Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Sports tracker er slett ikke dum, har brukt den selv tidligere. Har noen få ganger opplevd at den er litt på tur fordi den plutselig "hopper" mellom satelitter, slik at den fucker opp distansen, men generelt gir den en veldig god pekepinn på hvor langt du løper. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen lærer aldri...

Er ganske så sliten etter nærare to timar på sykkelen og noe tilsvarande traskande i butikkar. Derfor blei det stor middag på meg. Og no skal eg lada opp til kveldsøkta. Kjenner det kan bli heftig tungt etter både joggetur, sykling og gåing, men skal lova meg sjøl å ta det rolig. Litt lettare vekter i dag, så blir kroppen glad.

Gler meg likavel. Hihi!

Forresten fant eg ut at den godaste sports trackeren ikkje teller kalorier når ein syklar. Det synst eg var låkt. Skalfomlamed innstillingane og se. I mellomtida finn eg ut ca på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låkt er ein favoritt hos meg i alle fall!

Jeps då var slappfisk-økta over! Ikkje heilt slapp då, guffa så mye eg klarte på manualar og armhevingar.

Ser ut til at 12 kilo er maksvekta på manualar eg klarer å håndtera på skråbenk. Skal testa flatbenken neste gang.

Armhevingar er ikkje mi greia, kroppen er tynn og fislete fra midja og opp, og liker definitivt ikkje å måtta løfta på akterspeilet men i dag SKULLE den, så eg klarte på det meste fira armhevingar på tærne. Fornøyd med det! Målet er fem. For eg kjente mens eg holdt på at detta var ein øvelse eg hadde godt av- så no blir det armhevingar kvar gong. Trur eg bytter den ut med enten flies eller benken for ei stund.

So...etter litt forskning har eg funne ut at eg har forbrent over 1500 kalorier i dag- på jogging, sykling og trening. Ikkje verst...men det merkes. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frisk og glad
etter litt forskning har eg funne ut at eg har forbrent over 1500 kalorier i dag

Helt vilt :overrasket:

Flink du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det hørtes litt vilt ut ja. Det var jo ikkje planlagt å svi av så mange men den sykkelturen tok jo med seg rundt 600 stykker.

Likavel, det var ikkje ein dag med ekstremt mye aktivitet til meg å vera. Trur eg har ganske høgt forbruk for tida.

Og jada,i dag er det MATMATMATMATMAT og ikkje noe trening.

Forresten har eg oppdaga at vekta har skutt i taket.

:vekt:

Trur og håper det er vatn det er snakk om, på et døgn gikk eg opp over to kilo! Men eg vil ikkje at vekta skal visa 70 når den egentlig burde visa 68....buhu. :cry:

Derfor skal eg prøva å bli kvitt vatn i dag. Ikkje ved å grina, men ved å kutta litt på karbohydratene, drikka grønn te og kaffi og ikkje trena. Så ser vi i måro.

Har dåkke noen fleire tips til å få vatnet ut av kroppen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vann i kroppen trenger påførsel av vann for på best mulig måte å kunne skilles ut gjennom nyrene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt innpå 2.5 liter and counting....:)

Har vore ute ein tur og vimsa, men i kveld blir det slaraffen på sofan. Skal jo opp og knusa beinmuskulaturen til pinneved i måro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda. :(

Vekta viser 69.4 så eg har gått ned, men eg begynner å lura på om eg faktisk har lagt på meg på ordentlig. Eg har spist som ein gris og trent som ein hest, og ingen av desse dyrene er flinke å tella kalorier.

Eg er ikkje så flink med maten, spiser generelt alt for mye. Sånn gikk det og i går. Problemet er at eg HATER å tenka på matinntak. Når eg gjør det blir eg stressa og sur og lysten til å eta meir enn eg skal kjem snikande. Dessuten må eg læra meg å ikkje eta proteinbarar...dei er ein "trigger" av dimensjonar med alt sukkeret.

I dag skal eg forsøka å gi faen. Det er som regel det einaste som hjelper når eg skal prøva å eta litt mindre. :)

Men først blir det trening. Skal testa ut dynamisk oppvarming, øvelsane ser dåkke her:

http://www.iform.no/pub/art.php?id=1513

Tar ikkje alle øvelsane, men dei som er lettfattelige. Synes sånn oppvarming er gørr, men litt er mye bedre enn ingenting...

Detta blir ein kanondag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være at det er muskler du har lagt på deg? At fettprosenten har gått ned, men siden du har fått mer muskler så har vekta gått opp...?

Å gi faen høres ut som en god plan! :) Det viktigste til syvende og sist er jo at du har en kropp som fungerer og gir deg mye energi og glede, sant? Du er jo ikke tallene på vekten, du er jo deg som person- eller her; madam_mim. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Yoga, I WISH! Fader eg drømmer om muskler dag og natt!

Det var eit veldig fint og hyggelig svar, leste det rett før eg drog på trening og det hjalp så visst på humør og form.

For i dag har eg ein ny maks....

:bolledeig: 55 kilo i knebøy! :bolledeig:

Og eg gikk bra ned og, sjekka i speglet og estimerte kor langt ned eg kunne gå før korsryggen krumma seg, og det var nesten parallellt, dæsken kor fornøyd eg er.

Dåkke veit sikkert dei gangane når alt bare funker. Du lesser på og lesser på og det bare flyr opp. Sånn var det. Og eg er sikker på ein ting- eg har 60 kilo i meg. Bare vent! Før sommaren er over (og den slutter tidlig der eg bur) skal eg ha 60 i boks.

Dæven, nei detta var artig. Ser ut til at beina mine har komt seg betraktelig. Kanskje detta proteinpulveret har noe for seg likavel? (var nemlig veeeldig skeptisk ei stund men har testa det no siste måneden). Eventuelt kanskje det er min store kjærleik ettbeins rumenske markløft som har æren? Liker å tru det sjøl om eg starta den affæren sist veka.

Bakside lår kontra framside lår er visstnok veldig svake hos kvinner (hos meg stemmer det!), så det hjelper vel å få fyrt opp der bak.

intervallar sprang eg og hakket fortare i dag enn sist, 3. 35 km på 20 min (med tilsammen 12 minutters løping og 8 minutters gange).

Jaja, eg bare sitter her og flirer som et sjøldiggande nek.

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Coarvi

Stikker innom og legger igjen noen spor jeg, har sniklest litt her før uten å si ifra... :sjenert:

Er selv relativt ny innen styrketrening (begynte i januar, men begynte på ordentlig program først i april), så det er veldig motiverende å lese om framgangen til deg som også er en smule ny! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Yoga :) Så kjekt at du er innom Coarvi.

Er absolutt ny på ordentlig styrketrening, så det er kjekt å ha fleire med seg "på laget". Eg har trent styrke i mange år, men ikkje særlig målretta (utenom "vil bli tynn") eller med et program. Pga mangel på "mål og meining" datt eg ut av og til, gjerne over lengre periodar. Derfor er eg så glad for at eg endelig har funne noe som fungerer og som eg faktisk blir motivert av KVER DAG. Då er logginga essensiell. Før logga eg ikkje, og pers hadde vel gått meg hus forbi...om den nokonsinne hadde komt vel å merke.

:)

Jepps jepps, no har eg ein relativt sunn middag å langa innpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...