Hitgirl81 Skrevet 5. mai 2010 #1 Del Skrevet 5. mai 2010 Heisann dere! Sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal takle egen hårvekst på beina. Jeg er brunette med mørk, kraftig hårvekst. Jeg bruker forskjellige hårfjerningsmetoder, men synes nok at voksing er det som gir best resultat. Dukker det opp noen hår i ettertid tar jeg disse med høvel eller epilator. Alt er fint og greit så lenge jeg er singel. Mitt problem er at jeg ikke vet hvordan jeg skal forholde meg til disse beina i et parforhold... Pga av studier og arbeidssituasjon har jeg utelukkende vært involvert i relativt korte avstandsforhold. Det har gitt meg den tiden jeg har trengt for meg selv til å gro ut og fjerne hårvekst ubemerket. Jeg har nå slått meg til ro, og muligheten for et mer stabilt forhold er til stede. Så jeg sliter litt med tanken på hvordan jeg skal takle disse apebeina (ja de se faktisk ut som mannebein i naturlig tilstand, bare at hårene er kortere ). Problemet med voksing er jo at man må vente på at alle hårene skal vokse ut til god lengde for optimalt resultat... det betyr jo fort tre hele uker med hårete bein. Jeg får litt angst ved tanken på at en kjæreste/samboer skal se meg slik... sukk. Det er jo rimelig uunngåelig, såsant jeg ikke går med knesokker hele døgnet i 3 uker :/ Min far har sagt at han ikke liker hårete bein (han glemte nok at jeg har det da han sa det... og jeg har arvet hårveksten av nettopp han!), jeg mistenker at dette er med på å forsterke denne angsten. Hvordan takler dere andre dette i et forhold?? Lar dere typen få se/ta på beina mens hårene vokser ut? Spørsmålet gjelder forsåvidt også kjønnshår. Pleier å trimme eller barbere bort alt, men dette er jo også vanskelig å opprettholde hver eneste dag uten å få sår, inngrodde hår etc. Vil man prøve "brazilian wax" så må man, igjen, gro ut alt håret med jevne mellomrom... Setter pris på svar fra mennesker med erfaring med kraftig hårvekst, da jeg har spurt mine relativt hårløse (sukk, misunnelig) venninner om råd, men de forstår jo ikke hva det går i... Er du av utenlandsk opprinnelse kan dette også være greit å vite, da du kanskje har vokst opp med andre holdninger til slike ting? Takker og bukker på forhånd for råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 5. mai 2010 #2 Del Skrevet 5. mai 2010 Hvis du virkelig er plaget med kraftig mørk hårvekst på leggene så ville jeg undersøkt muligheten for laserbehandling. Da blir du kvitt hårene for godt. Google "hårfjerning med laser" så får du opp endel linker til klinikker som tilbyr dette. De fleste menn misliker kvinner med kraftig mørk hårvekst, det er det lite å få gjort noe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2010 #3 Del Skrevet 5. mai 2010 Har samme problemet som deg; kraftig hårvekst. Hvis jeg skulle bli samboer en gang, så ville jeg nok hatt epilatoren klar på badet. Det går jo raskt å bruke den noen ganger i uka (f.eks. rett etter dusjen) for å ta "etterveksten" både på legger og bikinilinje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 5. mai 2010 #4 Del Skrevet 5. mai 2010 Har samme problemet som deg; kraftig hårvekst. Hvis jeg skulle bli samboer en gang, så ville jeg nok hatt epilatoren klar på badet. Det går jo raskt å bruke den noen ganger i uka (f.eks. rett etter dusjen) for å ta "etterveksten" både på legger og bikinilinje Vokser håret så fort at du kan bruke epilatoren flere dager i uka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hitgirl81 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 5. mai 2010 Hvis du virkelig er plaget med kraftig mørk hårvekst på leggene så ville jeg undersøkt muligheten for laserbehandling. Da blir du kvitt hårene for godt. Google "hårfjerning med laser" så får du opp endel linker til klinikker som tilbyr dette. De fleste menn misliker kvinner med kraftig mørk hårvekst, det er det lite å få gjort noe med. Ja, jeg har tenkt på det og gjort alle undersøkelser. Men det er dyrt og så finnes det jo en mulighet for bivirkninger (skadet hud/pigmenter). Jeg ser kanskje også litt på det som en svakhet å få utført en slik "kosmetisk operasjon".. at jeg da har latt meg presse maksimalt av medieskapte skjønnhetsidealer. Men de lar jeg meg jo presse av daglig likevel, det er ikke til å stikke under en stol det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 5. mai 2010 #6 Del Skrevet 5. mai 2010 Ja, jeg har tenkt på det og gjort alle undersøkelser. Men det er dyrt og så finnes det jo en mulighet for bivirkninger (skadet hud/pigmenter). Jeg ser kanskje også litt på det som en svakhet å få utført en slik "kosmetisk operasjon".. at jeg da har latt meg presse maksimalt av medieskapte skjønnhetsidealer. Men de lar jeg meg jo presse av daglig likevel, det er ikke til å stikke under en stol det... Men du skriver jo at dette plager deg så mye at du har betenkeligheter med å gå inn i et kjæreste/samboerforhold. Da må det virkelig være ille. Ja det koster noen tusenlapper, men det koster å barbere/vokse i år etter år også. Det er mange som får håret fjernet permanent med laser, du er ikke alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hitgirl81 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 5. mai 2010 Vokser håret så fort at du kan bruke epilatoren flere dager i uka? Hvis man tar litt og litt om gangen, så må man holde på slik, ja. Epilatoren har det også med å brekke håret oftere enn andre hårfjerningsmetoder. Da kommer de raskere tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2010 #8 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg har godt hårete legger og også dessverre endel hårvekst på baksiden og innsiden av lårene (har pcos). Har vært i flere langvarige forhold hvor dette overhodet ikke har vært noe tema. Ingen har klaget over beina mine, min samboer klapper de hårete beina mine nesten daglig når vi sitter i sofaen uten å klage ihvertfall :-) Selvsagt skulle jeg ønske at jeg ikke hadde dette problemet, men sånn er det bare. Jeg har brukt laser på ansiktshår og det er kjempedyrt og ikke nok effektivt på tross av helt mørke hår. Skulle jeg tatt legger og lår hadde jeg gått konkurs dessverre. Jeg orker ikke stå å barbere leggene mine daglig for at en mann skal være fornøyd, jeg har ikke fokus på leggene mine hele tiden og det regner jeg med mannen min heller ikke har, jeg tar barbering "ved behov", og om vinteren ser kanskje ikke beina mine særlig fine ut i perioder, sånn er det bare. Barberer selvsagt når jeg skal vise frem føttene (ha kjole eller badetøy på etc., i offentligheten er jeg forfengelig jeg også) Ang. hår nedentil så har jeg nok der også, men trimmer hårene stort sett med saks. Har gitt opp å være perfekt og hårløs ihvertfall. Det er bedre å trimme hårene enn å barbere så mye for da slipper jeg alle de inngrodde hårene. (skal jeg i badetøy er jeg mer nøye, fortsatt forfengelig ja) Beklager, men hvis jeg hadde blitt avvist av en mann pga. av hårene jeg har på kroppen, så hadde ikke den mannen vært mye å samle på i utgangspunktet. Jeg regner med at jeg har andre attributter/personlighet som er mer interessant! Og de er vel sjelden helt perfekte mennene heller? Skjønner at du sliter med hårveksten din, jeg synes det har vært litt vanskelig i starten av forhold når man ikke er helt trygg på den man er sammen med. Da har jeg vært nøye med all slags barbering, men etterhvert så har det bare sklidd ut, og det har ikke blitt noe tema. Det er bare en del av kroppen min, og en bagatell i et samliv, ihvertfall i mitt.. Jeg bryr meg ellers om hvordan jeg ser ut.Jeg sminker meg fint, går ofte til frisøren og pleier meg selv så godt som det går. Ps. barberte leggene tidligre i dag faktisk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 6. mai 2010 #9 Del Skrevet 6. mai 2010 Synes det er litt trist at noen her ikke "orker" og dra over leggene i morgendusjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hitgirl81 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 6. mai 2010 Synes det er litt trist at noen her ikke "orker" og dra over leggene i morgendusjen. Jeg kan ikke dra over leggene med høvel hver eneste dag, da får jeg masse sår og inngrodde hår. Lårene kan jeg dra over hvis jeg ønsker det, der er hårene lysere og tynnere. Du sier kanskje at jeg kan barbere med hårene i stedenfor mot, men da stikker de jo fremdeles. Ikke noe deilig for typen å dra hånda over en piggete legg heller..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hitgirl81 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 6. mai 2010 Jeg har godt hårete legger og også dessverre endel hårvekst på baksiden og innsiden av lårene (har pcos). Har vært i flere langvarige forhold hvor dette overhodet ikke har vært noe tema. Ingen har klaget over beina mine, min samboer klapper de hårete beina mine nesten daglig når vi sitter i sofaen uten å klage ihvertfall :-) Selvsagt skulle jeg ønske at jeg ikke hadde dette problemet, men sånn er det bare. Jeg har brukt laser på ansiktshår og det er kjempedyrt og ikke nok effektivt på tross av helt mørke hår. Skulle jeg tatt legger og lår hadde jeg gått konkurs dessverre. Jeg orker ikke stå å barbere leggene mine daglig for at en mann skal være fornøyd, jeg har ikke fokus på leggene mine hele tiden og det regner jeg med mannen min heller ikke har, jeg tar barbering "ved behov", og om vinteren ser kanskje ikke beina mine særlig fine ut i perioder, sånn er det bare. Barberer selvsagt når jeg skal vise frem føttene (ha kjole eller badetøy på etc., i offentligheten er jeg forfengelig jeg også) Ang. hår nedentil så har jeg nok der også, men trimmer hårene stort sett med saks. Har gitt opp å være perfekt og hårløs ihvertfall. Det er bedre å trimme hårene enn å barbere så mye for da slipper jeg alle de inngrodde hårene. (skal jeg i badetøy er jeg mer nøye, fortsatt forfengelig ja) Beklager, men hvis jeg hadde blitt avvist av en mann pga. av hårene jeg har på kroppen, så hadde ikke den mannen vært mye å samle på i utgangspunktet. Jeg regner med at jeg har andre attributter/personlighet som er mer interessant! Og de er vel sjelden helt perfekte mennene heller? Skjønner at du sliter med hårveksten din, jeg synes det har vært litt vanskelig i starten av forhold når man ikke er helt trygg på den man er sammen med. Da har jeg vært nøye med all slags barbering, men etterhvert så har det bare sklidd ut, og det har ikke blitt noe tema. Det er bare en del av kroppen min, og en bagatell i et samliv, ihvertfall i mitt.. Jeg bryr meg ellers om hvordan jeg ser ut.Jeg sminker meg fint, går ofte til frisøren og pleier meg selv så godt som det går. Ps. barberte leggene tidligre i dag faktisk :-) Veldig fint å få høre deg beskrive hvordan du takler dette i ditt praktiske liv sammen med samboeren din. Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aerwtevg Skrevet 6. mai 2010 #12 Del Skrevet 6. mai 2010 Synes det er litt trist at noen her ikke "orker" og dra over leggene i morgendusjen. Det er faktisk ikke så enkelt som å "orke" å dra over leggene for alle. Jeg sliter også med kraftig hårvekst, og skulle jeg bare "dratt over" som du sier hadde det blitt både ubehagelig og ikke særlig pent. For oss med sterk hårevkst er det merjobb å holde det ved like, større sjanse for inngrodde hår og slike plager. Ellers er jeg litt i samme situasjon som deg TS. Et annet spørsmål til dere med økt hårvekst, når dere barberer leggene, hvor langt opp barberer dere? Jeg har hår overalt, til og med på rumpa og ryggen (ikke strie svarte, men de synes nå at de er der). Kan jo ikke akkurat bare stoppe ved kneet da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 6. mai 2010 #13 Del Skrevet 6. mai 2010 Hvis dere som sliter sånn med hårveksten alle jobber og tjener penger så skjønner jeg ikke at dere ikke får hårene fjernet permanent med laser. Hårete kvinnelegger er virkelig gørrstygt, beklager med det er sannheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hitgirl81 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 6. mai 2010 Det er faktisk ikke så enkelt som å "orke" å dra over leggene for alle. Jeg sliter også med kraftig hårvekst, og skulle jeg bare "dratt over" som du sier hadde det blitt både ubehagelig og ikke særlig pent. For oss med sterk hårevkst er det merjobb å holde det ved like, større sjanse for inngrodde hår og slike plager. Ellers er jeg litt i samme situasjon som deg TS. Et annet spørsmål til dere med økt hårvekst, når dere barberer leggene, hvor langt opp barberer dere? Jeg har hår overalt, til og med på rumpa og ryggen (ikke strie svarte, men de synes nå at de er der). Kan jo ikke akkurat bare stoppe ved kneet da eller? Heisann! Jeg barberer/vokser leggene + bikinilinje oftest...og slutter som regel rett over kneet. Men barberer også både lår, armer og hele underlivet en gang i blandt. Så lar jeg det få vokse ut til en viss lengde, før jeg barberer det igjen. Tar vel underlivet ca en gang annen hver uke (begynner å klø når det blir litt lengde på det), og armer/lår ca hver tredje uke (hårene er myke, lyse og ikke så skjemmende). Så overgangen fra en kroppsdel til en annen er ikke så stor. Hørtes i grunnen ut som en komplisert rutine dette her, men det går stort sett av seg selv (så lenge jeg er singel og ikke bekymrer meg over hva typen måtte synes og mene) Har jo ellers små dun over hele kroppen, men det synes jeg bare er vakkert... det gliterer jo i sollyset Er hårveksten din kraftig på rumpa og ryggen? Hvis du sammenligner med f.eks magen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #15 Del Skrevet 6. mai 2010 Synes det er litt trist at noen her ikke "orker" og dra over leggene i morgendusjen. Om man har så kraftig hårvekst som TS og andre beskriver, så er det ikke bare å "dra over". Det er faktisk en omfattende prosess. Dessuten, om man har så kraftig og mørk hårvekst, er det ubruklig å barbere uansett. 1) Du vil se sorte prikker av hår på den hvite huden. 2) Akkurat som på en mann som har barbert seg på morgenen, vil det stikke litt om kvelden. 3) Ingrodde hår og betente hårsekker er strengt tatt ikke noe delikat det heller. Hvis dere som sliter sånn med hårveksten alle jobber og tjener penger så skjønner jeg ikke at dere ikke får hårene fjernet permanent med laser. Hårete kvinnelegger er virkelig gørrstygt, beklager med det er sannheten! Kanskje de ikke er i jobb? Kan være studenter, arbeidsledige osv. Dessuten, laser koster vel 3000 per gang, og når det er individuelt hvor mange ganger man må ta behandlig (de med kraftig hårvekst må vel ta MINST 4 ganger eller noe?), så blir det fort dyrt. Om man da vil ta lårene og gjerne haka i tilegg, så blir dette fort er betydelig beløp, som blir en reell utgift også for de som er i fast, godt betalt jobb. Slutt å bagatelliser problemet til TS. For de av oss med for eksempel PCOS, er hårvekst et stort problem. Med en barbert legg som kjennes ut som en kaktus etter et halvt døgn, så er det ikke bare å dra over. Og ja, om man epilerer, så må man gjerne gjøre det flere dager i uka. Voksing varer ofte bare en kort liten uke før det begynner å vokse ut igjen også. Dette er KJIPT. Det er et stort sosialt (garderobe på trening, bytte klær forran venninner, si nei til muligheten til sex pga kaktusleggen) og psysisk problem, da man rett og slett føler seg som en ape/varulv/mann. Til TS: Om en mann er glad i deg, så kan du kanskje snakke med ham om problemet? Kanskje han forstår og egentlig ikke bryr seg? Ellers så er det et godt råd å ha en epilator på badet, som nevnt tideligere. Permanent fjerning av hår i ansiktet kan man søke om å få dekket av NAV! (Hårfjerning på kroppen blir vist ikke sett på som nødvendig, så det dekkes tydeligvis ikke.) Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hitgirl81 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 6. mai 2010 Hvis dere som sliter sånn med hårveksten alle jobber og tjener penger så skjønner jeg ikke at dere ikke får hårene fjernet permanent med laser. Hårete kvinnelegger er virkelig gørrstygt, beklager med det er sannheten! Ja kanskje jeg gjør det, men jeg gjør det ikke fordi du synes det e gørrstygt. Det er også helt naturlig... vil bare minne deg på det. Hvis du tar i betraktning antall mørkhårete kvinner i verden sammenlignet med lyshårete, så er de mørke i klart overtall. Det er mange hårete legger det :D Heldigvis har de fleste av oss mange andre attraktive attributter... noen av dem nettopp på grunn av kraftig hårvekst. Vakkert, fyldig hår på hodet f. eks og fyldige øyevipper/øyenbryn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 6. mai 2010 #17 Del Skrevet 6. mai 2010 og ofte en lite sjarmerende bart... Klart de mørkhårede er i flertall. Det er også i Midtøsten/Asia de har drevet med ulike typer hårfjerning i over 3000 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hitgirl81 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 6. mai 2010 og ofte en lite sjarmerende bart... Klart de mørkhårede er i flertall. Det er også i Midtøsten/Asia de har drevet med ulike typer hårfjerning i over 3000 år. Jaja.. jeg regner med at du er blond, så du får være fornøyd med det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2010 #19 Del Skrevet 6. mai 2010 Har jo ellers små dun over hele kroppen, men det synes jeg bare er vakkert... det gliterer jo i sollyset Er hårveksten din kraftig på rumpa og ryggen? Hvis du sammenligner med f.eks magen? Nei den er ikke kraftig, er mer som dunhår, men det synes jo. Synes ikke det er så vakkert jeg da... :gjeiper: På magen har jeg mer enn rygg/rumpe, akkurat fra navelen og ned. Der er det noen mørke hår også. og ofte en lite sjarmerende bart... Klart de mørkhårede er i flertall. Det er også i Midtøsten/Asia de har drevet med ulike typer hårfjerning i over 3000 år. Du prøver å leve opp til nicket ditt eller? Når du ikke har et problem (og tydeligvis ikke vet noe om det), kan du heller holde deg for god til å gå inn i tråder hvor det problemet diskuteres. Du kommer her med en belærende holdning om hvordan vi best skal fikse det, alle skal jo bare gjøre som deg og så er det i orden, og hvis ikke så er vi bare late. Skjerpings. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2010 #20 Del Skrevet 6. mai 2010 Har du Antoinette mistet en mann til en kvinne med hår på kroppen eller noe? Du virker bittelitt bitter ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå