Gå til innhold

iskake i kjøleskap?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Jeg har laget en iskake som skal taes med til en venninne og spises der.

Kan jeg ha iskaken stående i kjøleskapet over natten og levere den hos henne på morgenen, og at hun fryser den i sin fryser?

Tenkte kanskje det var dumt å legge den i fryseren her, ta den opp og kjøre den til venninnen min (halv time unna), og at den da må puttes i fryseren hos henne?

Eller vil kaka bli dårlig av å stå i kjøleskap over natta? (den inneholder jo bare eggedosis, pisket krem, og en kjeksbunn....) Vil tro det skal gå bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Syringa_Lilac

Tror nok ikkje den blir dårlig av å stå i kjøleskap over natten, men den blir kanskje litt bløt/smeltet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok bedre å ha den i fryseren hos deg, og deretter putte den i fryseren hennes. Hvorfor skulle det være bedre å ha den i kjøleskapet? Da vli den nok smelte.

Eller, jeg ser jo at du har laget den selv. Er den allerede fryst? For hvis ikke, så går det nok bra slik du hadde tenkt.

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er ikke fryst enda nei...

Men vil eggedosisen bli mykere over natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkter at den kanskje vil skille seg om den blir stående i kjøpeskapet over natta. Eggedosis gjør jo det. Det beste er nok å fryse den ned og pakk den godt inn i aluminiumsfolie når du skal frakte den. Evt bruk en kjølebag om du har.

Endret av venus_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et luretriks er å ha litt gelatin i iskaker. Da renner de ikke utover når de smelter.

Men det blir jo ikke denne gangen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...