Gå til innhold

Jomfruhinnen

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

"Alle" sier at man har jomfruhinne. De fleste sier at den blir borte med første samleie, helsepersonell sier at den oftes blir borte tidlig i barndommen under lek, vask og slikt.

Hva er egentlig sant? Hvorfor virker det som nesten ingen vet det helsepersonellene sier?

Og jeg har nå alltid trodd at man har jomfruhinne, lærte det på skola og sånt, men jeg hører jo flere nå si at det ikke er sant, at jomfruhinnen bare er tullball.

Men er det sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jomfruhinnen (som i seg selv faktisk ikke er en hinne, men en ring med åpning hvor størrelsen på åpningen varierer fra jente til jente) kan forsvinne før samleie selv om en er jomfru. Jomfruhinnen kan som du skriver, forsvinne før selve samleiet. Det kan være under lek, sport, slag/fall og hos noen vil ingenting forandre seg før en har samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke teorien nå at man bare har en "smal åpning" om man er trang da (altså da jomfru) og heller litt løsere om man bare er født sånn, eller har videt den ut litt? Altså er hinne et helt feil ord. Ingenting "sprekker".

Åh det er noen som har skrivd om det. Ta å søk på "jomfrufinne" på norsk søk et sted, rett og slett. Da skal det være noen bloggere som har en veldig god forklaring + bilder.

Det er for tidlig til at jeg klarer å gjøre det selv :P Men da finner du altså noe, det burde du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke teorien nå at man bare har en "smal åpning" om man er trang da (altså da jomfru) og heller litt løsere om man bare er født sånn, eller har videt den ut litt? Altså er hinne et helt feil ord. Ingenting "sprekker".

Åh det er noen som har skrivd om det. Ta å søk på "jomfrufinne" på norsk søk et sted, rett og slett. Da skal det være noen bloggere som har en veldig god forklaring + bilder.

Det er for tidlig til at jeg klarer å gjøre det selv :P Men da finner du altså noe, det burde du.

Det stemmer. Årsaken til at en del får blødning under første(de første for noen) samleie er mest sannsynlig fordi det er trangt. Mange anbefaler at en prøver å utvide litt på egenhånd før en har sex for første gang (med f.eks en finger eller to) for å slippe at det gjør veldig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...