Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #1 Del Skrevet 17. september 2003 Jeg har en bichon frise, på 6 år. Den har i det siste halve året vært plaget med pusteproblemer etc. Hiver etter pusten, vil være for seg selv, viser ingen glede når noen i familien kommer hjem, kort og godt mistet livsgleden. Var hos dyrlegen idag og fikk tatt røntgen av magen, da denne er veldig utspilt og oppblåst spesielt om kvelden. Bildene viser at på den ene siden av livmoren viser det seg at denne er veldig opphovnet, ergo betennelse, puss eller svulst, cyste. Imorgen skal hunden opereres og utfallet blir jo etter hva de finner ut da. Er det noen som kan fortelle meg hva som skjer under denne operasjonen og hva som skjer etterpå, tar det lang tid før hunden tar seg opp igjen, hva må vi passe på etc. Skal jo spørre dyrlegen om dette imorgen, men jeg glemte dette opp i all elendigheten som har vært i det siste. Er det en stor operasjon?? Hilsen fortvilet matmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 17. september 2003 #2 Del Skrevet 17. september 2003 Min tispe ble sterilisert for ett år siden. Da var hun 4,5 år gammel. Vi leverte hunden hos veterinæren og hentet henne igjen noen timer senere. Det må sies at den første veterinæren jeg var hos, ikke ville operere henne - fordi hun ikke kunne se livmora på røntgenbildet og dermed tippet at det ikke var livmorbetennelse. Det var lukket livmorbetennelse - 10ggr værre enn vanlig livmorbetennelse ... Det som skjer under operasjonen er vel at de legger hunden i narkose, barberer magen, åpner magen og fjerner livmora, for så å sy igjen (de syr i flere lag, ikke bare den huden man ser). Da vi fikk henne igjen, var hun ganske så dopa, men grei å ha med å gjøre. Vi betale kr. 3500,- og fikk med oss antibiotika og smertestillende. Dersom hunden kan pille på såret, får den skjerm på seg. Min gikk bare med skjerm når vi ikke var tilstede. Hun hadde ganske store smerter den neste dagen, så jeg måtte gi noe høyere dose med smertestillende enn først foreskrevet (jada, jeg ringte veterinæren og spurte først). Etter 10 dager ble stingene tatt - og hunden var så "god som ny". Hunden skal holdes i ro og såret skal holdes rent. Da hun ble operert for cyster i magen noen måneder senere, fikk vi en kjekk drakt av dyreklinikken. Bomull med borrelås på ryggen, hull til beina og knyting rundt halsen. Hun elsket den ikke, men 100ggr bedre enn skjerm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 17. september 2003 #3 Del Skrevet 17. september 2003 :kysse: Tusen tusen takk, dette var utrolig informativt! Jeg er roligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå