Gå til innhold

Utenlandske med bunad på 17. mai?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man forakter Breivik, ikke bare for de handlinger han har gjort, men også for hans nasjonalistiske ideologi.

Samtidig må vel de ukledelige bunadene være de mest populære festklærne i Norge og det fins neppe et sterkere og mer motbydelig nasjonalistisk symbol!

:klo: Forstå det den som kan!

Dersom du ikke klarer å forstå forskjellen på nasjonale kulturtradisjoner og voldelig nasjonalisme så foreslår jeg at du leser deg litt opp på hva de ulike begrepene betyr. :filer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er flott, jeg. Det viser at de vil vise tilhørighet til landet vårt og være med på å føre videre våre tradisjoner!

Ja, mye bedre enn at de holder seg inne og ikke tar del i feiringen, evt. At de dukker opp i hijab og sorte sekk- klær, det er ikke så pyntet akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, joda, damer på 17 mai er fint. Men jeg foretrekker korte skjørt..... Det er derfor jeg ikke vil at folk skal gå i bunad.

Nå må du ta å integrere deg! ;)

Korte skjørt er for andre sommerdager og ikke 17.mai. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purelove

Jeg går med bunad. Jeg er "utlending". Jeg gjør det fordi jeg rett og slett føler at det er naturlig å gå med det :filer: . Jeg snakker norsk, har norske venner, er født og oppvokst i Norge og føler meg norsk, selv om jeg er stolt over min opprinnelse.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ta å integrere deg! ;)

Korte skjørt er for andre sommerdager og ikke 17.mai. :)

Jada, jeg er så grei med bunadsdamer på 17. Mai atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer etter å ha sett Salma Hayek i tysk folkedrakt å oppfordre folk til å bruke utenlandske folkedrakter istedenfor å klage over at " utlendinger" bruker norske .

Endret av sebastianen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg er så grei med bunadsdamer på 17. Mai atte.

Ro ro til fiske skjær... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og likevel vil du ikke se en latinobabe i nordlandsbunad... gutten er ikke skrudd riktig sammen! :klaske:

;)

Hmmm, jeg tror ikke jeg vet hvordan en nordlandsbunad ser ut, jeg får søke på det. Kan man skrive inn latinobabe og nordlandsbunad tror du?

Nå har jeg sett nordlandsbunaden, på bildene fra husfliden så damene med hette på litt kvekeraktige ut. Skikkelig strenge og fæle. Men jeg fant og et bilde av en veldig søt jente i bunad. ( der var det altså jenta som var det som løftet bildet )

Endret av sebastianen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knapt noen utlendinger føler det. Nordmenn går for å ikke ha kultur, ære, stolthet eller religion. Det er en del av statsideologien å fremstille utenlandske kulturer som berikende og spennende og norsk som kjedelig, enfoldig, gammeldags. Utlendinger plukker selvsagt opp disse signalene og slipper derfor å bekymre seg med det.

Jeg er stolt over å være norsk - hvilke nordmenn omgås du med?

Jeg går med bunad, spiller hardingfele, spise spekemat, går på skitur, går på fjelltur, flagger hver gang det er grunn for det, feirer jul med nisser og røde luer, feirer påske med påskekyllinger,

og det gjør de fleste jeg kjenner, men ikke alle spiller hardingfele da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisverdig at man resirkulerer en 2år gammel tråd ihvertfall. Bra for miljøet å ikke starte en ny, osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...