Gjest nobilian Skrevet 8. mai 2010 #21 Skrevet 8. mai 2010 Er det ingen papirer der så kan hun bare le ham opp i trynet. Når han har vært så lat og ikke sikre sine rettigheter mht sitt barn, så kan han bare ha det så godt. *** Ja, eller også omvendt. Han kan ta ungen og le henne opp i trynet. Ikke sant?
Gjest "gjest" Skrevet 8. mai 2010 #22 Skrevet 8. mai 2010 Det kan han ikke når moren har daglig omsorg.
Gjest nobilian Skrevet 8. mai 2010 #23 Skrevet 8. mai 2010 Det kan han ikke når moren har daglig omsorg. *** Og hvor har du det fra at mor har daglig omsorg? "han har barnet nå 1 uke å jeg 1 uke å han 1 uke osv.. dette fungerer fint, å vil gjerne fortsette med dette.." Etter dette deler de omsorgen 50-50, og det blir ikke vanskelig for ham å bevise at det er sånn. Noen må ha lagt merke til at han her en unge annenhver uke, tror du ikke? Og noen steder burde det finnes spor etter bidragsoverføring hvis mor hadde omsorg, mener du ikke? Nei, vær en trassig liten unge.
Gjest Heksa Skrevet 9. mai 2010 #24 Skrevet 9. mai 2010 Er det ingen papirer der så kan hun bare le ham opp i trynet. Når han har vært så lat og ikke sikre sine rettigheter mht sitt barn, så kan han bare ha det så godt. Jeg skjønner at det må ligge bitterhet av et eller annet slag bak det du sier. Når man mener at en forelder kan gi fan i den andres mening, og å le dem opp i trynet, da bærer man på mye vondt. Jeg håper du ikke har barn, da bør du ihvertfall oppsøke en som kan hjelpe deg av med all denne bitterheten, for det er ikke bra for barn å leve med en forelder som har slike problemer. Lykke til, jeg håper du blir glad en dag, og kan begynne å stole på andre mennesker igjen.. Klem
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #25 Skrevet 9. mai 2010 Er det ingen papirer der så kan hun bare le ham opp i trynet. Når han har vært så lat og ikke sikre sine rettigheter mht sitt barn, så kan han bare ha det så godt. Du mener vel å le barnet opp i trynet. For dette går like mye ut over barnet som det går ut over far om du flytter og på denne måten fratar barnet en oppegående far. Mye tyder på at du med det du skriver ønsker å ramme far, men dine metoder rammer i enda større grad barnet. Hvordan kan du som "en god forelder" (for du regner vel deg selv som en god forelder ?) frata barnet en far barnet utvilsomt er glad i ???. Hvis du er usikker på dette kan du gå inn på mange domsavsigelser som bekrefter dette. BARNETS BESTE SKAL VÆRE AVGJØRENDE FOR DOMMEN ! Så får det være opp til fagfolk og dommer å avgjøre hva somn er barnets beste. Dessuten er det faktisk ikke avtalen som alene avgjør hva som legges til grunn i et rettsak. Om en far ikke stiller opp slik avtalen sier og mor kan bevise dette, så blir det avgjørende for dommen. På samme måte er det om det er motsatt, dvs at far kan bevise at han stiller opp for barnet vesentlig mer enn det avtalen tilsier, så vil dette også bli avgjørende for dommen.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #26 Skrevet 9. mai 2010 Er det ingen papirer der så kan hun bare le ham opp i trynet. Når han har vært så lat og ikke sikre sine rettigheter mht sitt barn, så kan han bare ha det så godt. Oioioi, så tøff du er...not. Menn guess what, det blir etterhvert slutt på den tiden der kvinner kan gjøre hva de vil i forhold til barn fra tidligere forhold. Men, du får tro hva du vil (ikke at jeg tror det skjer så mye oppe i nøtta di med tanke på innlegget ditt.)
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #27 Skrevet 9. mai 2010 Så det er først fra 1 juli at en må begynne å melde fra om flytting 6 uker før aktuell flyttedag? Har det ikke eksistert noen regler om at en må si ifra først til den andre forelderen før nå??
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2010 #28 Skrevet 9. mai 2010 Så det er først fra 1 juli at en må begynne å melde fra om flytting 6 uker før aktuell flyttedag? Har det ikke eksistert noen regler om at en må si ifra først til den andre forelderen før nå?? Jeg mener det har vært en regel som gjør at en kan stoppe flytting tidligere også på samme måte som det har vært mulig å stoppe at samværsforelder tar med seg barn på ferie til utlandet. Forøvrig er jeg usikker på om det å melde flytting skal skje fom 1.juli, eller om det gjelder flytting som skal skje 1.juli (dvs at samværsforelder må informeres innen 15.mai). Uansett hvordan den nye loven virker tror jeg det bare er en endring som skal gjøre tidligere muligheter mer synlige for de det gjelder. Muligheten til å stoppe flyttingen har mao vært der hele tiden, men ikke vært benyttet.
