yoga Skrevet 13. juni 2010 #161 Del Skrevet 13. juni 2010 Kan det være du begynner å bli litt overtrent i brystmuskulaturen din? Et av tegnene på det er at en opplever å ha en tilbakegang i øvelsene.. Hvis du er overtrent er det nok lurt å ta en pause fra den øvelsen i 1-2 uker. Hvis det ikke er overtrening hadde jeg byttet ut den øvelsen med feks. liggende flies, eller vanlig benkpress. Er fryktelig kjedelig å krangle sånn med den øvelsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #162 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Det kan jo vera overtrening, men har nettopp hatt over ei veka fri fra styrken, så det var litt rart. Prøvde samtidig alternativer dei siste vekene før treningsfrien, benk med manualar og armhevingar. Det kan tenkas at stanga på det andre gymmet eg har brukt ikkje var 20 kilo, men kanskje 15, og at eg heile tida har trudd at 25 var 30...ikkje så artig det heller, men i det minste ikkje tilbakegang om det skulle stemma. Bare så inni granskogen trasig å ikkje få framgang når eg virkelig føler at eg gir alt. Får inntrykk av at dei fleste jenter som trener styrke tar minst det dobbelte av meg i benken... Nok sutring. Neste gang prøver eg flatbenk:) Vi er bedre vennar. Endret 13. juni 2010 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 13. juni 2010 #163 Del Skrevet 13. juni 2010 Forskjell i vekt på stanga kan være en naturlig forklaring. De fleste olympiske vekstanger pleier jo å veie 20 kg, men kanskje du kan høre med noen som jobber på de ulike stedene om hvor mye den veier hos dem? Vi er ihvertfall to jenter her som sliter med styrke i benken. Kanskje ingen trøst for deg, men det er en trøst for meg... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #164 Del Skrevet 13. juni 2010 Takk for trøst Det hjalp. Det stedet eg var på er i et anna land så eg gidder ikkje å ringa dit for å spørra. Får bare ta tida til hjelp. Har jo økt i andre brystøvelsar som armhevingar og flies, så det går vel framover. *Fokuserer innbitt på det som går bra* Bedre form på 4X4-intervallen i dag,men fremdeles ikkje oppe der eg var for noen veker siden. Neste gang gruser eg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #165 Del Skrevet 13. juni 2010 Mi første veka med periodisk faste er overstått! Vel overstått, faktisk,og eg gler meg til fortsettelsen. Har holdt meg til faste 14-15 timar, og "etevindu" 10 eller 9 timar, alt ettersom. Altså den litt lighte varianten, anbefalt for kvinner (men det er sikkert meir individuelt ka ein synst er OK). Fra tirsdag av har eg kutta ut frukost,i alle fall frukost før eg dreg på jobb. Slik har arbeidsdagen sett ut: 08: stå opp 09:på jobb 10 eller 11: mat, og MYE av den 14 eller 15: meir mat! 1630: trening, eller heim 1800: hiver innpå noe om eg har trent 19-20: middag Helgene litt forskyve, så klart. :sleeping: Inntaket har låge på 2000 kalorier og litt over på treningsdagar, ca 2200-2400. Teller kalorier no, men håper å kunne slutta med det etter ei stund. Sjølom det er litt artig trur eg ikkje det er veldig sunt å bruka mykje mental energi på det. Noen observasjonar: * Eg er sulten om morgonen. Men ikkje så sulten som eg har trudd.:)Synes faktisk det er befriande å kunna ha "fri" fra mat nokre timar, kanskje kjenna litt på sulten, og heller kosa meg med god samvit litt seinare. * Som mange andre har eg vore plaga med småspising. No er det forbi! Fordi eg hittil har spist etter "ofte og lite"-prinsippet,og derfor aldri blitt ordentlig mett, har eg hatt tendens til å heile tida putta noe i munnen.. Det gjorde det jo vanskelig å holda kaloriinntaket nede på et nivå der eg ikkje la på meg-sjølv om eg trente mykje og hardt. Har "alltid" vore eit matvrak, som ikkje kunne "styra meg" rundt mat. Og no: matsuget er meir eller mindre vekke- matvraket i meg har fått mindre makt. Eg et meir intuitivt. Det er endå meir befriande, ein liten revolusjon, faktisk. * Eg kjenner meg frisk, opplagt, i godt humør. Har og fått "ryddebyga" eller aktiv-røsh om morgonane, er veldig produktiv før frukosten. Snålt. * Vekta har droppa til 67.1 og den breie baken har skrumpa noen hakk på målebåndet. Oppsummering: FORNØYD! Detta skal eg fortsetta med. Med mindre min reaksjon på metoden endrar seg drastisk, blir detta etemønsteret permanent. Målene mine fra i januar er no 4 cm og 1100 gram unna. Dæven eg må reevaluera. Hilsen happy-heksa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 13. juni 2010 #166 Del Skrevet 13. juni 2010 Wohoo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #167 Del Skrevet 14. juni 2010 Gleder meg til treninga i dag! Gleder meg til å føla meg pumpa! Gleder meg til å svetta! Gleder meg til å føla meg som ei vridd men lykkelig vaskefilla etterpå... Gleder meg til å eta ein god middag. Gleder meg over å kjenna at kroppen bli sterkare og sterkare for kver dag som går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 14. juni 2010 #168 Del Skrevet 14. juni 2010 Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #169 Del Skrevet 14. juni 2010 Det var DIGG! Men venstre lår var av ein ukjent grunn litt hovent og verkete, så holdt meg på 50 kilo i knebøyen og tok ikkje av på utfall heller. Ryggen min må eg passa på. Derfor har eg meir eller mindre bytta ut rumenske markløft med utfall bakover. Det er herlig godtvondt Håper å klara 55-60 kg i bøy før eg drar på ferie om to veker. For no jobber eg intenst med bakside lår her! Har lest fleire stader at kvinner er quadriceps-dominante (fænci!), dvs mykje sterkare på framside lår enn bakside lår. Det gjelder visst heile forsida av kroppen, men spesielt i beina. Denna ubalabnsen blir meir markant med årene med mindre ein jobber aktivt for å motverka den. Å vera mykje sterkare foran enn bak har visst samanheng med kneplager og kan over tid innverka negativt på holdningen, ved at stramme musklar i front "trekker" og gir ein lutande holdning. Alt dette veit eg ikkje om er sikkert, men bakside lår er i alle fall ein svær skjelvande puddingmasse samanlikna med forsida. Så her er det bare å peisa på. Kom gjerne med tips jenter! Tidlig opp for styrke overkropp i morgon. Var omtrent kødannelse i styrkerommet i ettermiddag...og det synst eg er pyton. Klarer ikkje heilt å konsa når noen står og venter på at eg skalbli ferdig. Då er det bedre å gå tidlig pådagen. Men eg aner faktisk ikkje kossen det skal funka saman med fasten å trenaom morgonen. Trim på tom mage er forsåvidt greit men blir det noe særlig futt av det??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 14. juni 2010 #170 Del Skrevet 14. juni 2010 Du! Jeg er alltid nyskjerrig på antall kg. löftet osv, noen grunn til at du ikke logger detaljert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 14. juni 2010 Forfatter #171 Del Skrevet 14. juni 2010 Jepp, latskap! Men fordi du spør så pent, her er dagens: Nedtrekk bredt grep: 10X20 10X25 5X30 6X30 (på forrige gym tok eg 5X40 i nedtrekk, derfor er detta litt sure tall å logga) Sittande roing: 10X20 10X25 10X30 8X35 Knebøy: 10X20 8X30 8X40 8X50 (10X80 beinpress (og på forrige gym tok eg som regel 120 i beinpress-her er det noe rart...) Utfall bak med manualar 10X22 10X22 8X27 (dette er altså vekta for begge manualane til sammen...!!) Tåhev: 12X25+kroppsvekt 12X30+KV 12X30+KV Planken 4X60-65 sek Sit-ups med ball droppa eg i dag pga nakken, men ligger som regel på 3 sett og til sammen over 100 sit-ups. Så, ingen imponerande løft akkurat Men det kjæm vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 15. juni 2010 #172 Del Skrevet 15. juni 2010 Tusen takk! Absolutt ikke dårlige löft dette da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #173 Del Skrevet 15. juni 2010 Og der hadde eg rota bort nøkkelkortet mitt, så stod opp to timar før tida i dag til...vel ikkje ingen nytte, men definitivt mindre nytte enn planlagt. Då blir det trening i ettermiddag i stedet. Kanskje lika greit, var ikkje veldig optimistisk med tanke på å trena på tom mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan Skrevet 15. juni 2010 #174 Del Skrevet 15. juni 2010 Her har jeg lyst til å følge med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #175 Del Skrevet 15. juni 2010 Velkommen Chan! Treninga i dag gjekk heilt OK, men glømte heilt den flatbenken. Det vart i stedet nok ein skuffande runde med skråbenk. No har eg forresten trent den i snart 10 veker utan å auka. Noe må vera gale... Ellers var treninga digg, fikk god kontakt og følte meg passe knust etterpå. Sprang intervallar litt fortare i dag, snart tilbake der eg var. Eller endå litt raskare helst I morgon blir det FRI fra trening!! Eg treng det. Kroppen er sliten no. Når eg tenker meg omhar eg ikkje hatt heilt fri siden sist onsdag. Og då var det fordi eg var sjuk...treningsnarkoman, moi? "Sunne" kaker fortsetter å spretta opp på kjøkkenet. Har begynt å laga proteinmuffinsane med banan (vinnar!) og tester no ut samme oppskrift med kokos. Tester i morgon så snart fasten er over Noe lavkaloriis har eg og smurt ihop. Spent på den. :is: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan Skrevet 15. juni 2010 #176 Del Skrevet 15. juni 2010 Nå hopper jeg rett inn uten å ha peiling på hvordan du trener og har trent den siste tiden da, så med forbehold om det: kan hende stagneringen i skråbenk kommer av litt for mye trening (i forhold til det du skriver litt lenger ned)? Ellers kan det jo selvfølgelig bare være en av "stagneringsstasjonene" som kommer innimellom, eller mange andre grunner også åff kårs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #177 Del Skrevet 16. juni 2010 Joa, overtrening har vore forslått her før, men eg kjem altså rett frå ei friveka frå styrketrening så det høres litt rart ut. Stagneringen har vel egentlig vært permanent siden eg begynte på ordentlig med logging og greier for et halvt år siden. Benk då og no er ganske likt... Grunnen til at eg synes detta med benken er så synd er at bryst og overkropp er mine desidert svakaste punkter, som eg verkeleg treng å styrka. Då er det bare å gi endå meir guff. For "dårlig genetisk utgangspunkt" er ikkje ein unnskyldning som duger for meg. Desto større seier å faktisk klara det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chan Skrevet 16. juni 2010 #178 Del Skrevet 16. juni 2010 Du løfter ikke for tungt, da? Altså for mye nært max over for lang tid? Det er ikke meningen å blande meg så mye altså, så jeg skal gi meg etter denne posten , men det har jeg dumma meg ut på mange ganger. Moro å trene tungt, også har jeg trent altfor nært max altfor mye, uten helt å merke det selv før det stopper litt opp. Og da har det ikke hjulpet noe særlig med én friuke - for min del. Men uansett (bare hopp over synsingen min hvis du vil): bra innstilling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 16. juni 2010 Forfatter #179 Del Skrevet 16. juni 2010 Nei nei, tusen takk! Eg liker synsing! Ellers hadde eg nok ikkje hatt logg på nettet Du har kanskje rett i det, eg har pressa ganske hardt på for å prøva å maksa i benken over lang tid. Høres ut som typisk meg egentlig - litt tut&kjør Tester igjen på fredag og ser an ka eg skal finna på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. juni 2010 #180 Del Skrevet 16. juni 2010 Hmm, interessant. Noterer meg bak øret. Guri jeg har mye å lære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå