madam_mim Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #141 Del Skrevet 8. juni 2010 Tusen takk for all hjelp, linkar og tips Shamim! Eg tar 14 timar denne veka og kjenner etter. Synes dette er ganske spennande. No som eg har spist føler eg meg heilt fin (bortsett fråat eg enno er litt småsjuk då). Har for øvrig funne andre som blei kvalme under PF i kommentarfeltet her: http://riealeksandra.wordpress.com/2010/05/01/periodisk-faste-intermittent-fasting-2/ Samme som meg, drakk og grønn te i dag morges. Ny treningsfri dag på sofaen...blir vel å spamma KG då tenker eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 8. juni 2010 #142 Del Skrevet 8. juni 2010 Så spennende med nytt kostholdsopplegg! Håper det vil fungere bra for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 8. juni 2010 #143 Del Skrevet 8. juni 2010 Bare hyggelig! Jeg har jo ikke mye erfaring med dette enda selv, men hvis jeg har lest noe som kan komme til nytte så vil jeg jo gjerne dele det Ja det var bl.a på den bloggen jeg fikk inspirasjon til å begynne med PF! Da kan det jo være det med teen, jeg var obs på det og har bare drukket kaffe og vann så langt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 8. juni 2010 Forfatter #144 Del Skrevet 8. juni 2010 Hei Yoga, og takk. Flott at du deler i alle fall, Shamim. Uansett må eg jo erfara det sjøl. Uvanligmange innlegg i dag,men så var det jo mye som skjedde på matfronten. Er faktisk imponert over meg sjøl som har holdt inntaket nede på 2000 når eg har vore sjuk og derfor hatt null distraksjonar og masse tid til trøstespising. Ingen lang dag på jobb heller, gav opp i 11-tida og gikk heim. Ikkje desto mindre har eg gjennomført min første dag med periodisk faste. Litt sjølskryt er lov Periodisk faste går altså ut på å fasta størsteparten av døgnet, og ha eit "etevindu" som startar midt på dagen og varar i 8-10 timar. Etter at mange har lovprist dette etemønsteret og seier det motverkar svolt og småspising i løpet av dagen, fant eg ut at eg ville prøva. Trass i at eg alltid har vore frukostmenneske Planen var jo å starta frå i går kveld av, då eg spiste litt før 22, og så ikkje eta før kl.12 i dag. Det gikk ikkje. Intens kvalme som beskrive ovenfor inntraff rundt kl.10, og den kvalmen kjenner eg att frå ein annan gang eg gikk veldig lenge uten mat. Derfor bestemte eg meg for å korta inn fasteperioden til 14-15 timar, og ha etevindu på 10 timar. Eg må og passa påat dagens siste måltid er eit stort måltid. I dag: Eg spiste første måltid kl. 10, andre kl. 14 og siste litt før 20. Alle måltidene var relativt store slik at eg blei ordentlig mett, siste måltid størst. No skal eg straks legga meg, er framleis mett og ved veldig godt mot angåande denne etemetoden. Tester den ut vekaog evaluerer då. Advarsel!! Bla-bla-bla følger!! Siden eg begynte prosjekt muskel rundt jul, har eg hatt ein gedigen framgang. Eg ser det no. Eg har trent mykje, og ganske riktig. Eg har lagt omkostholdet. Eg har fått meir muskelmasse, mista fett, bedre kondis...u name it. No er eg ganske nært målet mitt mtp fett. Men å eta sunt er jo ikkje nok. Fortsetter eg på 3000 om dagen når eg aldri målet mitt. For meg har det å holda kaloriene nede vore ekstremt vanskelig. Eg er eit matvrak, rett og slett. Vanligvis begynner dagen min med frukost kl. 0830, og innan klokka er ti er eg svolten igjen. Så småspiser eg fram til lunsj som kanskje er 12. Og klokka tre er eg svolten igjen...dermed blir inntaket ofte ganske stort, gjerne 13-1400 før middag! Dei dagane eg trener går det jo, men kostholdet mitt er altså siste brikka som skal falla på plass for at eg skal oppnå det eg vil. Derfor håper eg at å kutta ut eit måltid skal hjelpa meg å dempa apetitten og ta fokuset vekk frå småspising. Hoi det blei langt. Trenger å sortera tankar serru. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #145 Del Skrevet 9. juni 2010 Blir eg aldri frisk??? Nydelig vær ute, og her inne sitter eg og kokelurer. Blir galen av å ikkje få brukt kroppen til noe. Skal gå ein liten tur seinare. Gladnyhet er at klokka er over 09 og eg er i bra form, ikkje sulten faktisk. Frukost kl.10, gleder meg til det, men det er egentlig ganske befriande å utsetta det. Snålt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 9. juni 2010 #146 Del Skrevet 9. juni 2010 Så moro å lese at du har hatt så mye fremgang og gjort så mye riktig! Du må gjerne poste form-bilde hvis du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 9. juni 2010 #147 Del Skrevet 9. juni 2010 Riktig god bedring. Håper du raskt føler deg bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 9. juni 2010 #148 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg liker ideen om periodisk faste. Perfekt for murmeldyr som meg som går i søvne helt fram til lunsj... når jeg leser dette skjønner jeg jo at samboeren min uvitende har drevet med periodisk faste i alle år, og han er jo slank så da har det nok noe for seg Uansett, nok om meg. Lykke til med nytt kosthold og god bedring! Håper du er frisk nok til å komme deg ut i sommersola snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #149 Del Skrevet 9. juni 2010 Tusen takk alle sammen! Shamim: Burde vel det ja! Eg tok et før-bilde i vinter og skal få tatt et underveis-bilde no før PF får noen innvirkning. Må bare bli frisk så eg føler meg litt OK. Marshmallow: Nettopp! Han typen din er smart han...uten å vita om det. Anbefaler deg å prøva i alle fall. Anbefaler forresten oppskriftene på frukt.no. Mye nam OG sunt. No skal eg straks mekka ihop ein salat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #150 Del Skrevet 10. juni 2010 Gårsdagen gikk fint den og. Spiste siste (gigant)måltid rundt 1930, og har ikkje spist siden. Føler meg heilt fin og ikkje kvalm eller noe. Og det som eg har lest om ang fasten, at du konsentrerer deg bedre og får tiltakslyst- det stemmer! I går vaska eg huset, i dag var eg endelig heilt frisk igjen og gjekk rett på jobb og fekk unna eit par ting som har lege og murra lenge. Har skjønt at dei fleste som driv med dette ventar mykje lenger ut på dagen med å eta, men det trur eg ikkje funker for meg. Er litt sulten om morgonen, så alt for lenge orker eg ikkje gå. Ser heller ikkje poenget, når eg slutter å eta såpass 'tidlig' på kvelden. Straks frukost, 15 timar faste. Tviler på at det har noe å si om ein har 15 eller 14 timar... Det blir endelig trening i dag og! Har enno ikkje bestemt meg for om eg skal "ta igjen" den økta eg har mista, eller bare setta strek og fortsetta der eg skulle ha vore i dag. Flink pike-syndromet tilsier det første...Heksa meiner motsatt, ho vil jo bare trena bein... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 10. juni 2010 #151 Del Skrevet 10. juni 2010 Så bra at det funker for deg! Du får se hvem som vinner da, jeg stemmer på heksa fordi jeg er helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #152 Del Skrevet 10. juni 2010 Heksa vant! Godt hjulpe av hekseassistent Shamim. Og ikkje bare litt beintrening heller.Det tok så sinnsvakt i ræva under knebøyen at eg måtte ta siste settet på beinpress-maskina i stedet. Så var det rett på utfall bak, og det var somom bakside lår skulle eksplodera. Får eg ikkje rumpa av stål no får eg det aldri. Men å gå normalt blir det nok ikkje så myklje av i morgon.. Så var det litt tåhev og over på andre kroppsdelar. Tjuvtrente litt armhevingar og dips samtidig, sikkert dumt fordi eg egentlig skal ta det imorgon. Hadde bare så lyst!!! Begynner å bli overbevist om at periodisk faste er veien å gå formeg. Enkelt å holda inntaket nede- for første gang i mitt liv. I dag blei inntaket 2400. Heilt fint for ein dag med tung styrke ogintervall, svidde vel av ein 6-700 kalorier der så netto blir under 2000. I kveld blir det kanskje litt baking. Har fått dilla på proteinmuffins, nam nam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 10. juni 2010 #153 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Moro med en god økt! Og jeg er overbevist om at en nesten kan se rumpa bli høyere etter en sånn runde! Proteinmuffins? Spennende! Du har ikke lyst til å dele oppskrifta, vel? Endret 10. juni 2010 av yoga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 10. juni 2010 #154 Del Skrevet 10. juni 2010 Sier det samme som Yoga; proteinmuffins-oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #155 Del Skrevet 10. juni 2010 Puh, i tillegg til trimmen vart det litt heavy kassebæring og...no er eg offisielt utstlitt. Oppskriften fant eg på denna bloggen. Det er jo eigentleg ei kaka, men liker betre å laga muffins Enkelt og innmari praktisk å ha med seg. Eg bruker proteinpulver med sjokoladesmak i tillegg til kakao. Noen kalorier ekstra, men ikkje mye. Den opprinnelige leser dåkke på linken, min versjon blir sånn: Prottismuffins - 2 egg - 30g havregryn(kan knuses til mel) - 20g siktet spelt mel (eller vanleg mjøl om du ikkje har) - 5g bakepulver - 5g kakaopulver - 100g mager kesam - Sukrin ilange banar - 20 g proteinpulver med sjokoladesmak Bland alt og hiv i muffinsformene. Steik i ovn på 200 grader i ca. 5-15 minutter, på 5 blir dei mjuke inni og på 15 gjennomsteikte. Sånn sirkus. Latterlig enkelt er det og- ENJOY! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #156 Del Skrevet 12. juni 2010 I går var eg på fest- og drakk ingenting. Det trur eg er første gang. Grunnen til det var egentlig at eg prioriterte ein joggetur og perfekt sminke foran å rekka ølsalget. Litt rart egentlig. Blei ikkje så enkelt å rekna ut kaloriinntaket så eg øvde meg heller på å kjenna på metthetsfølelsen. Heldigvis hadde eg spart litt før på dagen, og i tillegg kom joggeturen, så eg hadde ingen kvaler ved å ulva innpå. Det som var litt dumt var at når siste måltid blir nærare 22 på kvelden, blir mitt neste ikkje før 12 i dag. Og no begynner eg å bli klar for mat altså. Kjenner godt etter og blir det behov så eter eg bare. Ein halvtime til eller fra har lite å sei i den store sammenhengen... I dag blir det endelig overkroppsøkt, vekas første. Pga sjukdom blir det nok bare ei, men eg skal gi alt! Litt spennande å komma tilbake til 'gamlegymmen' og prøva 'gamlevektene' (men av og til litt surt og, på den andre gymmen eg har brukt tok eg f. eks. 40 i nedtrekk, mens her bare 30). Ein annan ting eg merka meg når eg kom tilbake var kor utrulig slitne noen av apparatene er- elendig standard og noe burde rett og slett bare hivast ut! Derfor skal eg testa ut byens andre gym snart... Ha ein strålande lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 12. juni 2010 #157 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg er mektig imponert: å priorietere joggetur før ølsalget er neimen ikke verst. Det tror jeg sånn ca. aldri vil skje her i gården. Jeg hadde nok sendt gubben for å rekke ølsalget mens jeg var på joggetur. Riktig god økt i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 12. juni 2010 Forfatter #158 Del Skrevet 12. juni 2010 Gubben var faktisk med og jogga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 12. juni 2010 #159 Del Skrevet 12. juni 2010 Nice!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #160 Del Skrevet 13. juni 2010 Meir syt ang benkpress: Eg snakker om framgang, men styrken er og blir på bunnivå. Etter ni veker på program løfter eg ikkje meir i benkpress...faktisk mindre!! Noen husker kanskje at eg krangla med benken fordi eg aldri klarte 5X30 kg, bare 4?? Vel...no klarer eg ikkje 30 ein gang. 5X25 blei maks i går. OK, eg er svak i overkroppen, men burde eg ikkje ha litt framgang. Og detta var etter ei vekas treningsfri og alltingen. For uinnvidde: det er skrå benkpress det er snakk om her F*en. Råd tas imot med stor takk. Nok om det, overkroppen fikk kjørt seg i går, men jevnt over ingen stor styrke. Har jo bytta tilbake til gamlegymmen og ein kilo her er åpenbart ikkje ein kilo der. F. eks har eg gått fra 12 til 20 kg på bicepscurl på kabelapparatet-og det var ikkje usannsynlig tungt...samtidig minsker eg 10 kilo på nedtrekken. Det er ganske irriterande når ein loggar!!! Snart tid for intervallar. Spent no, gikk ikkje bra sist men er gira på å gi alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå