Gå til innhold

Er en bilmekaniker glad i godteri på hverdager, mens en politibetjent alltid er alvorlig?

Gjest Stjernemelk

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernemelk

Synes tråden jeg referer til i undertittelen var/er morsom å lese, og ble inspirert til å starte en tråd om hva folk tenker om ulike yrkesgrupper :D

Håper på morsomme innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest strykebrett

Ingeniører bryr seg ikke om klær og interiør, se har på seg deet kona har sagt at de skal ha på seg, og kjøper seg nesten aldri nye sko.

Revisorer er kjedelige tørrpinner som elsker å se sjakk live på tv.

Kjemiprofessorer er noen småskreullete, men veldig smarte folk som roter rundt i hvit frakk og har bustete hår. Det gjelder vel egentlig alle med doktorgrad i realfag når jeg tenker meg om :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere har alltid lilla skjerf og slufsete skinnvesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekanikere spiser boller og Cola til lunsj, og lyspunktet er helgen. Da er det fest, fyll og damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Ingeniører bryr seg ikke om klær og interiør, se har på seg deet kona har sagt at de skal ha på seg, og kjøper seg nesten aldri nye sko.

Haha! Pappa er ingeniør og i den kategorien. Bryr seg ikke katta om klær og interiør, og går i det han får i gaver. De enste gangene han kjøper klær er når buksene hans er så slitte at det er hull i dem, og det samme gjelder skoene. Klær og gensere får han i gaver, og da gidder han ikke handle noe særlig av det.

Når det gjelder interiør, så er funksjonabelt og komfortabelt stikkord. Det er en grunn til at det er mamma som står for innredningen, og pappa som står for utføringen av oppussingen.

Jeg håper ikke jeg blir slik nå som jeg er utdannet ingeniør... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Flykapteiner er alltid høflige og korrekte, og har alltid velstelt hår og skjegg. De har vært lykkelig gift med den samme dama i mange år, og de har to barn sammen. De bor alltid i villa eller i en flott leilighet i et bedre strøk.

Søppelkjørere er ALLTID sjuskete og uflidde. Og de har et ekkelt, ustelt skjegg i det pløsete ansiktet sitt! De er ugifte og har ikke barn. Er noen av de så heldige at de er gift, er kona en uflidd alkoholiker som lever på trygd ved siden av hans inntekt som søppeltømmer.

Lærere går i fotformsko, lusekofte eller frakk, og lilla sjal. Og har STORE runde briller! Og de stemmer alltid SV!

Mannlige lærere er myke menn, som kjemper for barnas kår og kvinners rett til å gå uten bh. Kvinnelige lærere har hår under armene.

Eiendomsmeglere er pappagutter/jenter som alltid har hatt medvind i livet.

Leger heter så og si ALDRI Hansen, Nilsen eller Jensen o.l. til etternavn! (Det er ikke bare en forestilling, men fakta).

:ler::ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannleger bare elsker sjokolade,og de er ufine mot assistentene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærerstudenter har hennafarget hår, kordfløyelsbukser og ring i nesa! Og sånn jesussekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg håper ikke jeg blir slik nå som jeg er utdannet ingeniør... :sjenert:

Du skal få slippe, jeg lover :) Det er nemlig bare mannlige ingeniører som er slik - alle sammen :ironi:

(Hilsen kvinnelig sivilingeniør med interesse både for både interiør og klær.)

Advokater er noen kverulerende og venneløse kranglefanter man ikke vil ha som nabo. I alle fall ikke hvis man tilfeldigvis skulle like å ha noen trær i hagen.

Det eneste utlandet vaskedamer reiser til er Syden og Sverige. Dit reiser de sammen med rørleggermannen sin, eventuelt med fraskilte venninner.

Sosionomer har trolig fagforbundsavtale om klesleveranser fra Gudrun Sjöden, og mannlige arkitekter handler klær og briller i egne butikker der de kun fører svarte pologensere og svarte, kraftige brilleinnfatninger i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger heter så og si ALDRI Hansen, Nilsen eller Jensen o.l. til etternavn! (Det er ikke bare en forestilling, men fakta).

Min fastlege heter Nilsen!

Reklamefolk bruker store briller og mariusgenser kombinert med conversesko og relativt dyr man-bag. De har også alltid en kaffekopp i hånda, og proklamerer støtt og stadig at de ikke kan leve uten kaffe.

Eiendomsmeglere fra Postbanken er folkelige og passert førti år. De skjønner deg, og gir deg velmenende råd uten å virke for påtrengende. De presiserer at de har det så vanskelig i og med at de står midt mellom selger og kjøper, selv om de er ansatt av selger.

Eiendomsmeglere fra Privatmegleren er nyutdannede pappagutter som tror de får kred av å få kjøpere til å føle seg kulere og bedre enn de andre som er interesserte. De er hippe og velkledde, og synes det er litt under deres verdighet å selge en bolig med opppussingsbehov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Mekanikere eller snekkere elled generelt de som har yrkesfaglig utdannelse, bor på bygda. Får kjæreste på ungd. skolen og blir forlovet med samme jenta og blir pappa i en alder av 18 år, og blir stuck i samme jobben/livet for resten av livet. Og så bryr de seg ikke om hvordan de kler seg. De er gjerne ubarberte og går i rytete flanellskjorter. og liker å drikke øl og se på fotball.

Leger/advokater setter karrieren først og får ikke sitt første barn før oppi 30 årene.

Litt av mine fordommer:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bianca26

siden jeg snart blir en - hva tenker dere om kvinnelige sivilingeniører?

Intelligente single karriærekvinner som noen menn føler seg intellektuelt truet av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

siden jeg snart blir en - hva tenker dere om kvinnelige sivilingeniører?

At de er veldig smarte :)

Tenker det om gutta også da, men i tillegg det med at de ikke bryr seg om klær og sånn.

Endret av strykebrett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sandbekken

Ambulansepersonell har nesten altid morbid humor, liker grove vitser og drikker vekk jobbdagens traumer i helgene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...