Gå til innhold

Mims megamix

madam_mim

Anbefalte innlegg

Ein gåtur og litt armhevingar samt fjasing med strikk blei dagens trim. Ikkje allverdens av tid men føltes godt og det var definitivt TUNGT!

I morgon blir det litt styrke på treningssenteret igjen- morgontrening på tom mage, det er eg ikkje vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:duskedame:

Jeg merker at løping ikke er noe problem på tom mage, verken langturer eller 4x4 osv, men tung styrke er ikke like moro. Da prøver jeg å passe på å spise ett eller annet først, for å ha litt å gå på. Men det er sikkert forskjellig fra person til person så du vet jo best selv hvordan du reagerer^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake fra ferie! :)

Etter å ha lest oppdateringene dine, kjenner jeg at jeg gleder meg til å starte opp med styrketreninga igjen. Takk! :) Om litt over en uke er det min tur også, skal bare feriere litt mer først. :gjeiper:

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sprang noen minutter og så styrke. Tok det ganske tungt men var litt rar i korsryggen så kjørte meir utfall enn knebøy på beina. Det var DIGG! Klarte nesten ettbeins knebøy og. men bare på høgrefoten då. Har veldig stor styrkeforskjell i venstre og høgre fot...her må det trenast.

Knebøy

Utfall fram og bak

ettbeins knebøy

negative chin-ups

nedtrekk bredt grep

smalt grep (sånn for biveps og skuldre)

roing

litt småplukk på rygg og skuldre

fronthev

Mens eg sprang tenkte kor lykkelig eg var fordi eg SLAPP å gjøra 4X4. Fader det var så tungt før sommaren når eg sprang raske intervallar. PAIN! Men eg må vel ta litt intervall skal eg få futt i ferieflesket. Snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag har eg VONDT! Lenge siden sist AU AU AU.

Liten gåtur for å løsa opp,men jogging er utsatt til i morgon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kom oss endelig på joggetur, 6,2 km på 37 minutter. Gikk heilt fint, kun ein litt uggen smak i munnen etter gårsdagens øl...:)

I tillegg fant vi kvann på turen, som eg skal ut igjen og plukka seinare. Fint med nytteplanter i hagen, kvann er god å laga te av, i følge folketrua hjelper den mot og for ALT!

No har eg begynt å tenka på å komma i gang med pitelitt struktur på treninga igjen. Skal fortsetta med rolige joggeturar på halvtime + fram til snøen kjem, to-tre langjogg i veka er målet. I tillegg to-tre styrkeøkter, men program har eg ikkje bestemt meg for. Kanskje noe old-school, 5X5 for eksempel. Samti dig er det digg å bare trena det eg vil, etter intuisjonen, så eg venter litt før eg setter fast et program. Etter styrkeøktene vil eg ta litt høgintense, korte intervallar.

Mye? Nei! Gira på å få litt kraft i kroppen igjen! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KNUST!

Styrketrening med ei venninna i dag,pånytt senter. Veldig artig,og blei einmix av altmulig rart. Testa bl.a. markløft for første gang, og fikk sjokk- det var tungt! Merka og at korsryggen var utsatt på denna øvelsen. Tungt å løfta med svai rygg...må forska meir.

På grunn av fremdeles veldig støl i framside lår droppa eg hardkjør påbeina, men overkropp fikk mye juling. Holdt på ein halvanna time. Etterpå gikk vi ein lang tur på halvanna time. Herlig!

Intervall blei det ingenting av gitt.:)

Fikk ein glup ide her i dag: Cooper-testen. Kor langt klarer du å springa på 12 minutt? Eg trur eg ligg iøvre sjiktet av snitt,kanskje over i "god"-kategorien. Det skal testast i helga. Noen som er med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langjogg med intervallar i dag, 9 km på 55 minutter. Løypa vi tar har ein lang bakke midt i, perfekt for bakkeintervallar. Gikk relativt dårlig med meg men eg prøvde i alle fall! 30 sek spurt og ca. 1 minutts gange imellom. Heftig...

Nakken kranglar i dag, var vel for slem med han i går. Kunne ønska eg visste ka eg gjør feil...! Må prøva å luka ut øvelsar etter kvert. Har droppadips,og mistenker at fronthev er fy. Men den er jo gull for skulderbygging...:(

Noen innspill? Kanskje alternative øvelsar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ein glup ide her i dag: Cooper-testen. Kor langt klarer du å springa på 12 minutt? Eg trur eg ligg iøvre sjiktet av snitt,kanskje over i "god"-kategorien. Det skal testast i helga. Noen som er med? :)

JA!

Morsomt. Men jeg har ikke veldig nøyaktig måler, må løpe på bane da kanskje? (Huff, 12 min på bane høres gørr ut). Og hvordan er det da, er det 400m i innerste bane? Evt. løpe med nike+greia, og regne om. Eller kalibrere den. Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA!

Har du Nokia-telefon kan du lasta ned Sports tracker, som måler både avstand og tid. Sjøl skal eg springa på bane, ganske gørr ja, men prøver å tenka at 12 minutt er jo ganske lite tid i eit langt liv. Dessuten har eg eit triks for sånn helvetesøkter: For kvert minutt eg spring skal eg få ein presang. Eventuelt ein større presang for alle :mrgreen: Litt barnslig men det funker.

Trur det er innerste sporet, men det har eg faktisk aldri tenkt over :)

På lørdag skjer det! Mitt mål er over 2000meter, ifølge linken er 2200 "bra". Har eit lønnlig håp om å kvalifisera til "bra" men vi får nu se ;)

Dagens trening: beina fikk kjørt seg i ca 1 time med knebøy, beinpress, utfall bak, goblet squat, litt rumenske, ankelhev pluss planke bare for å kjenna at eg har trent magen. :)

Fremdeles litt vondt i ein muskel på framside lår etter sist fredags øk. Det tyder på at vondten er litt meir enn bare vanlig stølhet så eg tok det veldig rolig på knebøyen og gjør det til muskelen er glad igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag skjer det! Mitt mål er over 2000meter, ifølge linken er 2200 "bra". Har eit lønnlig håp om å kvalifisera til "bra" men vi får nu se ;)

:hoppe:

Flaks for meg at jeg er så gammel at jeg bare trenger løpe 2000 m for å være god :ler:

(Om tre år holder det med 1900. Med fratrekk for korte ben er jeg nede på 1500 :tunge1: )

Men nei, jeg løp 1 mil på under en time i april, så jeg må absolutt klare bedre enn 2000. Kanskje jeg skal ha 2200 som mål jeg også?

Men det blir på søndag, lørdag skal jeg i utdrikningslag (jah, noe er feil i den planen, coopertest i bakfylla, liksom).

Har ikke Nokia, nei, har eyeføøøn (det uttales sånn hjemme hos meg, nemlig).

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode greier Klips. Med litt fylleangst innabords yter eg gjerne maks :)

I dag klarte eg mot all formodning å stå opp 07:30 etter alt for lite søvn og komma meg på trening av overkropp. Synst det funker OK å trena på tom mage, i alle fall relativt kort økter. Blei vel ca 50 minutt med negative chinups, nedtrekk breitt og smalt grep, benk med hantler, armhevingar, sittande roing og noe tjafs.

Eg har og prøvd min første MARKLØFT! Det føltes bra. Og siden eg fekk så mye ut av å filma trening sist lagde eg ny video, og denne gangen trur eg den til og med er rett vei. Hvis nokon vil terpe teknikk sei frå! :mrgreen:

Beskjeden start med 5X40 kilo.

Litt sliten no, etter fleire dårlige nattesøvnar. I natt MÅ eg få sova ordentlig ellers melder eg meg ut av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok litt tid å få den inn på datoren men nu er den sendt! Eg lurer veldig på om eg filma i ein litt rar vinkel for ein ser ikkje beina mine så godt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke så lett å se. Neste gang du filmer er det også fint å få med ryggen, den er nesten viktigere enn bena!

Men det ser ut som om du har en grei svai i ryggen i startposisjon, men det kan tenkes at du mister litt spenn på vei oppover. Pass på å alltid ha svai ryggen, jobb med skulderbladene også, få de så ned og bak som mulig. Lettere å også holde svaien når du ikke ser opp når du løfter.

Noen ville kanskje si at du har rompa for høyt opp, at det nesten blir strakmark. Jeg har blitt coachet med rompa ganske høyt opp for å slippe å få knærne i veien. Kommer knærne i veien, går naturlig nok stanga fremover, og dermed blir det mer belastning på korsryggen.

Når du avslutter løftet, skyv hoftene litt lengre frem, stram rompa og legg skulderbladene ned og bak. Først da er det godkjent ;)

Det er ikke verst løftet, dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer veldig på markløft, hvor mye bøy i knærne nemlig. Vil gjerne se video av Mim eller andre på nettet, så jeg vet hvordan det skal se ut. Hadde jo nettopp PT-opplæring på det, men det sitter liksom ikke helt i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne også se film, om det er greit at jeg bare ser og ikke tipser like proft som SportyShorty :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer veldig på markløft, hvor mye bøy i knærne nemlig. Vil gjerne se video av Mim eller andre på nettet, så jeg vet hvordan det skal se ut. Hadde jo nettopp PT-opplæring på det, men det sitter liksom ikke helt i kroppen.

Her ser du både knær, rygg og høyde på stussen:

:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp Sportyshorty! Nei, skuldrene ofra eg jo ikkje ein einaste tanke, kun fokus på *svai rygg svai rygg*. Skal forsøka å holda dei meir tilbake og se framover. Angåande ræva så er den naturlig utståande :mrgreen: Men forskjell på strakmark og vanlig mark har eg ingen god føling med, begge er nye for meg. Kva for ein av dei vil du anbefale meg å satsa på (det er primært baksida eg vil trena)?

Skal også forsøka å skyta hoftene meir fram.

Filmer på nytt med ny vinkel i morgon!

Sendt til Klips og Kongulo :)

Men Klips, min video er IKKJE noen fasit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...