Gjest gjest Skrevet 9. mai 2010 #29 Skrevet 9. mai 2010 Hvis det skulle bli en sak ut av dette vil jeg tro at årsaken til at du ønsker å flytte vil spille inn. Er det jobb eller utdannelse? Er det ment at du skal bli boende der for alltid eller flytter du tilbake etter endt utdannelse? Hvis det å flytte så langt bort for retten ser ut som tatt ut av løse luften vil jeg ikke tro du får gjennom å ta barnet med hvis det hindrer samværet med far.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #30 Skrevet 9. mai 2010 Jeg er ikke ts, men håper det er greit jeg låner tråden hennes litt:) Min problemstilling: Har en sønn på snart 3 år. Det har vært slutt mellom meg og barnefaren i halvannet år, og vi hadde i begynnelsen en avtale om 50/50 fordeling. Men det var ikke slik i praksis, grunnet barnefarens jobb hadde jeg sønnen vår en god del mer enn han. Både i forholdet og etter bruddet var det jeg som i hovedsak tok meg av barnet, planlagte ting og ordnet det praktiske. Jeg som stod opp med barnet om morgenen, som var den som hadde ansvarsfølelse. Da faren ikke kunne stoles på, har alkoholproblemer, drev psykisk terror og hadde voldelige tendenser(ikke mot barn, men mot meg, ofte i tilknytning til fyllekulene), tok jeg steget å kontakte barnevern og få meg advokat. De grep inn, og han begynte da med å bare kunne ha samvær med sønnen noen timer i uken, det har trappet opp litt etter litt, og nå har han ham tilnærmet vanlig samvær. Mer samvær utover dette er ikke aktuelt fra min side, da jeg kjenner mannen og han ikke ser sine problemer og dermed ikke gjør noe med dem. Jeg har i litt over ett år vært sammen med en fra en annen kant av landet. Nå er det mitt ønske å ta med sønnen min og flytte dit. Her jeg bor nå er arbeidsmulighetene elendige. Har per idag fast jobb, men kan etterhvert miste denne siden det ikke går så bra for firmaet. Min eneste mulighet her da vil bli å jobbe som vikar på sykehjem. Siden jeg har barn alene kan jeg ikke jobbe kvelder og i helgene. Fremtidsutsiktene der ser med andre ord ikke særlig bra ut, og vet jeg må flytte om jeg skal sikre meg ok økonomi. Det er veldig viktig for meg å klare meg selv på alle måter, og å kunne forsørge sønnen min så godt som mulig. Gutten min er enda så ung, og tilpasser seg veldig godt. Han har vært mye på denne andre kanten av landet sammen med meg, og har kost seg der. Jeg har nå, gjennom min advokat, sagt ifra til min x at vi kommer til å flytte. Han har truet med å gå rettens vei tidligere, da han vil ha gutten mer enn han har nå. Men ingenting har skjedd. Det er godt mulig at det går den veien nå så han får vite om flyttingen, for jeg vet han vil gjøre det han kan for å forhindre det. Han prøver også å påvirke guttungen de helgene han har han, ved å gjøre seg til "stakkars pappa" og gir den lille dårlig samvittighet, og han prøver sende gutten min negativ energi når det gjelder meg. Jeg har aldri sagt et vondt ord til ham om faren hans jeg, og sa tidlig at gutten IKKE skulle merke noe til våre uenigheter. Da var x-en så veldig enig i dette, men neida.. Er jeg bare egoistisk som gjør dette? Er jeg den grusomme mammaen som flytter bort med barnet sitt, slik at den viktige kontakten mellom far og barn blir redusert? Jeg prøver å tenke langsiktig, og vet med meg selv at vi måtte flyttet uansett, ellers ville jeg angret. Selvsagt, med tanke på jobb, så hadde jeg ikke trengt flytte til andre siden av landet. Men jeg har et veldig godt og stabilt forhold til min kjære der, og han har veldig god kontakt med sønnen min. Min kjære prøvde faktisk å bo her hos meg en stund, men måtte flytte tilbake pga det ikke gikk an å få seg jobb her.. Synspunkter?
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #31 Skrevet 9. mai 2010 Er jeg bare egoistisk som gjør dette? Er jeg den grusomme mammaen som flytter bort med barnet sitt, slik at den viktige kontakten mellom far og barn blir redusert? Jeg prøver å tenke langsiktig, og vet med meg selv at vi måtte flyttet uansett, ellers ville jeg angret. Selvsagt, med tanke på jobb, så hadde jeg ikke trengt flytte til andre siden av landet. Men jeg har et veldig godt og stabilt forhold til min kjære der, og han har veldig god kontakt med sønnen min. Min kjære prøvde faktisk å bo her hos meg en stund, men måtte flytte tilbake pga det ikke gikk an å få seg jobb her.. Synspunkter? JA. du er like egositisk som alle andre mødre/evt fedre som flytter fra den andre part og risikerer å redusere at ungen får den samværen ungen trenger. når du fikk unge handlet ikke ting om deg mere..
Gjest Bianca26 Skrevet 9. mai 2010 #32 Skrevet 9. mai 2010 jeg tenker på å flytte til en annen kommune.ca 3,5 time unna med bil.har et barn.bor alene. kan barnefaren nekte meg å flytte? Det burde han få lov til syns jeg. Er ikke rett at du uten videre skal ta ungen langt fra han.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #33 Skrevet 9. mai 2010 JA. du er like egositisk som alle andre mødre/evt fedre som flytter fra den andre part og risikerer å redusere at ungen får den samværen ungen trenger. når du fikk unge handlet ikke ting om deg mere.. Han vil fortsatt få helgesamvær og samvær i ferier, annenhver jul osv.. Kan nevnes han har 5 unger med 4 ulike mødre, og den "nyeste" bor faktisk bare en halvtime fra der jeg ønsker å flytte til.
Gjest Bianca26 Skrevet 9. mai 2010 #34 Skrevet 9. mai 2010 Han vil fortsatt få helgesamvær og samvær i ferier, annenhver jul osv.. Kan nevnes han har 5 unger med 4 ulike mødre, og den "nyeste" bor faktisk bare en halvtime fra der jeg ønsker å flytte til. Jøss. Han er skikkelig runbrenner tydeligvis. Har han som livsmål å befolke hele verden eller? Beklager. Er totalt OT, men klarte ikke dy meg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #35 Skrevet 9. mai 2010 Han vil fortsatt få helgesamvær og samvær i ferier, annenhver jul osv.. Kan nevnes han har 5 unger med 4 ulike mødre, og den "nyeste" bor faktisk bare en halvtime fra der jeg ønsker å flytte til. helg er ikke mye i forhold + at man mister en del timer bare i reising. annhver jul skulle virkelig bare mangle..Nei du er fortsatt egoistisk
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #36 Skrevet 9. mai 2010 helg er ikke mye i forhold + at man mister en del timer bare i reising. annhver jul skulle virkelig bare mangle..Nei du er fortsatt egoistisk X-en er hjemme 4 uker i strekk, og er fri til å ta turen bort til den kanten av landet når han vil. Han har faktisk en unge til der han skal knytte bånd til. Om han bryr seg om den da. Han har mer unger enn han klarer ta seg av, har null ansvarsfølelse når det kommer til barna. Javel, da jeg er egoistisk, og jeg skammer meg ikke. Jeg har funnet meg i nok fra den mannen, og jeg overlater IKKE hovedomsorg til en som setter barnets liv i fare.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #37 Skrevet 9. mai 2010 Jøss. Han er skikkelig runbrenner tydeligvis. Har han som livsmål å befolke hele verden eller? Beklager. Er totalt OT, men klarte ikke dy meg. Hehe..ja det kan man si:) Skulle ikke forundre meg om han fortsetter! Moro å lage dem vettu
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #38 Skrevet 9. mai 2010 X-en er hjemme 4 uker i strekk, og er fri til å ta turen bort til den kanten av landet når han vil. Han har faktisk en unge til der han skal knytte bånd til. Om han bryr seg om den da. Han har mer unger enn han klarer ta seg av, har null ansvarsfølelse når det kommer til barna. Javel, da jeg er egoistisk, og jeg skammer meg ikke. Jeg har funnet meg i nok fra den mannen, og jeg overlater IKKE hovedomsorg til en som setter barnets liv i fare. ser ikke helt greia med å ta en tråd å klage på problemene dine , du får svar så blir du nesten spydig forde du får ett svar du ikke forventet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. mai 2010 #39 Skrevet 9. mai 2010 ser ikke helt greia med å ta en tråd å klage på problemene dine , du får svar så blir du nesten spydig forde du får ett svar du ikke forventet. Ja ser det nå at jeg reagerte med å gå i forsvarsposisjon med en gang, beklager for det. Ingen her inne kjenner til hele saken, så dere må jo bare basere dere på det lille jeg skriver. Trenger vel bare få utløp siden jeg sliter litt for tiden, og ting er vanskelige og skremmende. Men jeg ville aldri prøvd å kutte kontakten mellom min sønn og hans far. Grunnen til at jeg har gjort det jeg har med tanke på samvær far-sønn, er kun fordi jeg måtte tenke på barnets beste. Det er vondt å være mamma og sitte hjemme livredd når barnet er hos sin far, der han egentlig skal være trygg. Men det er jo selve flyttingen som står i fokus da. Ja, jeg ser og at samværet blir noe redusert med tanke på reisetid. Det er ikke å komme bort ifra, og er selvsagt leit.
Gjest Bianca26 Skrevet 9. mai 2010 #40 Skrevet 9. mai 2010 X-en er hjemme 4 uker i strekk, og er fri til å ta turen bort til den kanten av landet når han vil. Han har faktisk en unge til der han skal knytte bånd til. Om han bryr seg om den da. Han har mer unger enn han klarer ta seg av, har null ansvarsfølelse når det kommer til barna. Javel, da jeg er egoistisk, og jeg skammer meg ikke. Jeg har funnet meg i nok fra den mannen, og jeg overlater IKKE hovedomsorg til en som setter barnets liv i fare. Jeg syns ikke du er egoistisk, ikke når eksen din holder på slik og gjør den ene etter den andre gravid og ikke tar ansvar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå