Gjest marthemor Skrevet 18. september 2003 #1 Del Skrevet 18. september 2003 Hei! Jeg har nettopp flyttet sammen med min kjæreste, og lurer på om det er noe vi må gjøre for offisielt å være samboere. Jeg mener, må man registrere noe sånt, slik at man får diverse rettigheter etc. Feks i forbindelse med felles boliglån? Håper noen kan hjelpe meg med disse spørsmålene. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. september 2003 #2 Del Skrevet 18. september 2003 Samboerkontrakt og evt. gjensidig testamente. Disse finnes på www.dinside.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 18. september 2003 #3 Del Skrevet 18. september 2003 Dere må melde flytting til folkeregisteret.. Skal prøve å ikke skrike mer i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 18. september 2003 #4 Del Skrevet 18. september 2003 må man registrere noe sånt, slik at man får diverse rettigheter etc. Jeg tror iallefall man må ha hatt felles registrert adresse i minst 2 år når det er snakk om arv. Hvis den ene av dere (gud forby) skulle gå bort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 18. september 2003 #5 Del Skrevet 18. september 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 18. september 2003 #6 Del Skrevet 18. september 2003 Når man har vært folkeregistrerte samboere i 2 år, kan man også være den som får utbetalt evt. livsforsikring ved død, og man blir i offisielle sammenhenger (eks. om man skal ha støtte til leilighet under partners militærtjeneste...) regnet som "ekte samboere". Så Folkeregisteret er nøkkelen. For å arve hverandre, må man ha gjensidig testamente som nevnt over, og dette bør være bevitnet av advokat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 18. september 2003 #7 Del Skrevet 18. september 2003 For å arve hverandre, må man ha gjensidig testamente som nevnt over, og dette bør være bevitnet av advokat. Smart å få hjelp av en advokat, men hvem som er vitner (må være 2), har ingenting å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. september 2003 #8 Del Skrevet 18. september 2003 Smart å få hjelp av en advokat, men hvem som er vitner (må være 2), har ingenting å si. Bare pass på at de som er vitner IKKE står i testamentet. Jeg har ført opp sambo som arving og foreldrene mine på listen nedenfor. Derfor kan ikke foreldrene mine være vitner. Ellers kan det være hvem som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå