Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #1 Del Skrevet 1. mai 2010 Er det bare jeg som mistenker at alle disse unge jentene som blogger om sitt personlige liv og "mote" (les: Gina Tricot-hamstring), egentlig bare gjør det for å få et kraftig egoboost? De legger ut drøssevis av bilder av seg selv i nøye planlagte "outfits", heftig redigert og photoshoppet, og så strømmer det inn smigrende kommentarer fra "fanskaren" (som stort sett er unge jenter også). Jeg har sett flere av disse jentene i virkeligheten, og de ser aldeles ikke like tynne/brune/porselenshud-aktige som på bildene de serverer på bloggene sine. I tillegg er de veldig opptatt av å indirekte fortelle hvor fantastisk livene deres er, med drøssevis av gode venner, gaver de får tilsendt i posten etc.. Jeg får følelsen av at disse jentene egentlig er utrolig usikre på seg selv - hvorfor skulle man ellers ha dette enorme behovet for konstant bekreftelse? Jeg tror jeg hadde syntes det var trist å være forelder til en ung jente som presenterte seg selv for omverden som et ensidig, overfladisk shoppingmonster.. Noen andre som mistenker det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hapzen Skrevet 1. mai 2010 #2 Del Skrevet 1. mai 2010 Ja, jeg har selv vært der. Så dine mistanker stemmer ganske bra. Jeg er 22 år og har forsåvidt blogg i dag og, men denne gangen på grunn av at familien min skal klare å henge med på hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jumpforjoy Skrevet 3. mai 2010 #3 Del Skrevet 3. mai 2010 Er det bare jeg som mistenker at alle disse unge jentene som blogger om sitt personlige liv og "mote" (les: Gina Tricot-hamstring), egentlig bare gjør det for å få et kraftig egoboost? Hvorfor ellers skulle de ha en blogg? Om hensikten hadde vært å loggføre dagen og skrive ned tanker, kunne de like gjerne hatt en god, gammaldags dagbok. Heia eksponeringsbehovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fireflies Skrevet 4. mai 2010 #4 Del Skrevet 4. mai 2010 Hvorfor ellers skulle de ha en blogg? Om hensikten hadde vært å loggføre dagen og skrive ned tanker, kunne de like gjerne hatt en god, gammaldags dagbok. Heia eksponeringsbehovet. vel, jeg blogget da jeg var femten. riktignok var det ikke en moteblogg jeg hadde, men heller en type hverdagsblogg. grunnen til at det ble blogg og ikke en dagbok, var rett og slett at det gikk mye raskere å skrive på pcen. i tillegg var det gøy å kunne designe og gjøre den så fin som mulig - akkurat slik jeg ville ha den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jumpforjoy Skrevet 5. mai 2010 #5 Del Skrevet 5. mai 2010 vel, jeg blogget da jeg var femten. riktignok var det ikke en moteblogg jeg hadde, men heller en type hverdagsblogg. grunnen til at det ble blogg og ikke en dagbok, var rett og slett at det gikk mye raskere å skrive på pcen. i tillegg var det gøy å kunne designe og gjøre den så fin som mulig - akkurat slik jeg ville ha den. Man kan ha en ha en blogg kun for inviterte (uten å invitere noen), om hensikten er å bruke den til dagbok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. mai 2010 #6 Del Skrevet 5. mai 2010 Jenter har egentlig seg selv å takk, for de fyrer opp om andres usikkerhet, og gir de sykeste "komplimenter" som bare nærer med kroppshat, selvopptatthet, arroganse og tap av perspektiv. Hvis de fleste hadde skrevet at bloggeren er sykt tynn og er en idiot som sulter seg, samt ser styggere ut for hvert gram tapt, og at det å bruke 20 000 spenn på en veske er en kriminell handling, så hadde det sett annerledes ut. Isteden så presterer folk å skryte av dem hvis Linda bare har spist et eple og litt middag, men trent i to timer ("Oi, så flink du er, skulle ønske jeg kunne etc), og trekke fram at man må jo ha bling og silikon for å føle seg bra. Idiotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jumpforjoy Skrevet 5. mai 2010 #7 Del Skrevet 5. mai 2010 Jenter har egentlig seg selv å takk, for de fyrer opp om andres usikkerhet, og gir de sykeste "komplimenter" som bare nærer med kroppshat, selvopptatthet, arroganse og tap av perspektiv. Det har vel alltid vært vanlig å være usikker i den aldern. Men det kan godt være det har blitt verre med bloggene. Det er jo nærmest fritt fram i forhold til hva man kan skrive til en blogger, det er jo ikke som om man trenger å være redd for noen reaksjon annet enn motkommentarer. Man vil f.eks. aldri oppleve en irettesettelse, man er jo fullstendig anonym om man vil. Men samtidig, å ha en blogg setter en i skuddlinja. Man kan jo velge å la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fireflies Skrevet 6. mai 2010 #8 Del Skrevet 6. mai 2010 Man kan ha en ha en blogg kun for inviterte (uten å invitere noen), om hensikten er å bruke den til dagbok. klart man kan det, men poenget mitt var at det ikke nødvendigvis trenger å være slik at alle som blogger gjør det fordi de er oppmerksomhetsyke. dessuten blir det for dumt å trekke frem unge jenter som et eksempel, da folk i alle aldere blogger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jumpforjoy Skrevet 6. mai 2010 #9 Del Skrevet 6. mai 2010 klart man kan det, men poenget mitt var at det ikke nødvendigvis trenger å være slik at alle som blogger gjør det fordi de er oppmerksomhetsyke. dessuten blir det for dumt å trekke frem unge jenter som et eksempel, da folk i alle aldere blogger. Nå var det nevnt moteblogger, og jeg kan ikke tenke meg at noen har en slik blogg uten å være ute etter oppmerksomhet. Det var ikke jeg som trakk fram unge jenter, det var trådstarter. Og jeg ser ikke problemet med det heller, da trådstarter tydeligvis mener at unge jenter er i en særklasse når det gjelder akkurat det. Noe jeg forsåvidt er enig i. Underforumet heter jo "Skråblikk og generaliseringer", så da må det være rom for det også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinkTingeling Skrevet 6. mai 2010 #10 Del Skrevet 6. mai 2010 Det ser desverre ut som mange av disse ungjentene blogger for å bli "populære". Folk betaler faktisk for å få bloggen sin på bloggshouten på blogg.no, og selvfølgelig får man flere lesere og kommentarer av det. Men halvparten av disse kommentarene er jo også "fin blogg, kommentere min?" Jeg har faktisk lest utrolig sæeriøse blogginlegg f.eks. om et familiemedlem som har dødd, så får man fremdeles slike kommentarer. Er helt usmakelig spør du meg! Det er alltid fjortiser som unnskylder seg fordi de har blogget så lite den dagen, for tenk, de har jo "bare" skrevet 2 inlegg iløpet av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå