Gå til innhold

Desperate housewives prøvedagbok!

mildri

Anbefalte innlegg

Skjønner deg kjempegodt Australia. Vi fikk det til i 5. pp og jeg er suuuper utålmodig. Jeg var også sikker på at det skulle klaffe med en gang, og var klar for å stikke til legen å ljuge på meg et år med prøving for å komme til utredning allerede etter 4. pp. Nå er jeg glad det ikke klaffet før, for timingen var faktisk MYE bedre nå. For meg hjalp det å slappe av, koble bort, og at ting i livet vårt gikk seg til (jobb og lignende). Kanskje det er noen tiltak du kan gjøre for å få fokuset bort (igjen så skjønner jeg at dette er tilnærmet umulig :)). En hund høres ut som en kjempeplan. Jeg er sååå glad for at jeg har min lille hund. Hun er veldig barnevennlig, så satser på at det går fint også etter fødsel. Småkjipt med turer i regnet, men med all gleden en hund gir er det virkelig verdt det. Er det spesielle raser dere vurderer?

Fortalte det til sjefen i går og det gikk fint :) Hxn ble ikke hoppende glad, men gratulerte. Merker det er noen mugne tryner i gangene her i dag, og må innrømme at jeg har latet som om at dette ikke var planlagt for å ikke virke utspekulert ifht jobben. Men folk kan jo egentlig få mene akkurat hva de vil. For jeg har en liten bolle på vei og den gleden er myyye større enn alt som har med jobb å gjøre :)

Tror jeg har bihulebetennelse, jeg. Har jo hatt veldig vondt i hodet, men det har gått over nå som jeg bruker sånn neseskylleopplegg. Sånn som man heller inn i ene neseboret, så det renner ut av det andre. Har ikke hatt hodepine etter at jeg begynte med det. Deeeeilig!!

Jeg sjekket med sykehuset ang. å ta med seg flere på UL, og svigers og mamma var hjertlig velkomne. Så da tropper vi opp med en hel gjeng for å finne ut kjønnet på bolla mi i midten av september. Spent!!!

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heeeey Alison,

Herlig med noen som skjønner hva jeg mener.

Har dødslyst på en rodesian ridgeback, eller løvehund som de kaller den. De er bare såååååå utrolig fine:) Det er de som har en stripe på ryggen som går feil vei... hvis du skjønner hva jeg mener:)Pluss at jeg trenger en litt stor hund som kan bli med meg på joggeturer:)

Jeg regner med at du er en av de som vil vite hva det blir, det vil jeg og. Hadde aldri klart å vente ti mnd med å få vite det, er altfor nyskjerrig og lettere å shoppe når en vet skjønnet:) Elsker å shopper ser du;)Lykke til på UL.

Kooooosen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :goodbye:

Så koselig at du fikk ha med deg de på UL Alison :) Og lykke til!

De hundene er såååååå fine!! Jeg tenkte litt på å kjøpe sånn en gang:), men det ble aldri noe av. Og nå må vi nok vente med hund en stund:( Ny skole, må flytte igjen, byen osv. er kanskje ikke ideelt :gjeiper:

Vi skal på tidlig UL denne uken!:) Legen bestilte det til oss, så det blir bra :jepp: Jeg liker veldig godt den nye legen min;)

Ha en super dag dere!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei super-jenter,

Nå synest jeg det er litt vel stille. Håper dere med boller ikke glemmer oss andre. Vi jo en koselig gjeng;)

Jeg er på dag 14 i pp 8 (eller var det ni, sluttet å telle ha ha) så nå blir det :sengekos: siden EL er rett rundt hjørnet. Krysser alt jeg har også denne gangen, og håper det blir noe av dette baby-greiene.....Offfffffff :kjefte:

Later jenter... :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

Får nesten dårlig samvittighet jeg nå :gjeiper:. Vi er en veldig koselig gjeng;)

Krysser fingrene for deg Australia;) Og dere andre! :sengekos: er det eneste som funker;)

Ikke mye å melde her.. Har fått litt mer energi igjen og litt mer mage.. Er stygt redd for at det kommer av spising og ikke baby :sjenert: Det har nemlig lagt seg over hele :gjeiper:. Også gleder jeg meg Masse til UL :jepp:

Ha en flott dag/kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEIER PÅ DEG, Australia=)

Og NEV (Nurk er Velkommen), det er kjempegøy å lese om hvordan du har det, hva du tenker, om magen som forandrer seg litt og om at du gleder deg til ul. GLED DEG! Det er surrealistisk. En positiv graviditetstest er barnemat i forhold til å se en reke bevege seg i magen din=)

Min kropp har oppført seg helt etter "oppskriften". Mye trøtt og uggen i 1.trimester, men fremdeles ikke mye å klage på i forhold til andre som kaster mye opp osv. Likevel, vergangen til 2.trimester har vært helt nydelig. Energien er plutselig tilbake, ikke trøtt, ikke uggen et sekund. Livet er som før graviditeten. Knaksje bare med en større harmoni inni, en større respekt for kroppen min og så merker jeg at jeg lettere slipper stressende tanker og plasserer dem bort. tilværelsen er i ferd med å få en større mening. Og hverdagen små bagateller om utseende, hvor mye man har trent, usunt man har spist, klær man ønsker seg, irritasjonen over en samboer som har gjort lite i huset - det betyr mindre. Et slags slør har lagt seg over bagatellene. Det er utrolig deilig! Samtidig har jeg dager som er verre enn noen gang tidligere. kroppen er så sur langt inn til margen. Når jeg som ikke-gravid mestret å ta meg sammen, går det virkelig ikke ann nå. Fysisk umulig. Her for leden fikk jeg grineutbrudd midt på en kafe. Utrolig stilig. Det var ikke snakk om å prøve å stoppe gråten. den bare kom og kom i støre bølger, jeg dreit i stirrende ansatte og kunder som var pinlig berørte på mine vegne. trøste. jeg satt der med to PERIFERE venninner og bare tutet i vei. haha. Noe å le av når jeg havner på gamlehjem, i dte minste;)

Tirsdag 7.september skal vi på ny ul. da er jeg 14+3. Lurer veldig på hvordan reka har forandra seg siden 9+5.

Jeg trener (uten at det er veldig svettende) yoga 3 ganger i uken, utrolig deilig å strekke og tøye. Og spinning 1 (håper på 2) ganger i uka. samt turer hver søndag. Føler jeg gjør for lite kondisjonstrening. har lagt på meg ca 3-4 kg tipper jeg. har ikke vekt og akter å aldri skaffe meg en heller.

Magen har kommet SKIKKELIG! det høres ut som tull, emnd et er det ikke. Jeg er veldig lang og slank, med et "spinkelt" sjelett,k må være derfor. fremmede kommenterer magen. på spinning sa den helt ukjente instruktøren at "du må ikke kjøre deg helt opp i makspuls når du er gravid". Jeg er bare 13 ukler på vei. Hadde ikke trodd det skulle bli synlig så fort. er sikkert bare bæsj og luft og tarmer som har blitt presset oppover. men re sultatet er likevel det samme. Jeg ser absolutt annerledes ut. Buskene er det lenge til jeg kan ha på igjen. Og folk stirrer.

God dag til dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle:)

Cybele; Måtte le av gravid greiene dine, veldig morsomt å lese. Sitter bare å humrer her jeg ha ha.

Jeg har nettopp hatt EL eller har vel litt til i dag så er det bare vente vente IGJEN!!!! XXXXXXXXXXX Fingre vær så snill.

Har vært deilig å ikke tenke for mye på dette greiene, og på torsdag var vi til og med på A-ha konsert:) Det var stort og utrolig kult å synge med hi hi.

Tror det er 9.pp dette, har som sagt sluttet å telle. Skal til Australia i hele januar og det hadde bare vært såååå kult å reise med litt mage sånn at svigers og kunne sett det. Men det ser vi når den tid kommer.

God helg alle søte jenter i alle former.

Klemmen :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei:)

Hehe, tårer, latterutbrudd o.l. har jeg også funnet ut er vanskelig å holde tilbake innimellom! :gjeiper: Må le litt av meg selv.. Særlig latterkrampene som kommer av verdens dårligste spøker, filmer etc. :sjenert:

Jeg XXXX masse fingre:D Når har du ikm da? Skjønner det må være deilig å ikke tenke så mye på det:)

Selv var jeg på UL på torsdag. Og det var en spesiell opplevelse!! Han/hun var frisk forresten:) Det rareste var å se nurket røre på seg der inne... Kjempe, kjempe rart... Skal tilbake om par uker for å dobbeltsjekke:) Liker legene her:) Det som var surt var at han satte meg tilbake 5 dager da! :kjefte: Men det passer overhode(!) ikke med når vi hadde sex.. Eller vet noen hvor lenge sånne svømmere kan overleve?

Her har også magen begynt å komme litt mer frem. Har teori om tarmer o.l. jeg og, men det begynner å syns litt. Først så var det litt sånn: Nei, har ikke lyst på den "mellomperioden" hvor det bare ser ut som man har lagt på seg (vet det er litt forfengelig :sjenert: ) men så fant jeg ut at det virkelig ikke bryr meg:) Sånn er det, og det er et nydelig nurk der inne som er årsaken:)

Ha en super uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mine kjære vakre damer!!

Nå har jeg hatt laaaang ferie, og mye på tapeten etterpå, så jeg har ikke skrevet her på kjempelenge! Lover å ta meg sammen:-)

Jeg er nå inne i 9.PP , og begynner å bli frustrert for å si det rett ut! Er så lei av å ha sex at jeg kan ikke få sagt det:-p :skratte: Neida... ikke fullt så ille , men kjenner at det er et ork å måtte trå til hver dag i de periodene man må det!

Når skal denne spiren sette seg fast???

Lurer litt på om vi skal sette igang med litt utredning etterhvert nå hvis den ikke sitter denne måneden heller!

Utrolig koselig å høre om dere som har fått det til, og en fryyyyyd å se den lille søte magen til Alison som blir større for hver dag:-) :gravid:

Jeg har IKM neste helg en gang, og selv om jeg ikke ønsker å tenke så mye på det, så gjør jeg det! Vil bare så gjerne slippe å se flere blendahvite tester!

Jeg og min mann og mamma hadde 30-40 og 50 års dag i helgen , og på en måte var det jo deilig å ikke være gravid da, men vi fikk rundt 20 deilige vinflasker som jeg gleder meg til å ta fatt på... Håper de står urørt til neste sommer! Tror det blir verre for gubben å holde seg unna, men det må han! Fine viner skal deles med meg, basta bom! :vin: :vin: :vin: Ha ha ha! Stakkars type!

Får kjøpe en dunk med Amigo som han kan kose seg med hvis jeg får positiv test snart:-)

Håper dere alle har det bra!

Mandagsklemmer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

Lille Trompet: Jeg er også inne min 9.pp så da er vi ivertfall to, men jeg vet vi er veldig mange som er på den siden av oddsen....Tar bare litt lengre tid, men når spira endelig sitter så sitter den nok skikkelig og vi vi bare enda gladere:) Jeg har IKM den 17.September iflg El som var denne helgen....Stå på og ikke gi opp. Veldig mye greiere å bruke El tester, da slipper en å sex'e seg i hjel....ha ha. Nå tar jeg det helt med ro slik at egget får sjangs til å sette seg pluss at jeg tar bi-dronning gele for å øke fruktbarheten, så får vi se om det gjør susen. stå på og ikke gi opp, det er påvist at stresshormonet kan være i veien for en evt graviditet. Så slapp av:) Du kan jo utrede deg selv først... Så tar du mannen etterpå;)

Me "Snakkes" :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Australia!

Stresset tror jeg stemmer i mitt tilfelle! Har alltid hatt klokkeklar syklus på 28 dager, men etter vi begynte å prøve for alvor har jeg hatt 27, 31, 28, 35 osv... Tror jo selvfølgelig det har klaffet hver gang jeg går noen dager over, og blir like skuffet hver gang.. :sur:

Men motet er på topp nå, og etter jeg fikk meg applikasjonen "period tracker" på iphonen min, ser det ut til å stemme i forhold til hva den regner ut som sykluslengde, og den har gitt meg IKM 17. sept, akkurat som deg! Vi får følge hverandre vi da! KOSELIG!

Have a nice day girls:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer :)

Det er så rart hvordan stress kan påvirke kroppen vår på den måten! Kanskje yoga hjelper?? Jeg liker yoga :gjeiper:

Men ååå.. Nå kommer jeg jo til å være så spent til den 17.! Krysser fingre for dere! :tommelopp:

Nattanatta :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for dobbelt blåttkryss 17.!

Jeg liker også yoga=) Går fire ganger i uken. Jeg er det motsatte av et naturtalent, lang som en flaggstang og stiv som en stokk. Balansen er heller ikke noe å skryte av. MEN! Jeg har så utrolig stort utbytte av det! Kroppen elsker det, jeg blir kvitt alle spenninger i nakke og rygg, samt at jeg blir jo iallefall ikke stivere av å holde på (i det minste, sukk). Hehe. I dag sa yogalæreren, som jeg har enorm respekt for, at jeg må trene korsrygg i tillegg til yoga, fordi jeg har masse svai i korsryggen. Og jeg må jo innrømme at jeg ser poenget, å være bananformet funker litt dårlig med masse ekstravekt på magen :kjefte: Så. Jeg stammet og rødmet (vil helst være uslynlig i yogalokalet når jeg er der, jeg er der så ofte, men blir liksom aldri blandt "de flinke" av den grunn, yogalæreren må jo nødvendigvis tro jeg er ganske rar :ler: Som kommer og kommer tross en svær moderat prestasjonsevne;)

Så. Nå må jeg finne korsryggøvelser på internett!Akk. Går det ann å trene på sånn "korsryggapparat" (det du heiser overkroppen opp og ned på på treningssenter) med begynnende og senere stor mage

Sola steiker ute og jeg har ryddedag. Må bare gjøre det. Stort besøk i morgen. Akk

Love so long=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

halloooooooooooo????? :goodbye:

Alison, du skal vel snart på ul og få se kjønn? =) FORTELL!!!!!

Halloooooooooooooo :):)

Stemmer, vi skal på UL til fredag, og jeg er såååå spent. Veeeldig mange som spør meg hva jeg ønsker meg. Synes det er et ganske rart spørsmål egentlig, for jeg ønsker meg en liten baby. Samme for meg om det blir gutt eller jente. Men jeg har en følelse av gutt. Finnes det virkelig de (i Norge i allefall) som blir skuffet over å få "feil" kjønn?

Magen min vokser. Er vel på tide å legge ut et magebilde her. Har et bilde fra uke 17, så må få se å få tatt nytt bilde snart. Er jo godt inne i uke 18 nå :)

For 2 dager siden kjente jeg et spark - på utsiden!!! Tror jeg da... haha, er ikke så lett å være førstegangs å skjønne hva de forskjellige følelsene er. Men lå på magen og plaget bolla litt med å trykke mot livmoren for å kjenne liv. Da sparka'n tilbake. Var helt stille når Ben skulle kjenne, men han hørte noe når han lyttet i allefall. Vi har kjøpt sånn tre-greie som man kan lytte med, men det er først nå den funker. Ellers fikk vi tips om å bruke en tom dorullhylse. Det funket litt det også.

Har ekstremt mye å gjøre på jobb for tiden, og masse hjemme fordi vi prøver å selge leiligheten. Men kommer sterkere tilbake fra neste uke når ting har roet seg litt :)

Alison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Sett dere godt ned nå....

Jeg tror jammen meg jeg er GRAVID!!!!!!!!!!

Har verdens svakeste tester, men de er konsekvente iallefall.

Blendahvite på morgenurin i går, og jeg var så deppa at jeg klarte omtrent ikke snakke de første timene på dagen. Hadde jo følt at noe var i gjære liksom. Tok en til etter jobb, og der lyste det jaggu en syyyyltynn men farget strek mot meg. Tok en til en halv time etter på, akkurat samme. Gledet meg til i dag tidlig.

Tok 3 tester i dag tidlig og håpte streken skulle være sterkere, men det var den ikke. Alle tre fikk supertynn strek.

SÅ møtte jeg Alison på jobb, og tok en QR og en billigtest og viste henne. Hun ropte: "GRATULERER, DU ER GRAVID! JEG ER IKKE I TVIL!"

OMG! Er det virkelig mulig! Skal jeg bli tobarnsmamma??? Hvorfor blir ikke streken sterkere??? KOM IGJEN HCG!!!

Er så nervøs og glad og fortvilet at jeg tror jeg pisser på meg!!!!!!

Dessuten er puppene så vonde at det føles ut som om de kommer til å dette av sammen med BH'n på kvelden!

Håååååååper så inderlig på sterkere strek til helgen slik at jeg kan rope hurra!

Hvordan går det med deg Australia?

Klem:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hoho, godt du kommenterte nå, Lille Trompet, for jeg hadde sååååå lyst til å avsløre go'nyheten når jeg skrev her i stad :)

Det er virkelig ingen tvil altså. Strekene er like tjukke som de skal være, rosa, men bare litt svake. Men hallo- så mange tester med svak farge viser ikke feil!

Bare sitter å smiler her nå :):):) Nå mangler vi bare Australia og Villmusa? Fortsetter å krysse fingrene for dere! 2011 blir et knallår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte meg det!

Synes du var kjempeflink som klarte å holde deg! He he!

Jammen meg godt jeg har deg på jobben om dagen kjenner jeg!

Vil bare si at denne måneden har jeg tatt Solvipect 3 ganger daglig fra slutten av TR frem til EL. Dette tror jeg gjorde sitt gitt! Dessuten har jeg også tatt dobbel dose folat i håp om mer enn en spire :-)

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :tristbla: ,

Her kom mensen like trofast om den alltid er. :kjefte: I går var dag 28 og sist var den 27, så jeg ligger på en vanlig syklus ivertfall.

Men det som er litt rart er at fredag 3.sept påviste jeg EL :duskedame: eller stigning med El test, som vil si de neste 48 timene er de mest fruktbare.... Men hvis jeg regner 14 dager bakover fra i går så lander jeg på 1,sept hvor jeg og brukte testene, men ikke påviste noen stigning??? Iflg syklus skulle jeg ikke hatt mensen før på torsdag i så fall??? I dont get it...... :cry3: Det kan jo ikke akuratt være en festeblødning heller ikke med så mye blod eller? Blir bare ikke klok på denne kroppen jeg. Er jo ganske sikker på at dette er mensen, men vil liksom ikke inse det.

Lille trompet:

Jeg har og bryster tunge som elefanter og tror nesten de skal dette av når jeg tar av bh'en, men det har jeg hver mens. Jeg hadde og streker på tre eller fire tester uten at det ble noe mer. Bruk en skikkelig test ikke billigtestene bare for å være sikker....Bare et lite råd.

Så med disse klage-linjene setter vi igang den 10. pp. Wohooo!

Skal til legen på mandag for å høre om vi begge kan få testet oss, vet jo sånn ca at jeg er ok, men det kan jo ha skjedd noe siden min siste utredning?? Gidder ikke prøve oss i hjel hvis vi kan sette igang prøverør med en gang...Jeg orker nesten ikke mer av dette, det er virkelig en prøvelse, vel blir prinsen eller prinsessa enda mer satt pris på nå de kommer ,men kom igjen....Give us a break....

Ciao folkens.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Var ikke meningen å høres så negativ ut Lille trompet, jeg håper selvfølgelig at det er ekte streker du har, men ta en skikkelig test for å være på den sikre siden:)

Tror bare vi må få oss en hund så jeg kan slippe å tenke på dette.

Ciao:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...