Gå til innhold

Deltagerne i TV3s luksusfellen

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Gjest Squill

Jeg ser alltid på TV3s luksusfellen, mest fordi det er så tragikomisk å se på de økonomiske situasjonene folk havner oppi... Med noen unntak er det vel ikke de skarpeste knivene i skuffen som deltar på programmet.

Jeg har lagt merke til en gjennomgående fascinerende ting. På slutten av programmet gir alltid de to økonomene en fin gave til folka de har vært hos... Et årsforbruk av bleier, kjøkkenutstyr, praktiske fine gaver osv. Men det er ingen som sier takk!! De pleier alltid å si noe sånt som "ja, det var fint" eller "det kan vi nok få bruk for", men de smiler nesten ikke, og man ser ingen spontan glede, og ALDRI takk!

Nå har jeg begynt å lure på om det finnes en sammenheng mellom grunnleggende høflighet og grunnleggende økonomisk sans :lur:

For den ene gangen det var en oppegående dame med, hun som hadde skilt seg og blitt lesbisk og ville beholde huset, ble hun strålende fornøyd og sa tusen takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Herlighet for en konklusjon.

Jeg synes de sier takk alle sammen jeg.

Og når det gjelder økonomisk sans og inteligens: det henger ikke sammen nei. Dessverre er det slik at det er blitt for lett å kjøpe på kreditt og ingen lærer lenger hva det betyr at en regning går til inkasso. Svært ofte kommer man inn i en spiral som det er tungt å komme ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huffsa

Har også lagt merke til det. De virker overhode ikke glade for gaver.

Var èn gang et par ble glade fordi de fikk hver sin sykkel. Men herregud, er det mulig å ikke si takk for så dyre gaver? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg la merke til at de som var med i dag ikke takket, men mener da bestemt å huske ganske mange takk fra tidligere episoder :klø:

Det er jo helt grunnleggende barneoppdragelse og høflighet å takke for ting en får, så jeg forstår nesten ikke at det går an å unngå å takke når en får kostbare ting som en virkelig trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så får ikke vi som seere se hele settingen heller da. Vi får se en redigert film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...