Gå til innhold

Desperate housewives prøvedagbok!

mildri

Anbefalte innlegg

I dag har vi hentet vogn i Sverige. Kjeeeempefin Emmaljunga. Kjøpte city cross sittevogn med fottrekk + bagdel + bilsete som kan festes på samme understellet. Er kjempefornøyd med farger, vekt og i det hele tatt alt ved vognen. Selv om vi holder på å pakke oss ut for å flytte måtte jeg bare ha den midt i stua nå for å nyte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vi hentet vogn i Sverige. Kjeeeempefin Emmaljunga. Kjøpte city cross sittevogn med fottrekk + bagdel + bilsete som kan festes på samme understellet. Er kjempefornøyd med farger, vekt og i det hele tatt alt ved vognen. Selv om vi holder på å pakke oss ut for å flytte måtte jeg bare ha den midt i stua nå for å nyte :)

ÅÅÅ, vi tenker også på emmaljunga city cross. Bor dere så langt øst at dere bare kan svippe innom Sverige? Heldige=) Hva er fordelene med å handle vogn der i forhold til her?

Jeg har lyst på svart eller brun vogn, helst firehjuling, og så må den kunne justeres i håndtaket, jeg er så høy og kan ikke vandre krombøyd rundt med babyen=D Og så ser jeg for meg en type vogn som både kan brukes som liggevogn, med en gang, og senere kunne anvendes til sittevogn. Fins det, sant?

Nå skal jeg straks på universitetet. Akk. Midt i eksamenshelvete. Og ikke ferdig før 10.desember. Er bare å bite tennene sammen, prøve å få nok søvn, ha med nok niste og prøve å konsentrere meg når jeg er der. Angående studier og graviditet: Jeg ville absolutt tatt iallefall et halvt års permisjon etter fødselen. Ser ikke det hensiktsmessige hverken for meg eller barnet med å stresse med eksamner til våren. Et halvt eller helt års forsinkelse fra eller til er ikke noen big deal! Jeg kommer til å gå på forelesninger frem til fødsel i mars. Og så håper jeg at noe fester seg;) Og at det på den måten blir bedre å begynne på samme fag igjen, et halvt eller ett år senere. =)

Tenker på deg trompeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Spennende med bryllupsplanlegging Allison!! Har dere satt dato (sorry husker ikke om du allerede har fortalt det....). Vi giftet oss borgelig i sommer og skulle ha kirkevielsen til sommeren. Jammen meg blir ikke terminen min akkurat den dagen he he he, saa her faar kirka vike for nurket og plan B maa legges :fnise:

Saa göy med kjöp av vogn Allison! Fiiin vogn, hvilken farge har du valgt? Vi har mer eller mindre bestemt oss for en Brio Happy Classic i svart! Hvis jeg faar tak i den her da, ellers bestiller jeg paa nett fra Norge eller Tyskland!

@ Cybele; fordelen med aa handle i Sverige er at barnevogner er kjent for aa väre en del billigere der :)

Brio - og emmajunga ogsaa tror jeg?- oppfyller alle önskene dine Cybele. Briovogna har sportsdel, med hardbag inni (eller i Happyvariantene, en egen skallbag som klikkes paa og veksles ut med sportsdelen naar barnet er större). Händtaket kan höyejusteres, og man kan vende det begge veier, slik at man selv velger om man vil ha barnet mot eller fra seg i sportsdelen. Gleder meg til aa kjöpe, men siden jeg er i 10.uke faar jeg vel holde meg litt i skinnet en liten stund til.

@ Villmusa, lykke til med videre utredning. Er det et alternativ aa skylle gjennom egglederne for aa sjekke at de ikke er tette? Legene har nok staalkontroll, bare en tanke, be gjort under min uteredning.

Lykke til til studentene Nurk EV og Cybele, haaper det gaar bra paa eksamen for dere begge og at dere finner en bra lösning for eksamen og föding ;)

Her har kvalmen begynt aa avta, og jeg begynner aa vaakne til liv igjen. Har faatt en bitteliten babymage, hi hi. Er sykmeldt noen uker til, og det trenger jeg, er svimmel, lavt blodtrykk og slapp som en pudding. Men med mat og drikke innabords kommer det seg dag for dag!

@ influensavaksine; jeg kommer ogsaa til aa staa over!

Sender ogsaa en hilsen til Lille trompet og Australia, tenker paa dere og haaper det staar bra til.

So long :kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Lenge siden sist, ser de fleste har det greit, det er deilig å vite.

Gjett om vi hadde flaks denne pp'en, mannen kom hjem lørdag som var og tror dere ikke at dagen etter hadde jeg EL. Det er bare helt utrolig, som om kroppen visste at han var borte.

El skulle vært sist uke på onsdagen, så det er døds bra, så da klarte vi å presse inn litt potensielle spirer denne pp'en også. Så nå krysser vi fingrene for n'te gang og håper vi slipper å gå til legen.... Er ikke så hypp på dette selv heller. Det er jo ikke kult at kroppen ikke fungerer som den skal. Så da er vi inne i venting IGJEN!!!!

Håper det går bra med deg lille trompet, tenker på deg.

Klemmer i haugevis til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei damer!

Nå har jeg ikke vært her på en stund. Hatt sykt mye å tenke på! Var på den "hovedultralyden" her om dagen og fikk beskjed om at jeg hadde mye fostervann (foreløpig innen normalen) og at jeg måtte tilbake på kontroll for det. Prøvde å få vite hva det betydde, men hun dama fortalte oss ingenting!!:o Hun var helt ufordragelig! Bare sa vi måtte inn igjen osv.. Virket som om hun bare prøvde å skremme oss! I tillegg ble jeg Kjempe dårlig av å ligge på ryggen på den ultralyden, til slutt måtte jeg ligge på siden. Og denne karen i magen (:)) sprella så fælt at hun andre (snille:p) damen hadde vanskeligheter med å få tatt målene, så jeg måtte ligge der kjempe lenge og ble bare dårligere! Jeg ville bare bort derifra.. Var ikke noe kos i det hele tatt. Og så ringte de oss på kvelden og fremskynnet timen vår med to uker, uten å fortelle oss noe mer! Virker som om de bare ville vi skulle få panikk..

Så ringte legen meg dagen etter og så jeg måtte komme til henne den dagen fordi medisinkonsentrasjonen i blodet mitt hadde sunket, så de måtte økes og jeg må inn på sykehuset til kontroll for dét og!

I tillegg har jeg hatt tre semesteroppgaver som skulle leveres inn på 1,5 uke. Og bare det kan jo få en til å sove dårligere..

Heldigvis: Da jeg var hos legen spurte jeg henne om hun kunne fortelle meg noe om hva mye fostervann betydde, og hun fortalte at det kan være feil på fosterets nyrer, nervesystem, hjerte eller tarm. Men siden vi hadde sett at han var frisk og fin på flere ultralyder, var vi nok bare blant de 2 av 3 som har mye vann som de aldri finner noen grunn til:) Takk og lov for legen min!:D

Min uke.

Lykke til Australia! Håper det sitter denne gangen!:)

Foxxy: Så dere skal gifte dere to ganger på en måte? Og takk for lykke til på eksamen:) Kan trenges:p Og så bra at du begynner å bli bedre:)

Alison og Cybele: Tenkte å snakke med en studieveileder. Greia er at jeg skal skrive bacheloroppgave til våren, så tenkte å høre om jeg kunne gjøre det, selv om jeg jo ikke får levert inn uten de andre eksamenene. Men tenkte å høre om jeg kunne få veiledning og sånn likevel:) Og jeg kommer nok til å ta pause jeg og:) Tror en liten en er mer slitsomt enn man tror, så eksamensstress tenker jeg jeg holder meg unna:)

Jo ps: Jeg ble også truet med keisersnitt pga alt dette. Jeg vil ikke ta keisersnitt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har internett!!! Endelig. Har flyttet, så var litt uten en stund, men nå er alt som det skal. Er hjemme for tiden. Sykemeldt 100%. Etter denne uka skal jeg jobbe 60%. Kroppen begynte å si ifra at jeg måtte ta det roligere, og selv om det tok meg litt tid å høre på den kom jeg dit til slutt :) Var etter at jeg begynte å hylgrine hos jordmor at jeg forstod hvor sliten jeg var. Var helt utslitt.

Cybele, fordelen med Sverige er vel prisen. På Emmaljunga city cross kan man justere håndtaket. Det var viktig for oss også ettersom vi er så forskjellig høyde. De 4 hjulene sitter fast (var veldig viktig for Ben som jobber i barnehage og har testet endel vogner). De er store og gode og funker visst veldig bra i snøen. Jeg kommer nok til å gå mer i snø enn inne på kjøpesentre, så ville ha stabile hjul. Det er sittedel, bagdel og bilsete som kan "klippes" på samme understellet, så er på en måte alt i ett :) Vi har valgt mørkeblå på bagdelen, pro titan på sittedelen (grå og svart) og beige på bilsetet. Greit å ha forskjellige farger, så blir vi ikke lei.

Krysser fingrene for at det klaffet, Australia!!!

Nurk er velkommen: Er du sikker på at du ikke får levert oppgaven uten å ha fullført alt annet? Det har jeg gjort tidligere på 2 forskjellige skoler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhee, under 100 dager Alison! Haaper det har hjulpet paa aa väre sykmeldt og at overskuddet er paa vei tilbake!

Enig med dere angaaende hjul, man maa komme fram i daarlig vär ogsaa, jeg vil ogsaa heller over stokk og stein enn paa kjöpesentre ;)

Jeg er fremdeles sykmeldt, men naa begynner formen aa komme seg, saa jeg haaper kvalmen snart gir seg helt, og at jeg kan begynne aa jobbe litt igjen etterhvert.

Nurk EV; ja her gifter man seg to ganger hvis man önsker kirkelig vielse, fordi det er kun paa "tinghuset" som er juridisk godtatt!

Saa plan b er paa gang, muligens daap og bryllup sammen er en ide...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Intressant å høre Alison:) Det skal jeg spørre om nå:D Og grattis meg under 100!:D Tida går sinnsykt fort...

Foxxy: Aha.. Begynte å lure på om man "kunne" det her se:) Hørtes ut som i pose og sekk når man er gravid:p Med tanke på all planlegging for et "vanlig" bryllupp:p Dåp og bryllupp hørtes jo også ut som en plan..

Og godt dere er sykemeldte og kommer dere! Tror det er bare bra for liten og stor og ta vare på kroppen sin:D

Australia: Når har du ikm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei alle jentene her inne,

Ville bare innom for å si at jeg er graviiiiiiiiiiid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :gravid:

Alt går bra og er ca 5,5 uke på vei:) Dødskult og ikke kvalm eller noe så langt.

Klemmen

:klemmer::hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Gratulerer! Gratulerer!!!!!!:D:D:D

Nå ble jeg kjempe glad her jeg sitter:D

Får håpe du slipper kvalmen i det hele tatt:)

Gratulerer igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter,

Tusen takk :rødme:

Terminen min vil bli i slutten av juli. Formen er bra så langt, og legen som tok tidlig UL sa alt var som det skulle :5:

Pluss at jeg kan forsette å jogge to til tre ganger i uken som vanlig, tror jeg hadde blitt sprø hvis ikke. Nå er utfordringen å ikke spise for to hahaha!

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danser: :danser:

Hurra, hurra!! GRATULERER saa mye Australia!!!

Godt aa höre at formen din er bra! Jeg tror jeg har kastet opp for hele gjengen her inne ;)

Fiiiine kjoler Allison. Og dyre :overrasket: ja.....

Har du bestemt deg for en av de?

Jeg har nylig värt paa ultralyd (man tar ul hver mnd her) og sett den lille tassen vaar suge paa tommelen, vinke, turne og sooove he he! Var veldig stas aa se. Det er mest sannsynlig en gutt og alt staar bra til :)Men maa bekreftes ved neste ultralyd, saa jeg holder litt igjen för vi begynner shoppingen. Har bare kjöpt en graa sparkebukse som var saa söööööt at jeg bare MAATTE he he.

Er naa i 14. uke, kvalmen er paa retur, jeg begynner 2 dager i uka paa jobb igjen og jeg gleder meg til jul!

Hvordan gaar det med aa finne navn dere andre?? Jeg har mange ideer ha ha, men det finnes jammen ikke mange norske navn mannen min klarer aa uttale (eller synes er fine) saa tror det blir et internasjonalt he he ;) Har god tid enda da! Noen som har bestemt seg enda??

:nisse: Foxxy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA FOR AUSTRALIA!!!!!!!

Jaggu var det den beste nyheten jeg har hørt på lenge:-)

Følger jo med her selv om jeg har vært lite aktiv i det siste!

Jeg endte opp i hasteoperasjon på Ullevål, og mistet dessverre en eggleder for noen uker siden. Superkjipt, og for å klare å fungere i hverdagen har jeg rett og slett måtte holde meg litt unna dere damene... Ikke vondt ment!

Sjansen for at det skjer igjen er stor og mulighetene for å bli gravid igjen er ikke like stor som før. Dette var nok det tyngste å hanskes med. Men... jeg har blitt lovet hjelp ettehvert nå da! De ville jeg skulle prøve frem til sommeren på egenhånd, og hvis ikke noe hadde skjedd blir jeg satt på pergo og videre det som er nødvendig etter det. Og det er jo en trøst... Vi må vente med å prøve til over jul, og det er kanskje like greit! Kjente at jeg hadde behov for en pause etter alt som har skjedd med prøving det siste året!

Kommer sterkere tilbake jinter! Koser meg med desember og førjulstid:-)

Glad i dere alle samma, og er spesielt glad for Australia om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle

lille trompet;

Sender deg mine snilleste tanker og håper det ordner seg for deg.

Har selv hatt et par harde år før det endelig klaffet for meg, trodde virkelig ikke at det skulle bli noe av noenting.... Men under skjer og jeg håper det skjer for deg og lille trompet.

Ser ut til at alle har forlatt denne koselige dagboken etter de ble gravide, det jo litt dumt:(

Håper alle kommer tilbake så vi kan alle støtte hverandre hva enn det skulle være.

Mange klemmer fra ei så endelig har klart det. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Jeg er nå 60% sykemeldt. Det er godt å ha litt ekstra tid hjemme, og jeg tror virkelig kroppen min trenger det. Litt slit med jobb da, siden jeg fortsatt egentlig har like mye jobb.... :(

Ble litt skremt i dag. Jeg har hatt fri, så jeg sov leeenge. Når jeg stod opp og gikk på do så jeg at jeg har blødd litt. Har ikke blødd siden uke 8? nå. Det var gammelt blod, men allikevel... Ringte ABC og de mente det var helt normalt. Men roer meg ikke helt. Var på do igjen nå og det kommer fortsatt bittelitt. Sparer dere for detaljer her :) Har noen av dere hatt det sånn i tidligere svangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...