estrella Skrevet 5. mai 2010 #41 Del Skrevet 5. mai 2010 Det er egentlig litt merkelig å nekte sine barn aktiviteter som skateboard og snowboard. De kan skade seg like mye i de aktivitetene som når de drar på sykkeltur i over flere dager alene eller ror ut til en holme, alene, med gassovn og rødsprit! Min bror på 8 har stått på skateboard ei god stund nå, litt knall og fall, men han tåler det. Han sykler også løp (bmx) og der er det enda større risiko for store skader, men skal ungen nektes fordi det kan være farlig? Da må vi jo bare holde dem innendørs i et polstret rom. De kan tross alt skade seg og dø i diverse ulykker (sykkelulykke, båtulykke, klatre i trær kan føre til at de faller ned og ødelegger seg, bilulykke osv). Dans kan jeg forstå. Selv mener jeg det er en tullete ting, men jeg forstår at det er religiøse årsaker. Har selv gått på kristen skole. Der fikk vi ikke lov å danse (men vi hadde bevegelse til musikk :gjeiper: ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #42 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg svarer på det folk spør om. Å si noe annet er enten et tegn på manglende leseferdighet eller manglende vilje til å lese. Jeg svarer IKKE på alt folk spør om. Bare når: a) Det som det er spurt om har relevans for tråden eller jeg selv finner temaet interessant. b) Vedkommende som spør FØRST har besvart mitt spørsmål på en skikkelig måte. Jeg spurte nemlig først! c) Vedkommene opptrer på en måte jeg oppfatter som i tråd med alminnelig høflighet. Å være anonym er i mine øyne en sterk antydning om at man ikke har tenkt å gjøre det, med mindre svaret er 100 % saklig! At man stiller spørsmål som anonym er en meget god måte IKKE å få svar på. Og noter deg: Et manglende svar kan også MEGET VEL være et uttrykk for min dypeste forakt for det innlegget hvor det ble spurt om noe i. Men det kan altså være både pga a), b) og c) at jeg ikke har svart. Like mye som andre avgjør når DE vil svare, avgjør JEG når jeg vel svare. Helt suverent! Jeg kan ikke se at jeg har påtatt meg noen svarplikt på likt og ulikt som jeg selv oppfatter som irrelevant i forhold til HI eller nonsens! Heller ikke ser jeg noen grunn til å svare dem som ikke viser såpass høflighet at de selv oppfyller b) før de ber om svar på noe. Og husk: Det er JEG som avgjør hva "skikkelig måte" er før jeg svarer! Ellers: Jeg anser debatten på denne tråden som avsluttet fra min side nå. En god debatt har nemlig også en ende, etterpå blir den en krangel. Jeg gjør mitt beste for ikke å delta i krangler, til det er livet for kort! Så derfor: Takk for konstruktive svar. Enhver står fritt til å diskutere videre, men jeg har alså forlatt tråden straks dette innlegget er over, så å spørre meg om noe videre på tråden er det samme som å prøve å spørre en fraværende. du beviste det jeg trodde. du er både arogant og nedlatene mot andre. kanskje du skal lære deg å lese hva andre skriver også og ikke bare klage på andre. har sett trådene dine og ja....du er virkelig arogant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 5. mai 2010 #43 Del Skrevet 5. mai 2010 Ønsker du en debatt rundt religion tar vi det på religionsdebatten. Og vær klar over at jeg ønsker det ikke akkurat nå. Ikke fordi jeg ser på det som noe problem, men fordi jeg pt har andre ting jeg synes er viktigere å debattere. Så foreløpig er det bare å respektere AT det er vårt standpunkt. Enhver står fullstendig fritt til å være enig eller dypt uenig, det vil neppe forandre vårt standpunkt her. Og jeg minner også om at HI her var rundt mengden fritidsaktiviteter, ikke rundt vår tro og livssyn! Startet emne med ditt merkverdige syn på dans på religions forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #44 Del Skrevet 5. mai 2010 PCene er sperret for installasjon/kjøring av exe-filer fra CD/DVD – her kan bare vi logge oss på, så vi vet nøyaktig hvilken programvare som finnes) eller er opptatt med å redigere foto/lage fotoshow. Får jeg spørre om hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 5. mai 2010 #45 Del Skrevet 5. mai 2010 Tråden er ryddet. Helen, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkyh Skrevet 6. mai 2010 #46 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Har ikke lest hele debatten, men vil bare si at jeg syns dine barn er heldige. De er heldige på den måten at de har foreldre som virkelig engasjerer seg for barna sine, som stiller opp for de og som tar seg tid til å kjøre de på diverse sosiale arrangementer. Jeg streker under sosiale fordi jeg mener det er veldig givende for barn å bli kjent med andre barn i fritidsarrangementer. Tenk for en rik barndom de har i forhold til andre barn som har foreldre som bare setter barna deres foran pc'en eller tv'en, og egentlig ikke har tid til å involvere seg i barna sine. Det at du har dine religiøse synspunkter og hva de kan gjøre og ikke gjøre, blir en helt annen diskusjon. Hovedpoenget syns jeg er at du lar dine barn få være med på mange typer aktiviteter, og så lenge de har lyst til å holde på med det, så mener jeg en god foreldre støtter opp om barnet. De sier vel i fra hvis de blir lei av en type aktivitet, og når skolen tar mer tid går det naturlig til at man må prioritere skolen mer. For meg virker det ikke som en problemstilling, med mindre du nekter barna dine å slutte med noe, eller tvinger de til å holde på med noe. Tenk så heldige dine barn er som får vokse opp med foreldre som engasjerer seg, med mange venner, landlig (antar dette da du har 15 mål tomt) og få lov å engasjere seg i forskjellige aktiviteter. Syns du virker som en super mor (eller far?) jeg. Angående religion så er det ganske naturlig at man som foreldre oppdrar sine barn innenfor religionen. Når barnet senere blir modent og skal løsrive seg og danne egne meninger rundt livsstil og religion, så skjer det jo naturlig. De kan drive med dans resten av livet fra de er 18 og til de blir 100 hvis de absolutt vil. :gjeiper: Men det var som sagt ikke det debatten dreide seg om... Ville bare si at jeg ikke er enig i de som sier at det er galt å nekte barn enkelte aktiviter. Endret 6. mai 2010 av Pinkyh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #47 Del Skrevet 6. mai 2010 Angående religion så er det ganske naturlig at man som foreldre oppdrar sine barn innenfor religionen. Når barnet senere blir modent og skal løsrive seg og danne egne meninger rundt livsstil og religion, så skjer det jo naturlig. De kan drive med dans resten av livet fra de er 18 og til de blir 100 hvis de absolutt vil. :gjeiper: Men det var som sagt ikke det debatten dreide seg om... Ville bare si at jeg ikke er enig i de som sier at det er galt å nekte barn enkelte aktiviter. er ikke bare å å skifte relgion for visse mennesker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkyh Skrevet 6. mai 2010 #48 Del Skrevet 6. mai 2010 er ikke bare å å skifte relgion for visse mennesker Diskuterer det ikke her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #49 Del Skrevet 6. mai 2010 Diskuterer det ikke her. du som absolutt måtte dra det opp..så ligemåde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 6. mai 2010 #50 Del Skrevet 6. mai 2010 er ikke bare å å skifte relgion for visse mennesker Så da mener du at ingen skal få oppdra barna sine i den troen de selv tilhører, i fall barna ikke klarer å ta et eget standpunkt når de blir voksne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #51 Del Skrevet 6. mai 2010 Så da mener du at ingen skal få oppdra barna sine i den troen de selv tilhører, i fall barna ikke klarer å ta et eget standpunkt når de blir voksne? mange barn TØRR ikke å ta sine egene standpunt når de blir voksene. noen blir til og med avist av familien hvis de gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 6. mai 2010 #52 Del Skrevet 6. mai 2010 mange barn TØRR ikke å ta sine egene standpunt når de blir voksene. noen blir til og med avist av familien hvis de gjør det Og det har jeg opplevd. Ikke personlig, men nære venner. De trodde ikke på Gud og mente det var galt av dem å tro, men de turde ikke gå imot foreldrene sine ønsker. De som turde ble avvist av sine foreldre. Greit man oppdrar dem innenfor sin tro, men man bør lære dem om andre religioner/trossamfunn/humanisme slik at de ikke føler seg presset til å tro som foreldrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 6. mai 2010 #53 Del Skrevet 6. mai 2010 mange barn TØRR ikke å ta sine egene standpunt når de blir voksene. noen blir til og med avist av familien hvis de gjør det Det var på ingen måte svar på spørsmålet mitt. Det jeg stilte var et enkelt ja eller nei spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2010 #54 Del Skrevet 22. mai 2010 Og noter deg: Et manglende svar kan også MEGET VEL være et uttrykk for min dypeste forakt for det innlegget hvor det ble spurt om noe i. Til en misantrop, av Arnulf Øverland: Og vil du nære dig av taus forakt mot undermåler eller overmakt, da har du funnet dig en billig føde, og du kan rolig ete deg til døde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baz Skrevet 22. mai 2010 #55 Del Skrevet 22. mai 2010 Livet er en risiko uansett hva man velger å gjøre. Om foreldre ikke tør å la barna utforske verden rundt seg, hvordan vil barna bli som voksne? gi de lov til å styre fullt og helt selv, også fotball, snowboard osv, hold heller aktiviteten under oppsyn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 22. mai 2010 #56 Del Skrevet 22. mai 2010 ... En sjelden gang er eldsteguttene + jentene å finne foran PCen med et spill (har fem; sjakk, et mastermindlignende, et «racerbilspill», et ferdighetsspill som går rundt å slukke branner, et simulatorspill med båter som seiles rundt i Europa (husker dette heter Microsoft Ship Simulator), all programvare ligger på server – PCene er sperret for installasjon/kjøring av exe-filer fra CD/DVD – her kan bare vi logge oss på, så vi vet nøyaktig hvilken programvare som finnes) eller er opptatt med å redigere foto/lage fotoshow... Mener du seriøst at barna deres ikke har tilgang til internett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2010 #57 Del Skrevet 23. mai 2010 ... En sjelden gang er eldsteguttene + jentene å finne foran PCen med et spill (har fem; sjakk, et mastermindlignende, et «racerbilspill», et ferdighetsspill som går rundt å slukke branner, et simulatorspill med båter som seiles rundt i Europa (husker dette heter Microsoft Ship Simulator), all programvare ligger på server – PCene er sperret for installasjon/kjøring av exe-filer fra CD/DVD – her kan bare vi logge oss på, så vi vet nøyaktig hvilken programvare som finnes) eller er opptatt med å redigere foto/lage fotoshow... Lurer på hva som er grunnen til det? Synes det høres noe voldsomt strengt ut (nå har jeg godt ut i fra at barna er en helt vanlig og at det ikke ligger andre ting bak). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #58 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg blir gal av å lese denne tråden.. Tas høres ut som verdens strengeste lærer, hjelpes.. Jeg er glad foreldrene mine hadde litt slakkere tøyler på meg når jeg var ung, og fikk oppleve det å være barn og ha et godt sosialt nettverk som jeg klarte å lage SELV Anonymkode: 8158c...86c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #59 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg blir gal av å lese denne tråden.. Tas høres ut som verdens strengeste lærer, hjelpes.. Jeg er glad foreldrene mine hadde litt slakkere tøyler på meg når jeg var ung, og fikk oppleve det å være barn og ha et godt sosialt nettverk som jeg klarte å lage SELVAnonymkode: 8158c...86cTS* Anonymkode: 8158c...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå