Gå til innhold

Elever som sliter og elver som kjeder seg for de er for flinke.

Gjest green tea

Anbefalte innlegg

Gjest green tea

Tilpasset undervisning er like tilpasset som gå i en vanlig klase.

Hadde jeg fot oppgav og gjøre same matten som er forventet av min alder så hadde jeg slette grunn av to grunner 1 lærevansker. 2 mase som aldri har lært.

Jeg har hat til paset undervisning på skolen og min erfaring er at enten så var det for lett eller for vanskelig men sjeldent mitt i mellom.

Og hvis en ikke får det til så prøver de med den same metoden om og om i gjen.

Men de prøver ikke på gjøre det på en anen måte.

Nor det kommer til flinke elever som kjeder seg kan en ikke bare få bøker med sider som en krever at en skal klare tillegg til sider som er frivillige som er lit vanskelige og veldig mer vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres kjent ut - har noen venner som har fått tilpasset undervisning, og som egentlig ikke fikk noen hjelp som helst ut av det. Desverre. Tilpasset undervisning høres jo veldig flott ut, men jeg får inntrykk av at det ikke helt fungerer som det burde :/ Men det kommer kanskje an på hvilken skole man går på, osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest green tea

Høres kjent ut - har noen venner som har fått tilpasset undervisning, og som egentlig ikke fikk noen hjelp som helst ut av det. Desverre. Tilpasset undervisning høres jo veldig flott ut, men jeg får inntrykk av at det ikke helt fungerer som det burde :/ Men det kommer kanskje an på hvilken skole man går på, osv?

det kan godt hende at kommer and på hva skole en går på men.

jeg har en følese at en god del skoler kunne kjerpet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan godt hende at kommer and på hva skole en går på men.

jeg har en følese at en god del skoler kunne kjerpet seg.

Du har nok helt rett i det - jeg kjedet meg i engelsk-timene, fordi de var for enkle for meg (Forøvrig også det eneste faget som var for enkelt), så jeg spurte læreren min om det var noe som kunne gjøres med det. Joda, fikk Lord of the rings i pensum. Boken, altså. Så det var jo forsåvidt ganske greit :) Det var i tiende klasse, om jeg ikke husker feil. Men at skoler kan skjerpe seg når det kommer til tilrettelagt undervisning er jeg helt enig i. Både når det kommer til å faktisk oppdage at noen elever trenger det, og i spesial-undervisningen.

Men det har vel med budsjett, og hvor mange lærere de har ansatt å gjøre også, regner jeg med? Tror kanskje det er litt bedre nå, i forhold til hva det var når jeg gikk på ungdomskolen (som faktisk snart er ti år siden, pussig nok :/ )

Men at mye kunne vært forbedret på skolene er det absolutt ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest green tea

jeg har en følelse av at grunne til at de ikke satser på elever som sliter er for de tenker at en detter utfor bi uanet.

noen vil vel si at de satser.

jeg mistenker at de siver det "under senga".

Endret av green tea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...