Gå til innhold

Det rene Ikeahuset...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg som sikkert mange andre liker Ikea og handler der ofte. Masse nyttige løsninger og mye å se etter.

Har tenkt å handle kjøkken der og en del andre ting til oppussingen.

Men....

Når man ser i katalogen og på utstillingsrommene hvor de har laget eks. på en stue så er de veldig Ikea-preget.

Og når det blir for mye Ikea på et rom så synes jeg det blir for mye. (hvis dere skjønner hva jeg mener).

En stue med bare Ikeamøbler og ting (orange og grønt med fikse løsninger), synes jeg ikke er fint.

Er det bare jeg, eller synes flere dette "bare ikeasyndromet" blir for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig! :Nikke:

Synes det er finest med en blanding, gjerne gamle møbler innimellom moderne osv. En utstilling er akkurat det, hjemme vil jeg sette mitt personlige preg på det. Men det gjelder ikke bare IKEA, synes ikke det er så veldig kult med en stue som ser akkurat ut som side 9 i Bohus-katalogen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg bruker IKEA til en del ting, men er veldig obs på ikke å kjøpe alt der. Da blir det for ekstremt. Et vennepar av oss har innredet leiligheten sin omtrent bare med IKEA møbler, så det er som å gå rett inn i brosjyren når man går inn der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men det gjelder ikke bare IKEA' date=' synes ikke det er så veldig kult med en stue som ser akkurat ut som side 9 i Bohus-katalogen heller...[/quote']

Men jeg tror kanskje side 9 i Bohus-katalogen har finere stue enn side 9 i Ikea-katalogen..... :ler:

Det er jo sååå spesielt ikea (synes jeg da)

Men jeg skal være enig i at det ikke er morsomt å gå inn på f.eks Bohus og finne stua di der også... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tror at vår leilighet er bare IKEA når de kommer inn, men har kun kjøpt bokhyller og kjøkken der. Litt irriterendes det også... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår leilighet ER bare IKEA den. Med unntak av noen få ting (salongbodet, tv benken, et lite hvitt bord og en lenestol er alt jeg kan komme på i farta) stammer alt fra sofa til seng, kjøkkeninnredning og bokhyller, alt fra Ikea.

Men, det ser ikke ut som en ikea-katalog likevel. Vi har kjøpt ting på ikea, uten at det "lyser ikea av dem". Ting jeg synes "lyser ikea" liker jeg nemlig ikke. Vi har mest "ting som kan stamme fra hvorsomhelst, med mindre du VET de er fra ikea". Vel, ikke kjøkkent da, det står jo ikea på oppvaskmaskina og på kjøkkenvifta, men kjøkkent er det da heller ikke vi som har kjøpt, vi bare leier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste i innredning er å blande inn litt personlighet. Gjør du det kan ganske mye komme fra Ikea, uten at du bor i et typisk Ikea hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter aldri min fot på Ikea igjen.......... kjøper alle møblene på bohus og sånne steder. Dyrt , men mye penere og mye bedre kvalitet. Dessuten så slipper man ofte 2dager jobb med å skru dritten sammen.

Bruk heller noen flere tusen på møbler det annbefaler iallfall jeg........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Ikea er et genialt kosept - men jeg ville ikke hatt alle møblene derfra. Lett blanding er greit. Kjøkkenet mitt fra Ikea har jeg fått masse ros for - fikk til og med spørsmål om det var italiensk designer-kjøkken :ler:

Når jeg kikker i Ikea-kataloger så slår det meg at de overdriver en smule - sist brosjyre viste blant annet en entre hvor alt var veldig barnevennlig - jeg for min del fikk mest assosiasjoner til gangen i en barnehage. Og slik kunne jeg aldri tenkt meg å ha det hjemme hos meg selv - det trenger ikke ligge i tykke lag utpå at man faktisk har barn i huset. Man trenger ikke ribbevegg, taustiger hengende fra taket og barnemøbler i gangen - "litt" overdrevet etter mine begrep.

Når det gjelder sammenligningen med Bohus, så må jeg si at Ikea er ti ganger bedre i sine kataloger. Synes stue-bildene i Bohus-katalogen ser temmelig gammeldagse og veldig lite stilige ut. Her ligger Ikea langt, langt foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da aldri brukt to dager på å skru sammen noe.... Jo, vi brukte et par dager da vi flytta inn hit, da var det dog snakk om at vi var på butikken frem til middag, og skrudde etter middag, og på to dager fikk vi da seng, bokhylle, sofa, spisestue, to pc-pulter, og litt annet småpjask.

At du ikke vil handle der er greit, men mange av oss liker IKEA kjempegodt

(forøvrig, jeg har da vært med på montering av møbler fra bohus og andre plasser også. Ikke akkurat montering av sofa, men alle skap og slikt som mine foreldre har kjøpt av vesentlig dyrere kvalitet enn ikea har også komemt flatpakket (eller man kunne betale en tusenlapp eller to for at de skulle montere det for deg) Aldri hatt problemer med montering jeg, synes det er en del av morroa :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Jeg ELSKER ikea!

Men Ikea-hjem a-la Ikea-katalogen vil vi ikke ha.. Men man setter jo sitt eget preg på sitt eget hjem, har personlige ting og rot hvis du skjønner - så helt Ikea-sterilt blir jo et hjem aldri!

Utenom kjøkkenet, to stoler i stuen og et framskap, så er faktisk ALLE våre møbler fra IKEA. Og vi har det veldig koselig og personlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi har masse rot, så det ser ikke ut som noen ikea-katalog her. Og vi har våre ting innimellom. Dessuten velger vi altså ting som ikke ser "typsik ikea" ut, men som vi liker godt, og dermed har vi det trivelig, mde alle våer ikea-møbler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...