Gå til innhold

Minner av barna

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Må nesten skryte litt også her inne. :D

På alle mine barn har jeg en "Mine første år" bok hvor jeg flittig har skrevet, satt inn bilder av barna, deres første hårlokk, helsekort, fødselskort, armbånd fra sykehuset, ultralydbilde, osv

Pluss at de har et vær sitt album med bilder fra fødsel til albumet er fullt.

Fremst har jeg skrevet Fødselshistorien + et bilde av meg som gravid, etter på går det slag i slag med bilder fra etter fødsel og barnets oppvekst.

Synes dette er en flott tradisjon, og det er kjempekoslig å se tilbake på og les om fødselen og dens opplevelser.

Se på bildene og mimre.... :D

Gamleste gutten på 5 år synes det er kjempegøy å se på albumet sitt og se så liten han var.

Husker også at jeg har dette fra meg selv var lita og synes det er så koslig å se på.

Flere som har slike tradisjoner?

Har også flittig filmet barna, og det er absolutt en fornøyelse å se!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysj, nå ga du meg dårlig samvittighet! :x

*graver frem boka til snuppa*

(Men, jeg er helt enig, det er en kjempefin tradisjon! Men mitt tips er å ha boka klar allerede på sykehuset - når jeg fikk kjøpt den etter 1 måned, så hadde jeg glemt endel!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp, jeg har en "min første bok" til alle mine. der har jeg skrevet og limt inn bilder og ting som du :D

Kjempekjekt å ha!!! Og så har de hver sin album de første årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløbig "bare" en unge, så nå er det greit å holde på sånn minneting. Håper bare jeg har energi til å gjennomføre alt med flere unger! :ler: Men jeg skal, jeg har nemlig irritert meg veldig over at mamma og pappa ikke laget sånn minnebok for meg da jeg var liten. Hadde vært så moro å hatt nå, særlig nå som jeg har barn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :)

Har også mine første år bok til ugene Isa sin er nesten fult :)

Også har jeg spart på hårlokk.. sykehusbånd. Isa har 4fulle albumer snart. Også har jeg spart på første jakken, første skoen, første klærne, hun får en ny prinsesse kjole som hun ska ha på seg hver bursdag. De har jeg spart på også. Første smokken. Fineste flasken som hun har fått.

Sparer på masse rart, de har hver sin eske. Isa sin har masse i. Men siden Gab er så veldig så ny så har han ikke så mye oppi der enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysj, nå ga du meg dårlig samvittighet! :x

Meg også :oops: !

Har bøker til begge to + at jeg har kjøpt kjempefin fotoalbum til dem hver. Men bildene, jo de er "arkivert" i ei eske på boden (heldigvis i rekkefølge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes faktisk det er morsomt å sitte ved kjøkkenbordet og tusle med dette på kveldene etter at barna har lagt seg.

Albumene er i svarte ark, slik at jeg kan skrive og feste inn bilder og pynte litt i mellom.

Kjempemorsomt!!

Gleder meg til hver film jeg tar ut... :wink:

Har ikke et bilde i skuffen, alle i album... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jeg har!!

Mine er komplettert med fullstendige svangerskapsdagbøker, ultralydbilder, alle navneforslag, full oversikt over tannfelling og komplette slektstrær.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noen barn, men jeg har bilder og album i massevis. Er kjempetakknemlig for alt mamma og pappa har tatt vare på for meg (og brodern). Det er utrolig moro å bla gjennom babyalbum osv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei slik bok ("Barnet vårt" eller noe slikt heter den, pappa kjøpre den og ga til meg/mamma på sykehuset. Ja, til meg, men det var vel mamma som fikk åpne da... Min bror fikk oggå (min er rosa, hans er blå)) Inni der er det bilder og tannfelling og hårlokk og julegaveliste og slektster og hvm ga emg hva når ejg ble født og hele greiene. Og så har jeg en album som er litt på samme måten, men der er mer bilder. Dvs, det er en album, men mamma har limt inn litt annet også.

Aller størst glede hadde jeg dog av mine foreldres album fra min første levetid. Det albumet som begynner med et bilde av min høygravide mor, min kusine på et år sovende i den nymalte vugga pappa har laga til meg, meg på sykehuset og alle bildene av lille meg frem til jeg var ca et år, det albumet var nemlig BORTE i mange år, det dukket opp da jeg var en 13-14 år. Hadde det ikke vært for avisbildet av meg om mamma som er i MIN bok hadde jeg antakelig SERIØST vurdert om jeg var adoptert...

Slike bøker skal jeg lage til mine barn også. Når de engang i fremtiden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa har ett sånt album for meg og broderen og. Kjempefint å se på, men jeg liker ikke sånne "Mine første år" bøker i massetrykk, så om jeg noen gang får barn skal jeg lage et slags scrapbookprosjekt som deres første bok - med svangerskapsdagbok fra KG såklart :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe mot sånne der "massetrykk" bøker jeg, i alle fall ikke sånn som den jeg har (kanskje fordi jeg er så glad i den jeg har) For den er egentlig bar et utganspunkt til å kunne lime inn masse rart. Dog, der er litt sånne "skriv dette her" ting, men jeg synes det er greit. For oss som ås innmari gjerne vil lage slik selv, men vet at om vi må gjøre alt selv er sikekrt ungen 15 før boka blir laget...

Nettopp det at den er en gave fra pappa på fødehjemmet er noe jeg hade planer om å inprente giodt i min samboer i god tid før han skulle bli far. Slik at han kunne ta hintet :)

Selvsagt har jeg lyst til å lage ei bok der jeg liver inn bilde av meg med den positive testen, magen som vokser, vesentlige detaljer om svangerskapet, bilder fra fødehjemmet, alt mulig dill-dall og videre oppover i alder, men jeg kjenner meg selv.... Det blir nok ei ferdigbok. så får ejg heller utfolde min fantasi i et album ved siden av, slik jeg selv har fra min barndom (det nesten aller kuleste i det abumlet er vel når jeg selv begynte å skrive kommentarer til bildene da jeg lærte å skrive :) (jepp, det går over lang tid, vi tok ikke 15 filmer i måneden på den tiden jeg var lita, slik det virker som om man gjør i dag. Og vi fikk bare et lite utvalg bilder, de fleste er jo i våre foreldres album))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre har også hver sin "Babybok" som jeg skriver i, setter inn bilder osv. Syns det er morsomt å pusle med, jeg. De to eldste har også hver sin perm der jeg setter inn tegningene deres. (Her er det masseproduksjon av tegninger, så jeg setter selvfølgelig inn de fineste) Det blir vel en på minstejenta også etterhvert, når hun oppdager at det går an å tegne og ikke bare spise fargeblyantene... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag vill också ha en sån bok till mitt barn!

Jag har tittat efter någon bra i bokhandel på nätet men de jag hittat är bara "första året" och jag vill ju ha en som räcker längre. Gärna utan seriefigurer och massa illustrationer - de gör jag hellre själv och tillsammans med mitt barn senare.

Min mamma gav mig den bok hon hade för mig, men tyvärr är den knappt ifylld. Det är en tjock gammal bok med läderrygg och plats för hela livet. En sån vill jag ha till min son!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du vil ha dem uten illsutrasjoner og figuerer, så kan du jo lage en fra bunnen? Bare kjøpe et vanlig album (gjerne med barnemotiv på) og lime inn selv, tegne og klistre?

Det er sikkert noe som blir kjempefint, men krever mer innsats. Den albumen jeg har fra min barndom (ikke den boka vi fikk av pappa men den andre) er en ringperm, med plass til mye, baer litt illustrasjoner først, masse blanke ark til å lage selv på videre, den går til etter at jeg begynte på skolen i alle fall. DET gjør den andre boka også, den har sider for alle de 7 første bursdagene og "min første skoledag", og plass til litt forskjellig innimellom, når mista jeg tenner, når sto jeg, når satt jeg, når gikk jeg, hva sier, men den går altså lengre enn det først året. MEN, den er 14 år gammel. Kanskje jeg må lage selv om jeg skal få snoe slikt for våre fremtidige barn?

(hvorfor er det alltid jeg som svarer mange ganger i disse trådene, ander folk svarer stort sett bare en gang... er ikke helt sånn jeg, får ikke sagt alt på en gang på en måte :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jag har funderat på att göra en sån bok själv... Kanske kan jag tjuvtitta i min egen gamla för att få tips om saker att skriva.

Det blir ju som ett litet extra fotoalbum med mycket text om saker som händer i livet. Jo, jag ska nog titta efter en passande bok i veckan. Funderar på att lägga in en sida om graviditeten också.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ja mine 2 gulljenter har og fått komplette slike album.. eldstejenta har vel 5 album smekkfulle med gullkorn, bursdagshistorier, og bursdagssider der jeg skriver alt som er in av klær, filmer og matvare priser det året.. og massevis av bilder!! jeg klipper og limer i alle farger og fasonger.. får masse skryt av de albummene deres ja.. eldstejenta er forresten 5 år.. så det sier vel sitt!! det er utrolig verdifullt når en blir litt eldre å ha sånn å se tilbake på.. nå har vi begynt å ta digitale bilder å legge inn på data, men jeg fremkaller allikevel de jeg synes er gode for å ha i albumene våre!!! Kjekt å høre at det er flere som har samme hobby som meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...