Gå til innhold

Voldtekt som våpen i krig - Kongo


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten

det var også mye som hevn siden tyske styrker hadde stående ordre om at alle jenter over ca 9 år skulle voldtas.

det blei annbefalt og voldta barna først mens foreldrene så på, så skulle far mishandle litt før mor ble voldtatt, til slutt skulle far drepes mens resten av familen så på, så til slutt, om damene var fine, skulle de sendes til tyskerleiere og voldtas til det var så lite igjen at de kunne drepes.

voldtekt var, slik vi trur det, også et våpen allerede på steinalderen. igjenom tidene har alle kriger handlet mye om å voldta for og svekke moralen til fienden og spre frykt, om fiendens soldater må holde orden på flykninger så kan de ikke sloss i mot deg..

russiske styrker hadde etter å ha tatt tyskland 4 dager hvor de kunne voldta og plyndre, etter det var det faktisk forbudt for russiske soldater og volda, hvertfall i teorien...

Det du skriver her er bullshit. Gi meg én kildehenvisning på denne ordren du referer til. Husk at Wehrmacht utgjorde størstedelen av den tyske hær. Wehrmacht besto av disiplinerte vanlige tyske menn og gutter, som på langt nær var nazifiserte slik som blant annet SS-avdelingene, der Nazi-ideologi var en del av opplæringen. Uansett så er det helt usannsynlig at en slik ordre ble gitt. Hitler var tross alt mer enn middels opptatt av rasehygiene, og russerne, det slaviske folkeslag, ble ansett som "untermench".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du skriver her er bullshit. Gi meg én kildehenvisning på denne ordren du referer til. Husk at Wehrmacht utgjorde størstedelen av den tyske hær. Wehrmacht besto av disiplinerte vanlige tyske menn og gutter, som på langt nær var nazifiserte slik som blant annet SS-avdelingene, der Nazi-ideologi var en del av opplæringen. Uansett så er det helt usannsynlig at en slik ordre ble gitt. Hitler var tross alt mer enn middels opptatt av rasehygiene, og russerne, det slaviske folkeslag, ble ansett som "untermench".

så en dokumentar på discovery for noen år siden om det, om det var vanlige soldater eller ss som hadde den orderen husker jeg ikke, bare husker at jeg reagerte på alderen og beskrivelsene når jeg så programmet.

uanseth så blei det begått grusomheter på begge sider, de allierte gjorde også mye dritt i mot tyske kvinner, og poenget mitt var mere at voldtekt også blir brukt for å spre frykt blandt de sivile og har blitt brukt til det i gjenom hele historien vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

så en dokumentar på discovery for noen år siden om det, om det var vanlige soldater eller ss som hadde den orderen husker jeg ikke, bare husker at jeg reagerte på alderen og beskrivelsene når jeg så programmet.

uanseth så blei det begått grusomheter på begge sider, de allierte gjorde også mye dritt i mot tyske kvinner, og poenget mitt var mere at voldtekt også blir brukt for å spre frykt blandt de sivile og har blitt brukt til det i gjenom hele historien vår...

Sikker på at du ikke blander kortene her?

http://www.guardian.co.uk/books/2002/may/01/news.features11

'They raped every German female from eight to 80'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er meget sikker på at de tyske gutta dreiv med slike ting også, skal se om jeg får tid til å leite litt seinere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er meget sikker på at de tyske gutta dreiv med slike ting også, skal se om jeg får tid til å leite litt seinere:-)

ja det skjedde nok helt sikkert, spørsmålet var om det var stående ordre på at alle skulle voldtas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...