Gjesten Skrevet 12. mai 2010 #21 Del Skrevet 12. mai 2010 Velformulert er ikke akkurat det jeg tenker når jeg hører noen bruke ordet dog. Det å putte gammeldagse og spesielle ord inn i språket gjør språket vanskeligere å forstå og absolutt ikke lettere. Det er ikke hvor mange ord man kan og bruker som forteller hvor intelligent du er, men hvor god du klarer å fomidle ditt budskap. Jo enklere språket er jo bedre mener jeg. Man trenger ikke kompliserte ord for å forklare enkle ting. Du skal selvfølgelig få tenke hva du vil, men her er jeg veldig uenig med deg. Jeg ser ingen grunn til å forenkle språket når jeg kan formulere meg bedre med litt "gammeldagse og spesielle" ord. Personlig bruker jeg både dog og vitterlig, men hovedsaklig skriftlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jumpforjoy Skrevet 12. mai 2010 #22 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg husker jeg skrev "dog" i en innleveringsoppgave i norsk på videregående, og da fortalte lærern meg at jeg ikke skulle bruke det, for ordet var på vei ut av språket. Det er nå 10 år siden. Og jeg bruker det fremdeles. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 12. mai 2010 #23 Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg bruker også "dog" når jeg skriver, men det er mulig jeg noen ganger har brukt det feil uten å være klar over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå