Gå til innhold

Epilepsi

-Fisken-

Anbefalte innlegg

Er det noen med epilepsi her? Jeg vet at mange kan kjenne på seg at de kommer til å få anfall rett før de får det. Hvordan er den følelsen egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke epilepsi selv, men vet at det er noen som får forvarsel med at de f.eks kjenner en spesiell lukt, hører en lyd eller får en smak i munnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lise

Jeg er både lege og har epilepsi. Dette med forvarsel gjelder bare en spesiell undergruppe med epilepsipasienter som har såkalte "petit-mal" anfall. Disse kan, som du nevner, se, lukte eller høre spesielle ting rett før anfallet.Disse fenomenene kan også være de eneste symptomene på anfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg er både lege og har epilepsi. Dette med forvarsel gjelder bare en spesiell undergruppe med epilepsipasienter som har såkalte "petit-mal" anfall. Disse kan, som du nevner, se, lukte eller høre spesielle ting rett før anfallet.Disse fenomenene kan også være de eneste symptomene på anfall.

Delvis rett.

Jeg jobber innenfor helsevesenet, og der har i en bruker som vi vet at om h'n begynner klage over en spesiell lukt, så er det om å gjøre å følge med. I 95 % av tilfellende har vi et GTK anfall i vente ca 5-15 minutter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...