Alison_Ben Skrevet 8. desember 2010 #281 Del Skrevet 8. desember 2010 kjenner forresten masse liv, og det er det som holder meg litt roligere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 8. desember 2010 #282 Del Skrevet 8. desember 2010 Heihei alle sammen! Er midt i eksamensrush så derfor jeg ikke har vært her.. Uff Lille trompet, sender deg masse gode tanker! Og håper alt blir bra til slutt! Går det bra med deg sånn ellers? Forstår kjempe godt at du trenger å holde litt avstand nå. Men kom hit og dump alle tanker på oss hvis du trenger det:) Alison: Jeg vet ingenting om blødninger senere i svangerskapet, men skal ikke sånt alltid sjekkes opp? Fikk du ikke tilbud om å komme på sjekk? Kanskje du burde høre med legen din isåfall? Uansett bare for å bli beroliget selv:) Hvis du kjenner masse liv er det jo tydeligvis bra der inne:) Men er jo alltid godt å få sjekket opp syns nå jeg. Ha en super kveld alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 8. desember 2010 #283 Del Skrevet 8. desember 2010 Ringte ABC på nytt nå og fikk streng beskjed om å holde meg i ro resten av uka. Fikk også forbud mot å lufte hunden, så den henter mamma i morgen Kjeeeedelig. Hun mente blodet var tegn på aktivitet i livmoren, noe som er altfor tidlig. Så nå ligger jeg her i sofaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 8. desember 2010 #284 Del Skrevet 8. desember 2010 Lykke til med eksamen forresten!! Fikk du sjekket opp det med å skrive bacheloroppgaven før du har fullført alle eksamener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 9. desember 2010 #285 Del Skrevet 9. desember 2010 Ok, kjedelig:( Men hvis det hjelper er det jo bra:) Men hvordan aktivitet i livmoren mente de det var? Kan du bevege deg igjen hvis det slutter å blø? Og er liksom "alt bra" så lenge du ikke har vondt og kjenner liv? Jeg er litt nysgjerrig på sånne ting som kan skje med meg selv fremover se.. Liker å vite bare:) Si ifra hvis jeg skal slutte å spørre og grave! Takktakktakk! Det trengs! Jeg skal ikke skrive oppgave, men vi har laget et "opplegg" slik at jeg kan fortsette å studere som normalt (med forbehold om jeg orker selvsagt:p) og fortsatt gå ut i permisjon på en måte. Bra forklaring:p Og hvis jeg orker å ta eksamen(er) så lager de et fint opplegg til meg så jeg kan amme underveis og evt ta en hvil og sånne ting:D Så jeg er godt fornøyd med løsningen ihvertfall. Og siden jeg på papiret går ut i permisjon i midten av semesteret burde det heller ikke bli trøbbel med Lånekassen og foreldrestipend:) Ellers må jeg bare fortelle at denne lille krabaten i magen har virkelig noe dager hvor han er spinnvill! Selvsagt bare kos:D men hjelp så distraherende når han tar fart og sparker til:p Særlig under eksamen:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 9. desember 2010 #286 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg vet egentlig ikke noe særlig rundt dette selv utenom hva jeg leser på nett. Men moren min fødte 8 uker for tidlig med broren min og vil at jeg skal bli 100% sykemeldt ut svangerskapet. Skal på vanlig kontroll til tirsdag, så får høre med et da, men tenker uansett å bare ligge frem til det. At jeg kjenner mye liv er i allefall et godt tegn:) kjenner endel nedpress når jeg går også, så det er nok det i forbindelse med blødning som gjør at jeg nå ligger. Mitt største mareritt er om jeg skulle begynne å føde og de vil prøve å utsette det. Da kommer jeg til å bli helt hysterisk. Det skjedde med broren min og er grunnen til at den ene av to tvillinger døde. Så begynner jeg å føde skal je i allefall fullføre fødsel med en gang. Men satser såklart på å holde meg et par måneder til:) Så føtter at skolen din tilrettelegger så veldig. Og skjønner godt at det er distraherende med turning under eksamen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 9. desember 2010 #287 Del Skrevet 9. desember 2010 Haha, ser det kom noen rare ord innimellom der. Damn you autocorrect!!! (bruker iPhone) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 9. desember 2010 #288 Del Skrevet 9. desember 2010 Oi, 8 uker er tidlig ja.. En venninne startet faktisk å få modningsveer 7 uker før termin (førstemann fødte hun 6 uker for tidlig!) og hun er 100% sykemeldt. Sikkert lurt for deg å bli det og:) Og tror jeg også hadde holdt sofaen i den situasjonen, vi vil jo at de skal bli mest mulig "ferdig" først:) Oi, vet de hvorfor? Har en annen venninne de stoppet fødselen på, og det har ihvertfall foreløpig gått bra. Håper det går bra med henne! Men skulle jo tro de tar hensyn til det du ønsker, og det er jo uansett stor sjanse for at han klarer seg utenfor nå Ja, jeg er kjempe fornøyd!:D Så den bekymringen er ute av verden og det er godt! Som han sa så kunne de tilogmed overse litt frister hvis noe skulle bli glemt i ammetåka:p Unntatt tilpasning ved eksamen da.. Men nå får jeg hoppe til køys og ha et uthvilt hode til imorgen tidlig:/ Gleeeder meg til å være ferdig!:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 9. desember 2010 #289 Del Skrevet 9. desember 2010 Forresten: hold meg/oss oppdatert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 10. desember 2010 #290 Del Skrevet 10. desember 2010 Ben ble litt vel nervøs i går stakkar, så jeg ba han ringe ABC og høre selv hva de sa. Skjønte at lite av det jeg sa ville hjelpe han å slappe av. Så han ringte og kom strengt tilbake og sa vi måtte reise med en gang. Jeg må innrømme at jeg lo litt og lurte på hva han egentlig hadde fortalt dem. Men vi dro nå og i bilen sa jeg at jeg var sikker på at han ikke fikk møte sønnen sin hel enda. Han var skikkelig stressa fordi det såklart var rushtrafikk også og fortalte at hans største frykt der og da var å aldri få se sønnen hans. Huff, fikk så vondt av han da, for jeg kjenner jo masse liv, men han klarer liksom ikke å slå seg til ro med det. Når vi kom på fødemottaket på Ullevål fikk jeg ctg? rundt magen. Det skulle måle hjertefrekvens. Og så fikk jeg en dingser jeg skulle trykke på hver gang jeg kjente spark. Ben stod med tårer i øynene når han hørte hjerteslagene og jeg tror han konsentrerte seg hardt for å ikke begynne å gråte:) Søt han er!! Etter det tok de utvendig og innvendig ultralyd. Bolla har det bare bra og ser ut til å trives. Livmoren har ikke åpnet seg, men jeg hadde en tegningsblødning. Legen likte det ikke, så jeg er nå 100% sykemeldt og blir nok det resten av svangerskapet. Han vil at jeg skal vente i allefall en måned til med å føde Kjedelig på sofan, men hva gjør man ikke for å forhindre fødsel. Vi har pakket mesteparten av fødselsbagen nå sånn i tilfelle rottefelle. Mye å huske på altså... Men nå står den ganske klar i allefall:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 13. desember 2010 #291 Del Skrevet 13. desember 2010 Heihei Hvordan går det med deg Alison? Godt du ble sykemeldt da Og krysser fingrene for at han blir der inne litt lenger;) Vi var hos jordmor idag og magen vokser normalt igjen og velsegutte er så aktiv at hun ikke fikk målt pulsen med sånn dopler! Så hun måtte trå til med jordmorstetoskop istede Så han lever da ihvertfall:) Ellers har jeg begynt med å få problemer med å sove:( Så går konstant rundt som zombie føler jeg.. Og i kveld skal det være visning her, så nå kommer vi oss ut av denne iskalde leiligheten!!:D:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 13. desember 2010 #292 Del Skrevet 13. desember 2010 Hei Jenter, Noen som har tips for hvordan sove på siden med drit vonde pupper? Våknet i natt av at det var vondt å snu seg.... :søvn: :søvn: :søvn: :søvn: :søvn: :søvn: Ellers har jeg vært kvalm i et par uker nå,så jeg er i aller høyeste grad gravid. Tenk jeg trodde jeg skulle slippe unna, men det sies at dess eldre du er og hvis du blir bilsyk etc så er sjangsen for å bli kvalm i svangerskapet større. Så der har du jo meg da ha ha! Cheers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 15. desember 2010 #293 Del Skrevet 15. desember 2010 Så bra, Nurk!! Det er jo godt å kjenne mye aktivitet også. Gled deg - nå er jeg der at jeg kan se magen bevege seg og kjenne kraftige bevegelser. Moro! Og Australia, har ikke tips for ømme pupper, men for kvalmen hjalp lovehearts!! Prøv det:) Ellers spiste jeg veldig regelmessig og gjerne tørre melba toast for ikke å bli kvalm og det funket. Men tror jeg var heldig og var lite kvalm uansett. Her går et bra. Jeg er sofaliggende på dagene. Stakkars Ben. Nå har hunden vår blitt syk også. Han måtte ut med henne kl 2 i går natt og kjørte meg på ABC 8 i dag tidlig. Jeg har ikke gått tur med hunden på snart en uke. Og når hun er dårlig i magen holder det ikke med 3-4 turer daglig. Prøver å gi ris og zoolack? for å stabilisere nå, så satser vi på at det er en mindre "pasient" fra i morgen:) Jeg er så glad jeg har et skikkelig mannfolk som stiller opp. Tenker på alle damene på barnimagen som aldri har vært borti en mann det går an å stole på. Stakkars!! Ha en fortsatt fin uke søtinger:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 15. desember 2010 #294 Del Skrevet 15. desember 2010 Heihei alle mann:) Australia: Hadde samme problem med puppene.. Ingen tips.. Fant ut at det var noe jeg måtte leve med:p Men det blir bedre etterhvert:D Ihvertfall ble det det for meg:) Hehe, og når det kommer til kvalmen er jeg på en måte nesten misunnelig, høres rart ut:p Men lå vel kanskje i det å faktisk føle seg gravid tidlig:) Men spis lite og ofte er vel et tips som alle gir:p Alison: Ja, kjempe kos å kjenne masse liv:D Og jeg ser faktisk bevegelser utenpå allerede nå Måtte du på ABC igjen? Har det skjedd noe? Og tips til hund med dårlig mage: Vi ga hunden vår fiskeboller og ris og idoform. Funket supert de gangene det skjedde:D Ha en super dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 16. desember 2010 #295 Del Skrevet 16. desember 2010 Oj, her hadde det skjedd mye siden sist!! Ligg i ro og rug Alison, godt du ble sykmeldt. Selvsagt kjedelig, men snaaart er den lille gutten her Australia; jeg kaster fremdeles opp, er 16+0 naa.... Men er mye bedre altsaa og jobber 1 dag i uka igjen. Hos meg hjalp fint lite av lure triks, det eneste er aa passe paa aa faa i seg nok drikke for aa unngaa aa bli dehydrert. Men rundt uke 12 ga den ekstreme kvalmen seg her iallefall og naa kaster jeg bare opp hvis jeg blir vldig sliten, lukter noe ekkelt etc. Jeg har kjent babyen bevege seg i 2 uker allerede, kjenner smaa dulp og bobler vher dag, stor stas Skal paa ny ultralyd den 23.12 og er spent paa aa faa bekreftet om gutten virkelig er en gutt Jeg har mange navneforslag ha ha, men mannen er relativt skeptisk til mine norske forslag he he. Han klarer rett og slett ikke uttale de, saa det blir nok et sveitsisk/internasjonalt navn. Lykke til i eksamensinnspurten nurk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 16. desember 2010 #296 Del Skrevet 16. desember 2010 Hei jenter Takk for alle gode råd, tas i mot med stor takk. Har alerede funnet ut at jeg ikke må bli sulten ,da hjelper det . Har vært heldig å ikke kaste opp enn så lenge. Men har et par ganger til dag hvor det er nesten.... For de som slipper kvalmen, nyt det. Veldig utpraktisk i den jobben jeg har. Men jeg kommer vel gjennom det på et vis. Tenker bare på hva som er i andre enden ??? :hjerte: :hjerte: Vi drar til Australia den 31. desember og blir vekke en hel mnd, det skal bli deilig etter en hard prøveperiode som endelig resulterte i bolle. Vi har forresten forlovet oss endelig , det skjedde 5.des ute på isen med skøyter på beina og snø i luften. Ringen kjøpte vi i sommer i Antwerp i Belgia så den visste jeg at jeg kom til å like. skal ikke ha noe bryllup med alt, så sa fikk jeg en "feit" ring i stedet:) Supefornøyd. Så et lite dilemma, mannen vil ikke vite kjønnet på bolla :slåss: , men det vil jeg. Mener vi er for "gamle" til å vente på noe så spennende. Og det er lettere å planlegge innkjøp i forkant..... Hva mener dere om den saken. Ville alle vite??? :hjerte: :hjerte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 20. desember 2010 #297 Del Skrevet 20. desember 2010 Gratulerer saa mye med forlovelse Australia Saa koselig! Blir nok godt for dere med en mnd ferie, er saa glad paa deres vegne at det naa gaar saa bra! Jeg ville egentlig vente til födsel med aa vite kjönn. Men paa ultralyden sist, saa laa babyen med beina fra hverandre saa jeg saa med en gang selv at det her maa väre en gutt. Legen lo og sa det vel ikke var noen tvil her, men siden jeg bare var 13+0 paa den ultralyden anbefalte hun aa vente til neste ul med endelig avklaring. Skal paa torsdag, gleder meg til aa se babyen igjen! önsker dere alle en riktig god jul! Vi reiser til Norge, GLEDER meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 20. desember 2010 #298 Del Skrevet 20. desember 2010 YAY! Da har jeg endelig tatt juleferie!!!:D Gratulerer så masse Australia! Hehe, hos oss var det omvendt, han ville vite mens jeg ville vente. Så han kom med det gode forslaget at han skulle få vite det og ikke jeg (spørre ultralydkaren når jeg ikke var der), men her lå også lillegutten og viste seg frem så alle så Men dere kan kanskje gjøre det sånn? Vi så at det var en gutt i uke 12, så han er nok en gutt neste gang også Foxxy;) God jul alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 21. desember 2010 #299 Del Skrevet 21. desember 2010 Gratulerer med forlovelse!!! Så hyggelig:) Her ville begge vite kjønn, og vi hadde også uansett sett det på ultralyden. Kanskje det er litt sånn når det er gutt som ventes, at det skal mye til for å ikke skjønne hva en lang penis vil si? Fetteren min ventet også gitt og de fikk ikke vite det før han ble født, så gjelder vel ikke for alle. Men for min del hadde jeg ikke hatt tolmodighet til å vente. Jeg er altfor nysgjerrig. Og syntes også det ble litt mer virkelig når jeg fikk vite det. Så er det jo stas å kunne kjøpe litt kjønnsbestemte klær også. God jul jenter!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Australia Skrevet 23. desember 2010 #300 Del Skrevet 23. desember 2010 Hei jenter, Vil ønske dere en riktig god jul og et fantastisk nytt år. Og så lurte jeg på hvordan jeg kan legge inn en lillypie, nederst på profilen min. Har alerede laga en... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå