunnelige.

Hvordan er det i guttenes verden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil ikkje at andre damer skal vere stygge, eg vil berre vere penest sjølv.

Det er ikkje alltid eg får det som eg vil, men då er eg vaksen nok til å halde kjeft.

There you got me. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som avgjør hvem som er den peneste i gruppa, da?

Du?

Sålenge hun føler seg penest i gruppe, er vel målet nådd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, Ja. Jeg vil være penest, og hvis jeg ser en nermest perfekt/veldig pen jente gransker jeg henne opp og ned før jeg finner feilene hennes. Er jeg med typen er jeg veldig rask på å påpeke disse feilene.

Grusom uvane egentlig, jeg blir helt sliten av å granske jenter i hytt og pine.. Men klarer ikke slutte.. Jeg klarer ikke se på en jente og tenke "Dæven, hu var pen!" Jeg må finne feilen hennes. Om det er for små/store pupper, skeiv nese, for tynne armer, for tykk mage, for fett hår er det samme. Så lenge jeg FINNER den feilen..

Jeg vil være penest. Selv om jeg er klar over at jeg ikke faktisk er penest, så vil jeg være det.

:sjenert:

Endret av Huffsa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke at andre damer skal være stygge så lenge de ikke er penere enn meg. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det å være stygg, da ser man jo ganske fæl ut. Dette er jo ikke noe flest folk gjør, de fleste er da helt normale. Man kan kalle mindre pen, pen, søt, vakker osv.

Selv synes jeg det er mange flotte jenter der ute, og når jeg ser slike så lurer jeg på hva de gjør for å ta vare på seg selv, og jeg kan ønske meg at jeg også hadde sånn og sånn bak, munn etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cupcakes

kjente meg igjen i det huffsa sa jeg.. jeg er også veldig rask til å påpeke andre jenters feil, spesielt når jeg er sammen med samboeren min... vil gjerne være penest selv, selvom jeg vet at jeg ikke er det...

men i noen grupper kan jeg føle meg som den peneste og da er jeg fornøyd enten jeg er det eller ikke :fnise::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen damer kan nok dessverre holde på slik, det bunner vel i misunnelse og sneversyn. Har selv opplevd dette. Det jeg IKKE begriper, er hvorfor gutta ofte er verre i å 'bestemme' hvordan kvinner skal se ut. Det hagler med bedømmelser om kvinner basert på utseendet deres: går hun i korte skjørt blir hun ansett som hore, går hun i lange skjørt er hun ei j.... kjerring. Det kan virke som at samme hvilken stil eller utseende en jente/kvinne har, er det alltid minst én mann - og gjerne fler - til å kritisere. Det er visst noen som aldri blir fornøyd...

Wow! Du mener at... menn har forskjellig smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vel nå er det ikke sånn da at alle lever i et vakuum hvor de ikke reflekterer litt over sine egne følelser. Ikke alle reflekterer såpass lite over ting at hver enkelt følelse blir en holdning som blir rettferdiggjort på null komma niks! Dårlig selvbilde kan gjøre en jente mer usikker på andre pene jenter, men en usikker jente har ofte en mulighet til å reflektere over det på lik linje med alle andre og la være å gå etter alle følelser som oppstår. Det jeg også vil frem til er at jeg tror mesteparten tåler en penere jente enn seg selv i nærheten, men mange føler for å kommentere den styggere jenta i stedet. Det synes jeg er surt...

Godt sagt! Folk er da ikke sauer!

Dårlig selvtillit i god eller dårlig forstand kan enhver kvinne og enhver mann bære. Å føle seg truet av noen er heller ikke bare kvinnelig, men ganske mannlig også. Om en mister hodet når en er truet er en mennesklig del av oss mennesker og ikke kjønnsbasert. Jeg vil være den kjekkeste for min kone, men jeg har god nok selvtillit og trygghet til at jeg skjønner at hun kan se en annen mann.

Wow! Du mener at... menn har forskjellig smak?

Nettopp.

Er dere kvinner opptatt av alle menn? Hvis jeg går med grilldressen min fra 70tallet er jeg helt på topp og øverst på skalaen tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...