Gå til innhold

Hvordan å kjenne igjen psykopat


Steinar40

Anbefalte innlegg

Unnskyld, men: :hoho: Hvor mange hjerneceller har du, Steinar? Tre? Hvordan er det mulig å prestere et så hjernedødt innlegg som dette? Og du er over 40 år? Jeg vet ikke helt om jeg tror deg. En gjennomsnittlig attenåring har uendelig mye mer livsvisdom enn deg.

Og hva er da feil i det jeg skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel...? Hva skjer i de andre tilfellene da?

Har du ikke hørt om disse kvinnene som skriver frierbrev til seriemordere som sitter i fengsel osv. Det finnes mange veldig rare mennesker - for å si det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hørt om disse kvinnene som skriver frierbrev til seriemordere som sitter i fengsel osv. Det finnes mange veldig rare mennesker - for å si det pent.

Betyr dette at du setter likhetstegn mellom kriminalitet og psykopati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr dette at du setter likhetstegn mellom kriminalitet og psykopati?

Nei. Men det kan nok ofte være klare sammenhenger. Spesielt der det forekommer vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel vil jeg tro at man blir lurt inn i et forhold med en psykopat.

Men da er det altså opp til individet selv å sørge for å komme seg ut av det igjen.

Selv om jeg forstår at dette sikkert ikke er så lett.

Men hva er poenget med å opplyse noe så selvsagt? Du lirer jo av deg uante mengder med svada istedet for å faktisk diskutere - ja det er vanskelig å komme seg ut av et slikt forhold og hvorfor det: Jo fordi h*n er en psykopat

Det ligger i sakens natur.

Jeg antar du har sett at de som refererer til erfaringer med psykopater her i tråden ikke er i forhold til disse nå, så jeg skjønner ikke helt hva det er du vil frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er poenget med å opplyse noe så selvsagt? Du lirer jo av deg uante mengder med svada istedet for å faktisk diskutere - ja det er vanskelig å komme seg ut av et slikt forhold og hvorfor det: Jo fordi h*n er en psykopat

Det ligger i sakens natur.

Jeg antar du har sett at de som refererer til erfaringer med psykopater her i tråden ikke er i forhold til disse nå, så jeg skjønner ikke helt hva det er du vil frem til.

Jeg vet vel ikke hvem som leser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet vel ikke hvem som leser her.

Hva mener du med dette utsagnet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg mener at når man har blitt voksen, så er det vårt eget ansvar og vår egen oppgave, å komme oss ut av et usunt forhold.

Nettopp, Steinar, nettopp! Det er ingen grunn til å trekke det i langdrag. Kjenner du til ordtaket "Kast ikke stein når du selv sitter i glasshus"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, Steinar, nettopp! Det er ingen grunn til å trekke det i langdrag. Kjenner du til ordtaket "Kast ikke stein når du selv sitter i glasshus"?

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig å skille på ulike personlighetsforstyrrelser. Flere av dem går over i hverandre.

Fra artikkelen bak lenken:

Antisosial personlighetsforstyrrelse er en diagnose som stilles ut i fra det amerikanske diagnosesystemet DSM-IV. Diagnosen består i hovedsak av antisosiale adferdsmessige trekk og er ikke det samme som psykopati.

Så ikke i dette tilfellet nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med dette utsagnet???

Jeg mener at jeg ikke vet hvem som leser her. Det er jo ikke sikkert at alle som leser her har vært i et forhold med en psykopat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra artikkelen bak lenken:

Så ikke i dette tilfellet nei...

Antisosiale personligheter kan være, men er ikke nødvendigvis psykopatiske!

Dette står i din referanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, Steinar, nettopp! Det er ingen grunn til å trekke det i langdrag. Kjenner du til ordtaket "Kast ikke stein når du selv sitter i glasshus"?

Man må gjøre det som er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at jeg ikke vet hvem som leser her. Det er jo ikke sikkert at alle som leser her har vært i et forhold med en psykopat.

Men hvor i alle dager har jeg sagt det?

Jeg skrev at jeg antok at du hadde lagt merke til at de som refererer til erfaringer med psykopater her i tråden ikke er i forhold til disse nå.

Ikke de som leser.

Og derfor spør jeg - hvorfor opplyser du om at man er ansvarlig for seg selv osv når det er rimelig åpenbart at dine meddebattanter har tatt ansvar for lengst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Antisosiale personligheter kan være, men er ikke nødvendigvis psykopatiske!

Dette står i din referanse.

Jepp og setningen forut for den er: Psykopati er ikke det samme som antisosial personlighetsforstyrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor i alle dager har jeg sagt det?

Jeg skrev at jeg antok at du hadde lagt merke til at de som refererer til erfaringer med psykopater her i tråden ikke er i forhold til disse nå.

Ikke de som leser.

Og derfor spør jeg - hvorfor opplyser du om at man er ansvarlig for seg selv osv når det er rimelig åpenbart at dine meddebattanter har tatt ansvar for lengst?

Kanskje det ramler noen innom her som er i et forhold til en psykopat nå?

Heter det ikke Kvinne Guiden her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp og setningen forut for den er: Psykopati er ikke det samme som antisosial personlighetsforstyrrelse.

Altså er det uklart, og det er ikke uvanlig at et individ kan ha trekk fra flere ulike personlighetsforstyrrelser samtidig - komorbitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ramler noen innom her som er i et forhold til en psykopat nå?

Heter det ikke Kvinne Guiden her?

Sliter du med leseforståelsen din?

Jeg skriver "de som refererer til sine erfaringer med psykopater" - det betyr de som har skrevet her inne om at de har erfaring med psykopater. Altså de som alt har skrevet i denne tråden om at de har erfaring med psykopater. OK?

Ikke de som leser?

Jeg påpekte at disse har referert til avsluttede forhold og det er vel disse - altså de som svarer svarer deg - du debatterer med?

Og derfor spør jeg for tredje gang - hvorfor opplyser du om at man er ansvarlig for seg selv osv når det er rimelig åpenbart at dine meddebattanter har tatt ansvar for lengst?

Tror du for alvor at en kvinne vil lese dine svar i denne tråden som RÅD for hvordan hun bør oppføre seg i møte med en psykopat???

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...