Sekretæren Skrevet 28. juni 2010 #201 Del Skrevet 28. juni 2010 Det vil hjelpe å stå enda bredere. Fortsett å tøy, det er bra. Men under oppvarmingen anbefaler jeg deg å massere rompeballene med en liten ball. En sprettball på størrelse med en tennisball duger fint. (En tennisball er gjerne litt for myk, det er derfor jeg anbefaler en sprettball). Det høres helt fjernt ut, og det kan kanskje være litt pinlig Men det må ikke gjøres på trening, bare gjør det hver dag hjemme like før du drar for å trene evt. Sett deg på gulvet, rompa og føttene i bakken, støtt deg med hendene. Sleng det ene benet over kneet, og sett deg på ballen med den ene rompeballen med hele din kroppsvekt. Det kommer til å gjøre grisevondt. Finn gjerne det punktet noen kaller isjaspunktet. Isjasnerven går gjennom piriformis, og du kjenner det ved at det stråler ned i benet. Masser til du svetter Neste gang går det bedre. Dette hjelper på korsryggen. Jeg merket markant forskjell. Masser også under føttene med ballen. Hva slags oppvarming gjør du, forresten? Ta gjerne en titt på denne artikkelen: http://sandvikstraining.com/sliter-du-med-kneplager-da-er-det-pa-tide-med-en-l%c3%b8sning/ Det står mye om kneplager, men poenget er oppvarmingen han foreslår, det utgjør en forskjell om du ikke allerede gjør det. Les også denne: http://sandvikstraining.com/egenmassasje-%e2%80%93-det-du-ikke-vet/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #202 Del Skrevet 28. juni 2010 Dæven, her kjem jo gullrådene som perler på ei snor. Tusen takk! Det der med ball skal eg testa. Hørtes godt vondt ut Pleier å varma opp til beintrening med litt gange e.l., så dynamisk oppvarming med squat to stand, utfall bak og til sidene, og litt kroppsvekt knebøy. Tøyer også litt, og har begynt å tøye hoftene ved å legga kneet i bakken mens eg sitter på golvet med beina litt spredt og med bøyde knær. Hm, på linken er det ramsa opp ca....15 øvelsar,så eg skjønner jo at det eg gjør kanskje er lite... Neste runde på senteret skal eg definitivt stå breiare. Bør eg stå så breitt som eg klarer då? For det er ræva som skal trenast her! Takk igjen Sporty! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 28. juni 2010 #203 Del Skrevet 28. juni 2010 Takk for film, moro å se! Eneste jeg reagerte på var at det ble litt smalt, og ikke langt nok ned, men nå har Sporty sagt veldig mye smart om det Jeg satt også og vred på hodet og så rar ut her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 28. juni 2010 #204 Del Skrevet 28. juni 2010 Neste runde på senteret skal eg definitivt stå breiare. Bør eg stå så breitt som eg klarer då? For det er ræva som skal trenast her! Her er et godt eksempel. Det eneste er at jeg synes albuene hennes peker for mye bakover, men det er jo noe helt annet :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #205 Del Skrevet 28. juni 2010 Hei Shamim, takk skaldu ha. Håper ingen får kink i nakken. Neste gang skal eg filma rett veg! Eg går litt lenger ned til vanlig men med 50 kilo får eg ikkje det til. Men nu skal eg skreva alt eg kan! Når eg ser på filmen ser det ut som omtrent så bredt som eg trur eg står men eg tar vel kanskje feil... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 28. juni 2010 #206 Del Skrevet 28. juni 2010 Det er derfor det er lurt å filme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 28. juni 2010 #207 Del Skrevet 28. juni 2010 Film? Ja takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. juni 2010 Forfatter #208 Del Skrevet 28. juni 2010 Ja det var lurt detta her. Det blir nok fleire filmar, i alle fall etter ferieturen. Syns og å huska at eg lovte vekk noen formbilder baki her et sted. ..(hjelp) I morgon drar vi på ferie og turen startar med Norge på langs så det blir begrensa med trim. I dag var eg intenst støl (for første gang i latsen-DEILIG! ) samt har mye årnings og pakking, så det bleitotaltfri. Får seom eg orkar ein liten joggetur der eg befinn meg i Finland/Sverige imorgon kveld. Mitt alternative ferieprogram blir noe slikt: to-tre joggeturar per veka, ein eller to av dei intervalltrening styrke to-tre gangar i veka: knebøy, utfall, step-ups, armhevingar, planken og negative chin-ups/pullups dersom eg finn eit passande tre, eventuelt sånn omvendt roing,igjen avhengig av vegetasjonen og ellers det eg måtte få lyst til. God sommar så lenge jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 28. juni 2010 #209 Del Skrevet 28. juni 2010 Ha en riktig god ferie. Nyt tilværelsen. Syns forresten det ser ut som om vi tar knebøy veldig likt, så imorgen skal jeg også prøve med en bredere benstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 29. juni 2010 #210 Del Skrevet 29. juni 2010 Kos deg på ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #211 Del Skrevet 4. juli 2010 Takk takk jenter! Har hatt ei OK treningsveke after all! Blanda med vanvittig mye stillesitting i bil og alt for mye mat...:)men men Vi overnatta på et hotell i Sverige og eg oppdaga til min store glede at dei hadde trimrom. Sjølvsagt skeptisk til hotellgym, men tenkte at det uansett er GRATIS så tidlig morgon tok eg den skranglete heisen ned i underetasjen for å testa. Eg kom til verdens mest harry og herlige gym.Klam, innestengt svettelukt, dunkel belysning, lavt under taket, veggane dekorert med magasinutklipp av diverse nøttebrune muskelmonstre, KUN styrkeapparater og et lass frivekter,(ja og to tredemøller forvist til ein støvete krok), Rammstein og AC/DC,og et par hyggelige mannfolk. Han eine karen der hjalp meg med knebøyen. Eg prøvde å stå breiare som anbefalt, og det funka. Men det var tungt! Så tungt at 50 kilo blei skummelt. Men svensken merka at eg kom litt frampå med overkroppen,så han stod bakog var "støtte" når eg hadde 50kilo på. Då turte eg å gå ordentlig ned,og det gikk heilt fint ein tre-fira reps. Grunnen til at eg kjem frampå og "avlastar" med ryggen (som er fali!) er nok mye at eg ikkje stolar på egen styrke og balanse. Heretter skal eg i alle fall kjøra breibeint, det var mye bedre! Igjen takk for tips jenter. Her vier no finst ingen gym,men ganske mange motbakkar....I går og i dag blei det kort joggetur, etterfulgt av litt styrke, knebøy, armhevingar, planke, og i dag litt ryggtrening ved hjelp av ein vegbom Sommarferien blir ganske aktiv men særlig strukturert trening blir det IKKJE! Målet er å holda på styrken, er jo bare noen veker til eg er tilbake. God sommar så lenge. Og husk is! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 4. juli 2010 #212 Del Skrevet 4. juli 2010 Man må som regel gå ned i vekter når man begynner å stå bredbent og gå dypere Flink du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #213 Del Skrevet 6. juli 2010 Takk I dag blir det joggetur, og så litt styrke. Tenker knebøy, utfall (alt uten vekter men desto fleire reps-tok vel rundt 100 knebøy sist)armhevingar og planken. Rygg og armar er enno litt støle etter sist ryggtrening, fint å kjenna at det funker uten utstyr. Maten er mildt sagt katastrofal, og periodisk faste er ikkje veldig gjennomførbart som gjest, men eg har bestemt meg for ånyta ferien og ikkje plaga meg sjøl med dårlig samvit. Eg veit at eg kan gjera detta ordentlig, bare ikkje akkurat no. Treninga går bra og eg er fornøyd SOL og JOGGESKO! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 6. juli 2010 #214 Del Skrevet 6. juli 2010 men eg har bestemt meg for ånyta ferien og ikkje plaga meg sjøl med dårlig samvit. En lur avgjørelse! Så flink som du er til vanlig syns jeg virkelig du fortjener å nyte ferien og kaste den dårlige samvittigheten din på båten. Blir stadig vekk imponert av deg, denne dagboka er jo en skikkelig motivator for meg og... Bare synd at jeg selv har hatt "ferie" i en måned og skal ha "ferie" 1,5 måned til, så jeg får ikke utnytta motivasjonen du sprer rundt ennå... Ha en flott sommerferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #215 Del Skrevet 6. juli 2010 Hei Coarvi, det var hyggelig sagt! Håper du får brukt ferien til noe artig i alle fall. Eg er typen som kan bli så "sugen"på trening at eg begynner å løfta gråstein til slutt, så ferie er ingen hindring! Er dessuten så heldig at min kjære er med og trimmer litt, det hjelper og. I dag blei det mye trim: Ca. 8km løpetur i vestlandske bakkar 100 knebøy Utfall bak, til sidene og fram 3X planken 1 min+ 5X stakkarslige forsøk på Nordic hamstrings (den svei!) Rotur, halvtime ca. Hverken langt eller lenge, men det var tungt!!! Snart ber det videre på ferie,til eit sted med treningssenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 27. juli 2010 Forfatter #216 Del Skrevet 27. juli 2010 Sommarferien er over! Den har vore aktiv og kaloririk! Aktiv som i langhelg i fjellet, joggeturar, "heimatrim", fleire turar i skog og mark, samt til ogmed litt surfing og roing. Nevnte ein annan stad her at eg hadde fått angst for treningssenteret...men eg trossa angsten og pella meg opp dit i dag, dessverre var det sommartider hej hej så eg måtte bare pella meg heim att etter 25minutt. Likevel blei det litt trim- surra rundt og fikk tatt den gamle slageren framoverbøyd roing, utfall fram og bak samt litt brysttrening og planke. Det duger! I morgonm blir det løpetur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 28. juli 2010 #217 Del Skrevet 28. juli 2010 Velkommen tilbake! Jeg misunner deg tilgang til treningssenter jeg, har skikkelig "løfte tungt" abstinenser, og merker at det tar mye viljestyrke å holde på motivasjonen til å trene "lett" med bare hantlers. 2 uker til Island, og da får vi bare handle inn til treningsrom med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #218 Del Skrevet 28. juli 2010 Har dei ikkje treningssenter på Island? Joda, det bare var sårart å komma på gymmet igjen. Etter fira veker med fjellturar og intuitiv trening føltes det merkeligå løfta vekter. Men eg har allerede blitt ganske så pudding så eg må bare guffa på. I alle fallmet detta matinntaket Har bestemt meg for å la mat vera mat ei stund no, det blir lett for mye for meg å tenka på sånt. Tar det etter kvert og driver med periodisk faste sånn noenlunde enno. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 28. juli 2010 #219 Del Skrevet 28. juli 2010 Joda! Men vi har funnet ut at 2x årskort på et senter der er dyrere enn å handle inn til hjemmegym. Så når vi da "fikk" et ekstra rom og vi har lengtet etter et eget sted å trene (bestemme musikk, klær osv) så hoppet vi kjapt på den ideen Ja det kan jeg tenke meg. Jeg gruer meg allerede litt til stølheten jeg vet kommer til å komme når jeg begynner å trene tungt igjen.. Så fint at du er tilbake igjen altså, jeg syns det har blitt så stille her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #220 Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Det var koselig sagt! Takk ilike måte. Eg synst og det er litt stille, men snart blir det nok meir folksomt. Eg har og lyst på heimagym!! Då kan ein jo i teorien drita i å kjøpa gymklær, sparer vel litt der... :gjeiper: Dagens trening: 6km jogg på tredemølla, ca 40min (koffor er det så INTENST mykje tyngre å springa på tredemølla enn ute???) I morgon eller fredag blir det litt tyngre styrke, ser an kor støl eg eventuelt er frå i går/dag. Brenn som ein liten unge etter å trena ryggen- den har KRYMPA!!! Endret 28. juli 2010 av madam_mim Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå