Alison_Ben Skrevet 24. september 2010 #221 Del Skrevet 24. september 2010 Lille Trompet: Synes det er fryktelig trist for deres del at det ikke gikk denne gangen. Håper du slipper å vente så lenge på neste spire og at den sitter som et skudd! Ang. jobben irriterer det også meg. Klarer liksom ikke å få meg til å tro at noen av de to andre som vet det har sagt det til noen. Og jeg vet jeg ikke har sagt noe. Så får det ikke til å stemme. Min misstanke er at noen kan ha overhørt oss, og kanskje satt det sammen med røykeslutt og trukket konklusjoner. Men uansett er det drøyt å spre det uten din viten og vilje. Jeg håper egentlig at det kommer frem hvem som har gjort det, så det renvasker oss andre. Selv om det er litt egoistisk tenkt oppi det hele. Bortifra det skal du vite at jeg tenker masse på deg. Har ikke sendt deg sms eller noe fordi jeg forstod at du ikke orket, men vit at du kan ringe/melde når som helst, så kommer jeg bort en tur med en logrende hund for litt skravling. Nurk er velkommen: Velkommen i klubben som guttemamma Jeg tar det ikke så veldig tungt at spåkunnskapene mine er elendige altså...:=) Australia: Vet ikke om det er mange faktorer i livet ditt som ikke er på topp nå, eller om det er mest ikkegraviditet som trekker deg ned. Har hatt noen skikkelige nedturer i livet selv, og det er ikke lett. Det positive er jo at alt som regel blir bedre, bare man gir det litt tid. Tenker på deg! Ellers må dere ha en fantastisk helg, flickor. Gleder meg til å se Store Trompet på Skavlan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 24. september 2010 Forfatter #222 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg har gått rundt her hjemme og vært så glad for deg, trompeten. Kjenner deg ikke, ingen ting. Likevel betyr det noe for meg når du har det fint og når du ikke har det. Jeg er fryktelig lei meg nå, etter å ha lest det triste budskapet. Ingen ord er riktige, så jeg prøver meg heller ikke på noen. Vit at dere som har mistet/sliter er HJERTELIG velkommen il å ta ut alt dere vil her i tråen. dette skal ikke være noen rosenrød fjolletråd. Livet har tross alt sine positive og sine negative sider, og vi trenger da ikke fremheve noen og undertrykke andre. Iallefall ikke her. Hurra for Foxxcy!!!!!!!!!!!!!!! JIPPI!!!!!!!!!!! Fortell alt du orker og vil om dagene og tiden fremover=) Skriver mere snart. Kom nettopp hjem nå, klokka 23, etter å ha gått ut klokka 07.30. :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 24. september 2010 Forfatter #223 Del Skrevet 24. september 2010 Jeg er misunnelig på dere som vet kjønn!!! ÅÅÅÅÅ, syns tiden går seeeeint. Skal på ul 5.oktober. Tiden SNIIIILER seg avgårde. Hvor langt på vei var dere da dere fikk vite? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 27. september 2010 Forfatter #224 Del Skrevet 27. september 2010 Beklager veldig mye hvis jeg har støtt noen med mine innlegg, og dette er grunnen til uteblivene aktivitet her inne. Jeg har kun ment å være grei/forståelsesfull/hyggelig/osv. Enn så lenge. Jeg driver med navnetanker om dagen. Og hvis dere vil, så ønsker jeg gjerne ærlige tilbakemeldinger om navnene vi har tenkt på så langt: Jente: Solveig Linde Erle Sofie Gutt: Johannes (mannen som vil. Hans bestefar het det. Jeg er usikker. Vil helst ikke ha bibelske navn) Brage Alfred Og kom GJERNE med flere forslag. Liker navn som har en viss tradisjon (altså som ikke ble funnet opp i går. Vet Linde er litt tvilsom sånn sett.) Liker ikke så godt jentenavn som slutter på a. Og liker ikke bibelske navn så veldig godt. Gjerne norske/norrøne fremfor internasjonale. =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 28. september 2010 #225 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg er ikke støtt, men har bare myyyye å gjøre for tiden Flyr ut og inn av visninger, og har mer enn nok på jobb. Men til jul roer alt seg Synes navnevalgene dine var kjempefine! Litt usikker på Johannes (men det er fordi jeg ser for meg at det fort blir litt for pent til en gutt med lyst hår (hvis han får det)). Brage og Alfred er kule navn. Liker også Heine, Arthur og Georg (bittelitt usikker) som er litt i den duren. Av jentenavnene kjenner jeg en Solveig som er kjempegrei. Har bare gode assosiasjoner med det navnet. Sofie ser jeg for meg en litt rampete og kul jente og vi vurderte det selv lenge. Linde har jeg ikke hørt før, men likte det. Og Erle var kjempefint. Tror kanskje jeg liker Erle og Sofie best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nurk er velkomme Skrevet 28. september 2010 #226 Del Skrevet 28. september 2010 Jeg er heller ikke støtt:) Men har tenkt det samme! Beklager hvis noen er blitt støtt av noe jeg har sagt.. Vi fikk vite kjønn i uke 13:) Men tror vi var veeeeldig heldige da:) Ikke alle som får vite det så tidlig. Av jentenavnene likte jeg Linde og Sofie best, vurderte selv SofiA en stund. Blant guttene må jeg si Brage:) Men det KAN ha noe med at vi hadde en veldig god hund som het det en gang:) Men syns det passer til mennesker og altså God natt god natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 29. september 2010 #227 Del Skrevet 29. september 2010 Ho ho alle sammen Her va det masse nytt siden sist! Beklaga at eg har vært så lite her i det siste. Blei litt deppa over at syklusen min va så lang at ikkje det ville klaffe hverken når mannen e heime og når han ikkje e heime siden han jobba 28 daga på og 28 daga av og eg i en periode hadde 30-31 dagers syklus, som da gjorde at det nå blei sånn at det akkorat ikkje klaffa. Meeeen... nå sist da eg fikk mens så begynte eg å telle og blei så gla da eg kom fram til at den hadde minka til 29 daga og tenkte at kanskje kanskje kan vi prøve når mannen e heime. Og så investerte eg i en clearblue fertilitetsmonitor :D Fikk helt sjokk da eg tok den i bruk og eg allerede på dag 12 fikk utslag på max fertilitet! Det fikk eg og på dag 13 mens på dag 14 stod det høy, så vil tru at eg hadde el på dag 14 siden den slår ut på hormonane rett før el da den vise max. Vi hadde oss på dag 11, 12 og 14. Litt redd det va dumt av oss å gjøre det 2 daga på rad men dag 11 visste jo ikkje eg at den skulle vise max dagen etter. Herlighet.. eg trudde jo ikkje eg skulle hatt el før nesten ei uke etter det monitoren viste! Så den e eg gla eg har kjøpt meg Og vet det kan ta si tid uansett om en treffe el, men sjansen øka nå hvertfall. Og bare sååå gla for at vi i det hele tatt ha fått prøve denna mnd Oi.. blei visst et litt langt avsnitt. Forstår godt om ikkje dere gidde å lese det, hehe blei visst litt reve med. Så trist å lese at dere mista lille Trompet blei så gla først da eg så at du va gravid men så fortsatte eg å lese Håpa det står bra til med dere men kan lett tenke meg at detta e tungt for dere Håpa en ny spire ikkje e langt unna og han han/ho neste gang klora seg skikkelig fast! :D Gratulere så masse med en prins i magen nurk er velkommen og alison! Så koselig :D Så vil eg sende over masse trøstetanka til Australia. Vet så altfor godt kossen du har deg med tanke på at meg og sambo prøvde i 3 år før det klaffa og vi begge va gjennom full utredning. Som eg trur eg har skreve før (gullfiskhukommelse) så blei eg gravid rett etter en laparaskopi. Sjøl om ikkje noe gale blei funne så trur eg at inngrepe må ha gjort noe, renska litt opp inni der Håpa det snart vil klaffe for dere og at dere evt får noen svar under utredning, at det bare e noe uskyldig som gjør at ikkje det har klaffa enda Eg skal foressten gjennom utredning på nytt. Siden vi nå ha prøvd i 1,5 år snart på nr. 2 Ønska dere alle en fortsatt super dag :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 29. september 2010 #228 Del Skrevet 29. september 2010 Hei alle sammen! Jeg er heller ikke snurt, bare very busy businessnisse om dagen!! Skjönner du er frustrert ogsä villmusa! Häper utredningen gir svar pä noe! Og veldig kjekt med monitoren - spesielt siden den faktiske egglösningen var säpass langt unna hva du trodde....!! Navnefundering er GÖY Av guttenavn syntes jeg Johannes er det beste - og det er säpass populärt blitt at man fint kan hete det uten at den bibelske opphavet er av betydning! Brage er ogsä fint! @ jentenavn: Erle er suuuperfint!! Hadde hatt lyst pä det selv, men siden mannen ikke klarer ä uttale hverken ae eller tjukk l riktig blir det litt komisk! Liker alle de andre vaiantene ogsä jeg! Sofie er VELDIG populärt, og de andre navnene mere sjeldne, kanskje noe ä tenke over i navnevalget...? noen bryr seg ikke om det i det hele tatt, mens jeg selv feks önsker ä unngä topp 10 hvis det gär... Ellers lite ä melde her, teller dagene til ul og häper, häper, häper alt er bra og det er en liten frisk og levende tass der inne!! 12 dager igjen! Mens jeg venter funderer jeg pä hvor SULTEN det er mulig ä väre???!!! Jeg pröver ä styre meg en smule, da rasjonalisten i meg innser at det ikke er mulig ä väre sä närme ä forhungere som jeg tror jeg er 15 min etter at jeg har spist 3 brödskiver OG 2 kokkosboller (den ene var egenlig til mannen :rødme: , men det han ikke vet at har har gätt glipp av har han ikke vondt av ). Gikk en tur i over 1 time nä, mä jo holde meg i farta - og samtig väre uten for rekkevidde av kjöleskapet innimellom So long girls! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 29. september 2010 #229 Del Skrevet 29. september 2010 Herlighet.. ser eg glømte å skrive en viktig ting på siste innlegge :S Gratulere så masse med spire i magen Foxxy! Blei utrulig gla da eg las nyheten. Håpa spiren klamra seg fast i 9 mnd og at du får et kjempefint svangerskap :-D Hehe.. måtte le av hungeren din ette mat for tida Kossen gikk det med innholde i kjøleskape etter turen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 30. september 2010 #230 Del Skrevet 30. september 2010 Takk takk Villmusa! Etter turen ble jeg bare enda mere sulten I dag derimot, har jeg derimot ikke lyst pä noentingen - passer fint, veier litt opp for hverandre om ikke annet ha ha! Hvordan gär det med dere andre? En god klem til Lille Trompet, hvordan gär det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 30. september 2010 #231 Del Skrevet 30. september 2010 Sååå, da er det min tur med navn. Vi vingler endel, og kommer nok til å gjøre det til bolla er født, men har noen favoritter allerede da Herman, Jacob, Oscar, Ulrik, Ludvik og Casper er vel de vi står mellom nå. Skyt løs, jenter... Her har FIFA 11 kommet i hus, og det er kjeeeedelig. Har liksom ikke samvittighet til å ikke la han spille heller, men blir myye internett på meg. Koser meg med møbelsider og drømmer om drømmeleiligheten da, så har det ikke sååå ille. Jeg har begynt å gå litt opp i vekt jeg også, og nå tror jeg at jeg synes såpass at folk ikke bare tror jeg er feit. Det er jo litt godt, men uvant også. Tar meg selv i å trekke inn magen innimellom. Gammel vane er vond å vende. Nattestissinga har også begynt å gi seg litt. Det er værst på kvelden når jeg legger meg. Jeg kan faktisk kjenne at jeg må på do i det jeg reiser meg opp fra do!!?? Men sålenge jeg slipper å kave meg ut av senga midt på natta skal jeg tåle å måtte fortrenge litt tissatrang. Du kan vel egentlig få vite kjønnet nå, Foxxy? Ultralydmannen min sa de kunne se det ganske sikkert i uke 15. Gleder meg til å høre hva du får. Og må jo bare gjette.... tamtamtam... JENTE! Så da får du sikkert gutt du også So long! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 1. oktober 2010 #232 Del Skrevet 1. oktober 2010 @ navn; Jeg syntes Jacob er veldig fint! Casper liker jeg ogsä, og enda bedre skrevet med K! Alison, jeg mä nok vente en stund med ä vite kjönn, er bare 6+0 i dag! Skal pä UL om 11 dager, men det er tidlig ul Den kinesiske födselskalenderen sier jente, men jeg har ingen fornemmelser enda.... blir spennende! Dere som har fätt vite kjönn, har det stemt med den kinesiske födselskalenderen? Ha en god helg alle sammen, jeg pakker snippsekken og stikker pä et romantisk fjellhotell i Alpene og skal gä turer i finväret og dra pä SPA i helga, ahhh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 1. oktober 2010 #233 Del Skrevet 1. oktober 2010 Åh, tenkte bare du var litt lenger jeg :/ Den kinesiske fødselskalenderen stemte på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villmusa Skrevet 3. oktober 2010 #234 Del Skrevet 3. oktober 2010 Signera Foxxy angåande navn. Kasper e veldig fint :-) Den kinesiske fødselskalenderen stemte på meg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #235 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hei jenter! Så hyggelig med mye aktivitet her=) Jeg DØR etter at det skal bli tirsdag kl 09.30 og tid for ul. For det første gleder jeg meg til å se et foster som ligner litt mere på et menneske enn i uke 14+2. Da hadde ikke Baba (foreløpig kallenavn;)) ordentlige ører osv. Og så gleder jeg meg til å se om vi venter en sønn eller en datter. Føler meg voldsomt overfladisk som gir den bagatellen mye oppmerksomhet. Tror det er det at når jeg får vte hva slags kjønn det blit, så føler jeg at jeg kommer nærmere barnet, og dermed blir bittelitt bedre kjent. Pr i dag kunne det like gjerne vært en makrell eller en alien i magen, det er så absurd. Føler liksom at det blir mere konkret etter ul i uke 18. Den kinesiske kalenderen sier gutt på meg. Vi får de=)Diverse kjerringråd anslår også gutt: lite kvalm, god form osv. Men, jeg vet virkelig ikke hvor holdbart den slags er;) I dag var vi vært i bursdag til niesen vår, som ble ti år. Jeg har et vanskelig forhold til svigermor. Sukk. Hun er psykisk syk, uten at det er noe man har "lov" til å snakke om. Samtidig er de svært religiøse, og bare veeeldig annerledes enn de kulturen jeg selv er vokst opp i. Det er søndagsmiddag kl ett annenhver søndag, men forbønn, "pensjonistmiddag", dessert og så kaffe og kaker. Og man snakker ikke fra levra. Tonen er hva jeg vil kalle overfladisk. det går i tørre vitser og heeeeeelt overflategreier. Jeg føler at jeg ikke kan vise hvem jeg er, at vi må spille et spill der. Hosmine foreldre drikker vi vin, spiser middag seint og snakker om hvordan vi har det EGENTLIG, om du skjønner. Jeg og samboeren min har bare hatt veldig forskjellige oppvekster. Jeg har klump i magen for hvordan det kommer til å gå når barnet kommer til verden. Svigermor er ustabil og veeeldig konservativt kristen(vil ikke la mitt barn overnatte et sted hvor noen forteller det at man kommer til helvete om man ikke ber, osv!!!). Jeg må innrømme at jeg kjenner en ambivalens over at mitt barn skal ha veldig mye kontakt med henne, være med henne alene osv. Dette er selvsagt hårreisende tanker. Min samboer er veldig klar over at moren er syk og "gammeldags" men hun er hans mor og han elsker henne selvsagt. Håper jeg kan utide horisonten min litt, føle meg tryggere på henne og henne som bestemor. Hun har allerede tre barnebarn, men hun passer dem aldri, iallefall ikke alene. Tja. Det var dagens utblåsning. Magen syns skikkelig nå. Jobber på kafé, og nå er den så stor at også fremmede "tør" kommentere babyen=) Jaja. Nå skal jeg lage middag. Senere gå en tur med min søte venninne som fikk sin lille Nikolai i juli. Kos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #236 Del Skrevet 3. oktober 2010 Alison, jeg ELSKER navneforslagene dine=) Du kan virkelig bruke hvilket som helst av dem. Det jeg vet er at noen av dem er mere populære enn andre. Hvis du ikke vil at han skal vær en av fire i klassen med samme navn (overdrivelse), så kan du gå på www.ssb.no/navn, skrive inn navnet og se hvor mange som heter det=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 4. oktober 2010 #237 Del Skrevet 4. oktober 2010 Så kiipt med en sånn svigermor Cybele. Skjønner godt at du ikke vil at barnet skal bli preget av for mye himmel og helvete prat. Jeg er også allergisk mot sånt. Vi skal ikke døpe i kirka og heller ikke gifte oss der. Det er helt uaktuelt i min verden. Heldigvis har vi begge foreldre som aksepterer det. Våre foreldre høres litt ut som dine egentlig. Noen man kan virkelig skravle og diskutere med og drikke vin og slappe av sammen med. Jeg er ikke oppgitt over svigermor, men moren til svigerfar i dag. Var der en tur, og nå er det andre gang hun har påpekt at jeg har blitt brei over ræva! Første gangen lo jeg det litt bort og tenkte det var litt dialektpratemåten som gjorde at det hørtes litt værre ut enn det var. Men når hun nå påpekte at "det legger seg visst BÅDE på magen og rompa på deg" synes jeg det holder. Når jeg tidligere på kvelden fornøyd sa at jeg bare hadde gått opp i underkant av 3 kilo på over 5 måneder la hun fort til at "det er jo på slutten det kommer da". Hyggelig! Kjenner jeg synes det er fryktelig unødvendig å påpeke om jeg legger på meg andre steder enn på magen når jeg ikke har enset tanken selv. La meg leve i uvitenhet!!! Phu... godt å blåse ut ja Skjønner også kjempegodt at dere gleder dere til å få vite kjønn. Jeg følte at det ble mer virkelig når jeg fikk vite det. Og det er vanskelig nok å finne navn til ETT kjønn :/ Lykke til i morgen, så gleder jeg meg til å høre resultatet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mildri Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #238 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg har en velskapt, perfekt liten gutt i magen! JEG ER LYKKELIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alison_Ben Skrevet 6. oktober 2010 #239 Del Skrevet 6. oktober 2010 Gratulerer!!! Blir mange guttemammaer nå Så godt det må ha vært å se den lille frisk og rask Nå er det bare å sette igang navnejakten på guttenavn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Foxxy C Skrevet 7. oktober 2010 #240 Del Skrevet 7. oktober 2010 Gratulerer Cybele Kan tenke meg det var godt aa se en frisk og fin liten gutt i magen!! Blir vel mye mere virkelig ogsaa! Gleder meg saa paa deres vegne som har kommet trygt over 12 ukers-mila og som har sett friske smaa der inne! Blir helt rört her jeg.... Og enda et poeng til den kinesiske kalederen ble det og! Her har kvalmen kommet gitt, ugh, ugh. Er skikkelig uggen paa morgenen og kvelden og utrolig trött og sliten. Sovnet i pausa paa jobb i gaar og kastet opp paa gata paa veien hjem (heldigvis var det mörkt!!). I tillegg er skiftene 12-13 t, noen ganger uten pauser, saa her lukter det sykmelding... Er litt i knipa, er i prövetida, sä hvis jeg sier jeg er gravid blir jeg höyst sannsynlig sagt opp paa flekken. Jobber to steder, paa det andre stedet jobber jeg kortere dager, og haaper jeg holder ut der, men er i prövetiden der ogsaa, og den er ferdig först etter jul :/ Hva gjör dere andre? Er dere därlige? Gaar dere paa jobb og spyr i smug og holder ut eller det greit aa kaste inn haanklet? Trenger litt innspill her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå