Serenity88 Skrevet 4. mai 2010 #1 Del Skrevet 4. mai 2010 (endret) 04.05.2010 Kjære Dagbok "Kom mai du skjønne milde" stemte ikke særlig godt da jeg så ut vinduet etter Joas skrik om mat halv 7 i dag morges. Snøkrystaller fløy gjennom luften og rakk tunge til alle som trodde våren endelig hadde kommet for godt og planen om lang trilletur gikk i vasken. I stedet ble det en lang og varm dusj med verdens fineste lille mann etterfulgt av vill diskusjon via armer og ben uten kontroll og en munn som har begynt å snakke på innpust såvel som på utpust. Jeg tror, til tross for snøskyer, askeskyer og noen tunge skyer i hodet at dette kan bli en bra dag... Endret 4. mai 2010 av Serenity88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 5. mai 2010 #2 Del Skrevet 5. mai 2010 Der var du jo tilbake Her må jeg følge med. Håper alt er bra med dere alle tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 5. mai 2010 Der var du jo tilbake Her må jeg følge med. Håper alt er bra med dere alle tre Velkommen! Det går i hvertfall bra med den minste av oss 3, og det er jo det viktigste! Rører seg i baggen så må styrte ut like raskt som jeg kom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 7. mai 2010 07.05.2010 Kjære Dagbok Ser nå ut til at våren er her for godt og at snøstormen bare var vinterens siste krampetak. I dag skal vi på barselgruppe og gleder oss til det, håper det er noen hyggelige damer med barn vi får møte! Planen er også å få kjøpt en fin ammevennlig topp/kjole til mor som kan brukes på 17.mai, så skal få hjelp av bestevenninne og italiensk is på festningen. Har en litt kranglevoren gutt i dag, men han elsker trilleturer så blir nok orden igjen da og jeg skal ikke klage etter en utrolig herlig kveld/natt! Snart Kysser Mai de længselfulde Ranker, I Luften svæve Elskovsguder glade; Da tør Du nævne dine skjulte Tanker, — Da viser Blomsten sine Hjerteblade. Welhaven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vingle Skrevet 7. mai 2010 #5 Del Skrevet 7. mai 2010 Jippi, Serenity er tilbake! Hvordan arter livet som småbarnsmamma seg? Trives du med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 10. mai 2010 Jippi, Serenity er tilbake! Hvordan arter livet som småbarnsmamma seg? Trives du med det? Tilværelsen er absolutt spennende og ny! Nå har ting begynt å komme litt inn i rutiner, skjønner litt bedre hva Joa ønsker og jeg er flinkere til å sove når jeg får mulighet Min lille trøtting ligger på gulvet ved siden av meg i baggen sin og sover søtt med dirigentarmene sine :kgbaby: Han har oppdaget hånden sin, suttet på den før, men nå vet han at det er hans hånd og han prøver å gripe selv om det er fryktelig vanskelig :rødme: E har fri i dag, men det pøsregner ute... Vi får se hva vi finner på, kanskje vi bare blir 3 sofagriser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 10. mai 2010 #7 Del Skrevet 10. mai 2010 Håper dere får en fin dag selv om det øspøser. Jeg var kliss våt da jeg kom meg på jobb i dag, så måtte legge buksa i tørkeskapet og ta på meg regnbuksa inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 10. mai 2010 #8 Del Skrevet 10. mai 2010 så gøy at du er tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. mai 2010 #9 Del Skrevet 11. mai 2010 Der var du tilbake jo! Gleder meg til å følge deg videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 11. mai 2010 Håper dere får en fin dag selv om det øspøser. Jeg var kliss våt da jeg kom meg på jobb i dag, så måtte legge buksa i tørkeskapet og ta på meg regnbuksa inne Hehe, det gav seg heldigvis utover dagen! Ble til at vi leide bil gjennom bilkollektivet, genialt opplegg forresten og ikke minst miljøvennlig, og dro på byggevare/kattesandshopping Endte også opp med at vi kjøpte 10 dvd'er :dåne: så gøy at du er tilbake Der var du tilbake jo! Gleder meg til å følge deg videre Koselig! ------------------------------------------------------------- Småurolig Joa i går kveld, tok 2 timer før han klarte å roe seg og ikke våknet i et høyt skrik. Alt som hjelper da er vugging og ansiktet til mor eller far ned i hans ansikt viskende på en nattasang Han er ikke så glad i å være på fanget når han er overtrøtt, skriker han bare mer og lengre... Selvfølgelig veldig greit at han ikke er en av dem som MÅ sovne i foreldrenes fang og våkner med en gang han ligger for seg selv, men man føler seg av og til litt slem når man ikke tar opp sin gråtende baby Selv om jeg vet det bare gjør vondt verre skjærer det i mammahjertet... Nydelig vær i Tigerstaden så blir lang trilletur på oss i dag :D Håper været blir like bra på 17.mai! Blir frokost med familie før planen er å ta en tur til Kuba og sjekke ut livet, men det avhenger jo av været Lille J er forresten superkjekk i bunad *smelt* Hva er deres planer for nasjonaldagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 11. mai 2010 Stress! Venter på svar i fra Lånekassen, og utbetaling derfra og ordentlig svar fra NAV og utbetaling derfra! De er så trege En god nyhet! Vi har kjøpt festivalpass til Øya! Festivalbaby Lagt opp til baby på festivalen, med bleiestasjoner og vi har kjøpt øreklokker til barn...og vi bor vel 10 min sparserstur unna sånn i tilfelle Gleder meg! Blir nok barnevakt en dag/kveld, men 3 dager skal lille Joa være med å danse til musikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Livia Skrevet 14. mai 2010 #12 Del Skrevet 14. mai 2010 Så morro med festivalpass! Har skikkelig lyst på øyasommer i år jeg og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 15. mai 2010 #13 Del Skrevet 15. mai 2010 NY DAGBOK! Godt å høre alt står bra til med dere alle tre Svaret fra lånekassen, er det på søknaden om foreldrestipend eller? jeg venter på permisjonspapirene fra skolen i posten så jeg kan sende den inn. Har du venta lenge? Kjenner igjen det om å ikke ta opp sin gråtende baby med en gang, det skjærer i mammahjertet Men man kjenner jo etterhvert igjen hva som bare er litt sutring/urolighet før de sovner, og hva som virkelig er ubehag/sult/bleie.. Skal starte ny dagbok jeg også tenkte jeg, må bare finne en fin tittel Håper dere alle tre får en kjempefin helg, Serenity! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 18. mai 2010 Slitsomme dager... Vet det ikke er fødselsdepresjon, fordi jeg føler virkelig at Joa er min sønn og holder egentlig bare ut på grunn av ham! Resten går bare så utrolig dårlig... Er så utrolig lei av å være meg og kommer meg ikke ut av dette :/ Forholdet med E hjelper heller ikke til, blir bare verre. Vi har det helt greit, krangler lite i forhold til før, men jeg er ikke trygg og trygghet er kanskje det viktigste for meg etter en litt skranglete barndom. Prøver å strekke ut en hånd, men føler jeg bare blir ledd av, gjort narr av, sett ned på, ignorert og jeg tyller meg inn i denne "Jeg er så deppa at jeg ikke orker noen ting" og gjør derfor ting enda verre fordi jeg ikke gjør noe! Fortsatt feit, stygg, lat og fæl... Æsj... Også stresser økonomien meg *ikke qoute* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Føler meg litt bedre allerede egentlig Hjalp å skrive det ned... Synes på mange måter at det er flaut å ha det sånn? Samtidig som det også er flaut fordi jeg vet at jeg kan gjøre noe med det selv, ved å trene litt mer, lese litt mer på skolen, og kutte ut denne angsten. Problemet mitt er vel egentlig om dette skylder angst, eller latskap, evt en blanding? Derfor jeg trykker meg selv lengre og lengre ned... Mye jeg gruer meg til i sommer, skal prøve å ta en prat med E i kveld, håper det hjelper hvis ikke vet jeg ikke helt Jeg har prøvd å gå før, men jeg er virkelig ikke sterk nok til å stå på egne ben virker det som Selv om det for meg hadde vært enklere på veldig mange måter å være alene akkurat nå, bare ha meg selv å "styre med" om dere skjønner? Ambriel: Gleder meg til din nye bok! Tenk at vi er mammaer Venter på svar på lånekassen på søknaden dit...og på utbetalingene jeg skal ha ekstra for 2 måneder Krise om jeg ikke får den godkjent! Knyter seg i magen bare av tanken... Håper du får svar raskt da! Edit: Liten skriveleif Endret 18. mai 2010 av Serenity88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 18. mai 2010 #16 Del Skrevet 18. mai 2010 (endret) Angst er ikke noe man bare blir kvitt med et trylleslag, og angsten kan være sammensatt av så mange ting. Ikke skyv det unna, det har jeg gjort og jeg gruer meg til å ta fatt i det. Men det må gjøres slik at det ikke utvikler seg. Jeg er sikker på at du er sterk nok til å stå på egne bein, men det er viktig at du har et nettverk rundt deg hvis det er det( å stå på egen ben) du ønsker. Å gå ut av et forhold med en liten baby alene og med angsten kviskrende bak ryggen din, så er det tøft! Ta vare på deg selv, gjør det du mener må til for at du skal bli lykkelig og ha det bra vennen! Tenk på deg selv og ikke alle andre! Endret 18. mai 2010 av Frigg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 20. mai 2010 #17 Del Skrevet 20. mai 2010 Kan egentlig signere alt det Frigg har skrevet! Samtidig så vil jeg si at jeg synes du virker sterk, og jeg tror du gir deg selv litt for lite credit iforhold til det å klare seg selv og stå på egne ben. Sånn som situasjonen er nå, så virker det som om du spiser deg selv opp fra innsiden, og sånn fortjener du ikke å ha det. Det er denne tiden nå vi skal nyte, selv om det er slitsomt pga våkenetter, skrikerunger, klesvask og bæsjebleier. Alt det sliter deg ut fysisk, og du sliter deg selv ut psykisk med å sitte inne med de tankene. Jeg var selv lenge i et forhold som rett og slett ikke fungerte, fordi jeg trodde ikke jeg skulle kunne klare meg uten han, eller på egen hånd. Til slutt måtte jeg bare ta en sjanse og har ikke angret på det, for da hadde jeg ikke vært her jeg har vært idag, og samtidig så er jeg en mye sterkere person! Å ha et godt nettverk rundt seg er utrolig viktig, og det trenger man for å bli backet opp! Tilslutt vil jeg bare si som Frigg sa, tenk på deg selv og ikke på andre, og gjør det som skal til for at du blir lykkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 27. mai 2010 #18 Del Skrevet 27. mai 2010 Serenity Har ikke sett denne boken før nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. mai 2010 #19 Del Skrevet 29. mai 2010 Går det bra med deg, søta? Og lille Joa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 31. juli 2010 #20 Del Skrevet 31. juli 2010 Først nå fant jeg dagboken din da.. Ser det er en stund siden det er skrevet noe her, men håper du og Joa har det fint! Husk å ikke ha for høye krav til deg selv, jeg er helt sikker på at du er bra akkurat som du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå