Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Hei hei alle! Så kjekt med masse besøk.

Enigma: Bli med! Berlin er stedet sitt. Flatt og flott! Bra restitusjonsmuligheter med mye kaker, wurst und dunkelbier etter løpet.

Shamim: Det der var ein farlig link. Eg kicka sjølvsagt på isødet: http://www.polar-circle-marathon.com/

Resten såg digg ut og. Skal vi starta kampanje og få kvinneguiden til å sponsa oss?

SportyShorty: Berlin halvmaraton er egentlig bare ein fattig trøst fordi eg ikkje kan vera med i styrkeløft sånn som dei store tøffe jentene :grine:

hehe neida :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Berlin er flott! Jeg elsker byen, jeg giftet meg der ;) Og skal tilbake i år og, på et eller annet tidspunkt! Har du løypeinfo jeg kan titte på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let's do it! Burde ikkje vera noe problem å få ein sponsor, så kjekke og greie som vi er.

Shamim og Enigma: eg er klar for t-skjorter, pannebånd og privat-duskedamer.

Seriøst, detta burde vera mulig. :) Blei gira på å sjekka.

Sportyshorty: var Enigmas link løypeinfo nok? Her er et bilde av løypa, men endringar kan nok skje siden dei riv ned og bygger nytt non stop i denna byen:

http://www.bellevuetours.dk/ftpupload/grupperejser/sportsoplevelser/halvmarathon.jpg

Om trening: sitter her og skal på trening men kjem meg liksom ikkje av gårde. For første gang på lenge er eg litt...mindre gira. For ein ulykke! Er for øvrig framleis støl etter beintrening mandag,og i dag er det bein igjen.

Men i dag er det fridag og "sovedag" så å sitta her og glo blir kjedelig. Eg sier at i dag tar vi det rolig og pent på trimmen. Kanskje blir det litt mag i likavel? Eg glermeg allereie til rumenske markløft. Trur eg er forelska i dei....:rødme:

SÅNN! OPP OG AV GÅRDE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let's do it! Burde ikkje vera noe problem å få ein sponsor, så kjekke og greie som vi er.

Shamim og Enigma: eg er klar for t-skjorter, pannebånd og privat-duskedamer.

Seriøst, detta burde vera mulig. :) Blei gira på å sjekka.

Sportyshorty: var Enigmas link løypeinfo nok? Her er et bilde av løypa, men endringar kan nok skje siden dei riv ned og bygger nytt non stop i denna byen:

http://www.bellevuetours.dk/ftpupload/grupperejser/sportsoplevelser/halvmarathon.jpg

Det burde helt klart la seg gjøre, og mye morsommere og mer motiverende om man har noen medsammensvorne. :ler:

Kom du deg på trening og hvordan gikk det med beintrening hvis du fortsatt var støl? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅNN! OPP OG AV GÅRDE!

Kom du deg avgårde og fikk nydt din nyeste favoritt øvelse? :trene::)

Edit: skriveleif

Hvordan skrives egentlig nydt? Å nyte, nyter, nøt?, har nydt/nytt? Hmm.. hehe..

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det skrives nytt.:) Nyter, skal nyte, har nytt....blei litt usikker sjøl.

Har og masse skriveleifar, mest pga ein space-tast som er føkka.

JA, det blei trening, endelig med litt futt! Fikk kost meg masse med rumenske markløft, i dag tok eg 4X10 reps med hantel 8,10,12 og 14 kilo, fornøyd med det. Holder då hantelen kun i eine handa, den samme sida som foten eg står på. Trur det er sånn det gjøres, det funker i alle fall som bare pokkern. Stølheten var såpass svak at det gikk greit. Men den kjem nok tilbake i morgon...

Øvelsen tar visst litt oppover nedre rygg/korsrygg og, men det føles riktig, som om eg trener korsryggen på ein god måte. Trudde det var omtrent umulig, hehe.:)

Hovedutfordringen er balansen, å holda ryggen rett og ikkje begynna å "dra" hantelen opp med armen, som fort skjer om eg ikkje konsentrerer meg.

I tillegg vart det knebøy opp til 50 kilo. Slit enno med knebøyen, føler virkelig at eg gjør noe veldig feil. Klarer f.eks ikkje å gå særlig langt ned pga ryggen, og føler egentlig ikkje at eg gjør ordentlige knebøy.

Prøver å få til ein PT-time i Oslo når eg er innom der om noen uker, så får eg kanskje innøvd litt fundamental teknikk.

Ellers er helligdagen via kjæreste, mat, kino, mat, smålabbing rundt omkring og sikkert litt meir mat. :)

I morgon blir det ny kamp med benkpressen (grr!) og jogging i parken.

Ang maraton: om det er noen som er gira på å joina til Berlin neste vår kan vi få til noe. Eg drar uansett. Halvmaraton gjekk i mars i år. Berlin maraton om hausten ser ikkje ut til å ha halvmaraton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trening unnagjort og no er eg både sint og glad.

Vi tar gleden først:

Glad fordi eg har løpt 8 kilometer i parken, 4X10 minutter med to minutters gange imellom. Kjentes godt og (nesten) ikkje slitsomt! Bare deilig. Godt å springa ute i stedet for den evinnelige tredemølla.

Sint på benkpressen, eller egentlig,på min svake muskulatur som ikkje lar meg gjennomføra målet mitt denna veka heller. For andre veka på rad har målet vera å auka frå 4X30 kilo reps til 5X30 kilo på skrå benkpress. I stedet klarte eg færre enn før i dag. Blir nesten litt trist av at det går så dårlig. Pressder meg alt eg kan men vil jo ikkje mista stangaogknusa ribbeinaheller...

Mindre styrke var gjennomgangstema for alle øvelsane i dag. Så kva er det som gjør det?

- Eg har IKKJE spist for lite (heller motsatt), og spiste før treninga

- Hadde treningsfri i går

- Eg drakk to øl i går. Alkohol har "svekka' meg før, men det var jo veldig lite...?

- Litt dårlig oppvarming kanskje.

- Sove godt og lenge!

Noen som har innspill? Mulig det bare er "ein av dei dagane"...Men den benken er virkelig ute etter meg altså!

Ellers har eg oppnådd desse målene for veka:

8Xhøge dips (med beina på ein annan benk)

16 vanlige dips (med beina strake og hælane i golvet)

Så egentlig er eg ved godt mot! :)

Har leikt med tanken på ei veka med treningsfri. Blir nok snart, i alle fall fri fra styrkerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: for løping, og :fy_fy: til benkpressen! Du har ikke vurdert å variere litt da? Vanlig benkpress, flyes, benkpress m. hantlers osv? Eller har du mulighet til å ha en spotter så du kan presse deg litt ekstra? Er du i området "mitt" så spotter jeg gjerne ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe jeg syns har hjulpet meg når benken har stått helt fast, har vært å variere med øvelsen- som Shamim nevner over. Istedet for benk har jeg feks kjørt skråbenk med manualer i en periode, for deretter å gå over til benk igjen. Skråbenk tar litt andre muskler enn vanlig benk, og det har nok vært lurt, hos meg, og få styrket dem litt også. :)

Mindre styrke høres ut, i mine ører, som enten "en av de dagene", eller at du har hatt en periode med litt for mye trening i.f.t kroppens "ønsker".

En flott fredagskveld ønskes deg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, hjelp og oppmuntring!

Shamim: Tusen takk for tilbudet!

Med mindre du bur langt i nord er vi ikkje samma sted...:) Men er vi det slår eg til!

Begge: Ja, har vurdert å variera litt meir. Har gjort noen liggande benk, f.eks, og liggande benk med manualar. Det er skråbenk med stang eg kjører til vanlig, den eg er så sinna på. Noe sier meg at eg er sterkare med manualar enn med stang. Har ingen 15-kilos manualar, men har 14 og 16. Hittil har eg kjørt opptil 12-kilos på liggande benk.

Kjører forresten flies som fast del av programmet i tillegg til benken. Vurderer og armhevingar, der suger eg fundamentalt, klarer 4 max (og i dag ingen...):)

Trur eg skal ta tipset og kjøra manualar neste veka- eventuelt liggande benk med stang. Så ser vi kor eg havner etter kvert.

God fredagskveld tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bor jeg nok ikke like langt nord som deg nei (Trondheim)! :)

Jeg er hvertfall svakere med manualer enn med stang.. Og svakere på skråbenk enn vanlig :gjeiper: Selv om jeg sluttet kjapt med skråbenk med manualer da, fordi de ligner litt for mye på skulderpress og det er for stor risiko for dette-ut-av-ledd-skulderen min. Har kjørt "vanlig" benk med stang mye mer enn noen annen variasjon, men også en del armhevinger innimellom. Må si jeg liker den vanlige best, siden jeg er sterkest i den.. :fnise:

God fredagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, jeg kan ikke bidra med så mange styrke-råd... annet enn å si at noen ganger funker bare ikke ting, mens andre ganger forventer man ikke framgang og får DEN maksen. Det kan virke litt ulogisk noen ganger... men jeg har bare lært meg å akseptere det, så får det heller bli en positiv overraskelse når det løsner ;) (Men som sagt, jeg har aldri forsøkt å trene supersystematisk heller. Jeg bare prøver å øke litt nå og da jeg :))

Pluss at muskelutvikling tar tid! Jeg tror det er en komplisert prosess som ikke nødvendigvis er lineær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Shamim du er ikkje halvveis ein gang! Hihi.

Takk for råd Annikken. ER nok litt utålmodig av meg ja.

Kanskje eg skal kjøra litt vanlig benk, om så bare for å få tilbake sjølvtilliten. Merker den har fått seg ein knekk denna veka.

Har tenkt litt på korleis det er på gymmen eg går no. Hyggelig plass, men veldig kjønnsdelt. Eg har aldri sett ei anna jente i styrkerommet, for eksempel. Derfor er eg alltid den minste og mest puslete, og når eg ligg der og slåst med 30-kiloen føler eg meg ofte litt nedpsyka av alle desse store sterke menneskene (det er få av dei virkelig store gutta, men som mann er du jo som regel ganske sterk ifht ei kvinne). Dei fleste andre starter med 40-50 kilo i oppvarminga...

Idiotisk å la seg påverka, men eg trur det har noe å si. Derfor må eg finna ein måte å psyka meg sjøl opp på. Pep-talka!

:)

Ha ei fin helg så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, så syne de aller fleste gutta at det er kult med ei jente i styrkerommet. Jeg har et par ganger spurt om noen kan spotte meg (gjerne noen jeg har sett deg flere ganger), og jeg har til dags dato enda ikke fått nei. Som regel har de vært veldig støttende og pushet meg/motivert meg ekstra. Så du har ingen grunn til å føle deg dum eller puslete. Det ville i grunnen vært litt rart om du kunne løftet like mye som en som er 20 kg tyngre enn deg og uten noe særlig trening, så jeg tror ikke noen reagerer på at en jente ikke løfter like mye som dem. ;) De har jo begynt et sted de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enigma, du har sjølvsagt 100% rett i det du seier. Eg veit det jo egentlig.. Takk for påminnelsen!

Har vært litt fjern pga ting som måtte gjørast og folk som eg måtte se. Så no på nasjonaldagen er eg på plass igjen. Siden eg befinner meg i utlandet er jo ikkje 17.mai så big, så eg droppa festen og drar på trening i kveld. Deilig!

Søndag sprang eg vekas 4X4 intervall, og brukte 28 minutt på 4.6 kilometer. Ein liten økning, kjempefornøyd med det. Men gud det var hardt!

Ny veka, nye moglegheiter...

Vekas mål er som vanlig skrå benkpress 5X30 kg. 6g eg har einplan: På første økt med bryst skal eg ikkje nærma meg den stanga, men ta benkpress med manualar i staden. Trur eg og stanga er blitt uvennar, så eg prøver ein annan måte. I tillegg blir det armhevingar. Og så prøver eg stanga igjen på fredag.

Eg har og lyst å auka endå litt på intervall, til 4.7 km. Det skal bli ein utfordring.

No må eg bare venta til rushtida er over så drar eg på gymmen for å bøffa opp rygg, bein og mage. YESS!

PS: Gratulerer med dagen til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God trening! Blir man uvenn med stanga kan det være greit å finne andre venner en liten stund. ;) Armhevinger har vært genialt for meg for å øke i benk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig, gidder ikkje kasta vekk tid på den teite stanga når eg kan leika med manualane i stedet. :)

Måtte bare loggameg på og sei at eg har hatt ei FANTASTISK økt no på kvelden. Var ikkje ferdig før nærmare kl. 23,men det var DIGG! Fikk så bra kontakt og hadde masse energi. Energien kjem nok frå litt abuse av proteinpulver, samt ein STOR middag beståande pølsa med masse sennep. Veldig glad i sennep...yum!

Har klagd over litt lite futt i det siste så eg bestemte meg bare for å spisa meg til litt energi. Funka fint det, men litt uvant å vera så mett på treninga. Gikk greit siden det ikkje var hopp og sprett.

Tar ny kveldsøkt i morgon, men joggeturen skjer definitivt i dagslys i morgon tidleg! Dæven det betyr to økter på ein dag...det er passe avansert! :Hehe:

Natta! Og PS: Eg ELSKER å trena!

:yvonne: (meg og trening)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og ny løpetur. I dag gikk det littegrann tregare enn sist,kom ikkje til 8km på 46 minutter den her gangen. Beina var ganske tunge etter å ha fått bank i går. Men eg er fornøyd med å ha løpt såpass lenge, 4X10 minutt er ein fin tur. I kveld blir det ny runde på styrke, bryst, skuldre og armar skal få kjørt seg. Og den benken kan bare glømma at eg kjem og legg meg oppå han i dag, no er det manualar og armhevingar som gjeld!

Eg har ikkje pulsklokka,men i dag har eg brukt noe som heiter Sports tracker som ein kan lasta ned til Nokia-telefonar. Den snakker visstnok med satelittar så du får opp kart (men då må du brukanett trur eg), i tillegg så holder den rede på kilometer, skritt, tid og gir deg kaloriforbruk og gjennomsnittsfart etter løpeturen. Er jo ikkje så nøyaktig som ei pulsklokka men duger for meg å se sånn ca.

I dag fekk eg 7.64 kilometer, 46 min og 543 kalorier. Regner ut på grunnlag av alder, vekt og kjønn,så heilt off er den nok ikkje. Skal testa den på sykkelturen og-ganske artig å veta ka tempo og energiforbruk ein har.

Anbefaler Sports tracker-den er gratis enn så lenge (visstnokfordi den er i beta-versjon, seier mi kjelde). Bare søk på "Sports tracker Nokia" så kjem den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...