-Fisken- Skrevet 8. mai 2010 #1 Del Skrevet 8. mai 2010 Er det noen med epilepsi her? Jeg vet at mange kan kjenne på seg at de kommer til å få anfall rett før de får det. Hvordan er den følelsen egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk.ompalompa Skrevet 8. mai 2010 #2 Del Skrevet 8. mai 2010 Jeg har ikke epilepsi selv, men vet at det er noen som får forvarsel med at de f.eks kjenner en spesiell lukt, hører en lyd eller får en smak i munnen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lise Skrevet 9. mai 2010 #3 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg er både lege og har epilepsi. Dette med forvarsel gjelder bare en spesiell undergruppe med epilepsipasienter som har såkalte "petit-mal" anfall. Disse kan, som du nevner, se, lukte eller høre spesielle ting rett før anfallet.Disse fenomenene kan også være de eneste symptomene på anfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #4 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg er både lege og har epilepsi. Dette med forvarsel gjelder bare en spesiell undergruppe med epilepsipasienter som har såkalte "petit-mal" anfall. Disse kan, som du nevner, se, lukte eller høre spesielle ting rett før anfallet.Disse fenomenene kan også være de eneste symptomene på anfall. Delvis rett. Jeg jobber innenfor helsevesenet, og der har i en bruker som vi vet at om h'n begynner klage over en spesiell lukt, så er det om å gjøre å følge med. I 95 % av tilfellende har vi et GTK anfall i vente ca 5-15 minutter etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå